Innestelling of menstruatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fenna2307, 8 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fenna2307

Fenna2307 Lid

6 okt 2021
    14
    6
    3
    Vrouw
    Dag dames,

Ik ben nieuw op het forum dus ik zal me even voorstellen. Ik ben Fenna, 33 jaar oud. Mijn man en ik zijn aan het proberen zwanger te worden van ons eerste kindje. We zitten nu in de 3e ronde. Erg spannend allemaal!
    Op 15 oktober was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Op 27 oktober had ik een positieve ovulatietest dus ik ga er voor het gemak even van uit dat mijn ovulatie plaats vond op 28 oktober. Dan zit ik nu op 11 dpo.
    Op 9 dpo had ik hele lichte menstruatieachtige krampjes. Op 10 dpo namen die wat toe en had ik in de avond licht roze afscheiding. Vanochtend, 11 dpo, had ik licht bloedverlies en zat er een klontje heel donkerrood bloed (ongeveer 1 cm) in. Ik dacht gelezen te hebben dat dat bij een innestellingsbloeding niet gebruikelijk is. Zou dan toch al mijn menstruatie doorbreken? Dat is vreemd, want mijn cyclus is vrijwel altijd 28 dagen of langer (meestal tussen de 28 en 41 dagen). Ik heb pas één keer een cyclus van 26 dagen gehad. Het zou natuurlijk wel kunnen.
    Ik heb een vroege zwangerschapstest gedaan (die 4 dagen voor NOD zou moeten kunnen) en die is negatief.
    Wat denken jullie? Zou het toch nog een innestelling kunnen zijn of toch een korte cyclus en dus het begin van mijn menstruatie?
    Ik weet dat ik een paar dagen moet afwachten, en dat het antwoord dan vanzelf komt. Maar wat is het moeilijk om geduldig te zijn zeg!

Liefs,
    Fenna

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Ik denk dat niemand je hier antwoord op kan geven, want het kan beide kanten uit. Ben bang dat het toch afwachten wordt. Succes!

3. PetiteBelge

PetiteBelge Actief lid

27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Hoi @Fenna2307
    Ik heb bij beide zwangerschappen iets gehad waarvan ik denk dat het een innestelingsbloeding was.

Bij de eerste was dit op mijn NOD (en ging ik er dus vanuit dat ik ongesteld was). Het bleef echter bij die 1ne dag donkerbruin verlies. Hier pas getest 5 dagen later.
    Bij de tweede was het ongeveer 3 dagen voor mijn NOD, eerst rozig en dan bruiner, ook weer 1 dag en weinig. Daags nadien testte ik al licht positief.

Helder rood bloed is er niet aan te pas gekomen, maar het kan volgens mij wel.
    Als het niet doorzet, zou ik er morgen nog een (vroeg) testje tegenaan gooien.

4. Fenna2307

Fenna2307 Lid

6 okt 2021
    14
    6
    3
    Vrouw
    Vandaag weer een heel klein beetje bruinverlies gehad, maar veel minder dan gister. Het zet dus nog niet echt door. Vanochtend dan toch maar een vroeg testje gewaagd. Die was binnen de afleestijd negatief. Toen ik er vanmiddag nog eens naar keek in ander licht dacht ik heeeel in de verte een tuurstreepje te zien. Ik denk dat ik toch maar wacht tot NOD met de volgende test, want ik maak mezelf een beetje gek zo!

5. PetiteBelge

PetiteBelge Actief lid

27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Wanneer verwacht je jouw menstruatie?
    Een streepje buiten afleestijd is vaak een indroogstreep en dus niet betrouwbaar.

6. Fenna2307

Fenna2307 Lid

6 okt 2021
    14
    6
    3
    Vrouw
    Op forums lees ik vaak dat dames al ruim voor NOD positief testen, dus het is moeilijk om hoop te houden. Afgelopen maanden was mijn luteale fase 13 of 14 dagen dus ik verwacht mijn menstruatie morgen of overmorgen.
    Enig idee hoe snel je na innesteling voldoende hcg aangemaakt hebt om te kunnen testen?

7. PetiteBelge

PetiteBelge Actief lid

27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Ik dacht ongeveer 1 week. Een innestelingsbloeding kan wel enige tijd na de innesteling komen (was bij mij toch steeds slechts een paar dagen voor NOD). Ik testte nu bij de 2de 2-3 dagen voor NOD positief met vroege test. Kan het niet exact zeggen want vrij onregelmatige cyclus en geen ovulatietesten gebruikt.

8. Annemiek9

Annemiek9 Lid

11 nov 2021
    11
    2
    3
    Vrouw
    Ik heb precies hetzelfde. Ook 3 dagen voor nod lichtroze bloedverlies. Ik ben al 2 jaar bezig en elke keer heb ik al meerdere dagen voor die tijd bloedverlies. Ik hoop dat het bij jou een goed teken is. Ik vind het lastig nog moed te houden.

Het is indd erg lastig om geduld te bewaren

9. Fenna2307

Fenna2307 Lid

6 okt 2021
    14
    6
    3
    Vrouw
    Hoi Annemiek,

Ik ben uiteindelijk toch ongesteld geworden. Wel maar licht, en kort (2,5 dagen). Mijn menstruatiecyclus is elke keer zo anders dat ik er onzeker van word.
    Hoe is het bij jou afgelopen deze maand?
    Poeh, 2 jaar bezig al. Lijkt me zwaar, elke maand van hoop naar teleurstelling. Ik hoop dat het jullie nu snel gegund is!! Heb je ondersteuning van een arts?

Liefs, Fenna

Deel Deze Pagina