Onzekerheid slaat toe

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zara75, 23 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Merk dat ik erg aan het piekeren ben, de laatste dagen.
    Maak me eigenlijk niet druk om de bevalling, heb een cursus gevolgd , me goed ingelezen. Ik weet niet hoe het is om te bevallen en het heeft geen zin om me er druk over te maken, ik laat het maar over me heen komen...

Maar dan de tijd erna..DAAR kan ik me dus wel druk om maken.
    Kan erg opzien tegen de gedachte dat het ziekenhuis ons na de bevalling naar huis stuurt en dat dat misschien 's nachts zal zijn..
    Dan is er natuurlijk nog geen kraamzorg en wat dan? Zit je met een baby en ik weet totaal niet wat ik moet doen! Ja, zorgen dat het het lekker warm heeft en als het huilt proberen aan te leggen.
    Maar wat als het blijft huilen??
    Echt, ik kan mezelf hier gek mee maken, nu is het eindelijk bijna zo ver en slaat de angst en onzekerheid toe.
    Straks kan ik het niet en ben ik een slechte moeder, zulke gedachtes, om gek van te worden!!!:(

2. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil je best geruststellen, volgens mij is het zo dat als je na 16.00 uur bevalt je dan een nachtje mag blijven in het ziekenhuis. Met mijn eerste beviel ik thuis, en om 2 uur 's nachts liet de vk en de kraamhulp ons alleen. En op één of andere manier gaat het dan toch vanzelf allemaal. Je troost, probeert te voeden en knuffelt en bewonderd en dan is het zo weer ochtend en staat de kraamhulp paraat om je op weg te helpen.

En weet je wat het grappige is, alleen omdat je hier al bang voor bent en er over nadenkt is voor mij al het bewijs dat je een heel goede moeder bent ;) Geniet van de laatste weekjes en alles wat komen gaat !

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ontzettend herkenbaar dit! Ook hier sloeg de onzekerheid een tijdje geleden enorm toe.

Toevallig kwam de kraamzorg toen voor een intake en die zei dat we zelfs midden in de nacht de kraamzorg thuis krijgen. Als we weg rijden van het ZH moeten we ff bellen en dan staat er iemand thuis op je te wachten.

Misschien is dat bij jullie ook zo?

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik hoefde niet naar huis na 21.00 uur (kwam de kraamzorg niet meer), maar mocht wel. Ik moest sowieso blijven, daar baalde ik eerst van, maar achteraf vond ik het ideaal. Ik wist ook nog niet zoveel en je kan alles vragen.
    De volgende avond mocht ik naar huis en om 19.00 uur was de kraamzorg er. Ik had anders echt niet geweten wat ik had moeten doen!

Maar wat zijn de regels in het ziekenhuis waar je gaat bevallen? Want miss mag je ook wel gewoon blijven als je 's nachts bevalt. Ik zou dat eerst eens navragen, maak je je misschien meteen minder zorgen. En gelukkig maakt het je geen slechte moeder als je niet meteen weet wat je moet doen! :)

5. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Hoi Zara,

Net als zegt dat je je niet al te druk maakt over de bevalling omdat je niet weet wat je te wachten staat zou ik me ook niet al te druk maken over de thuiskomst met je kindje, kan ook gewoon goed gaan hoor.

Ik ben in Spanje bevallen en hier bestaat er geen kraamhulp en kon me ook druk maken over hoe en wat vooral omdat de begeleiding hier ook nog wel het één en ander te wensen over liet m.b.t (borst)voeding e.d.
    Was ook een absolute leek want moest zelfs vragen of de zuster kon voordoen hoe je een luier omdeed :)

Is allemaal goed gekomen, mijn meisje huilde nooit en sliep heerlijk door de hele nacht vanaf de geboorte. Probeer zelf rustig te blijven en volg je hart dan komt dat best goed allemaal, met of zonder kraam hulp en heb dus voor niets lopen stressen....

6. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Ik herken het wel. Ik had dat ook heel erg. Maar ook hier bleek dat allemaal nergens voor nodig. :) De vk is gewoon middenin de nacht gekomen (3:30). We waren om 6:30 in het ziekenhuis en om 7:08 was onze zoon er. We zijn de hele dag goed in de gaten gehouden en pas na een bezoek van de kinderarts mochten we om 16:00 naar huis. Onze zoon zag een beetje geel en ze letten echt heel goed op of het niet te erg is want anders mag je echt niet naar huis. Toen we thuis waren was na ongeveer een half uurtje de kraamhulp er al. Die heeft ons heel goed geholpen en duidelijke instructies gegeven. Wat ik moeilijk vond was dat we paracetamol moesten geven omdat mijn zoontje door de vacuüm misselijk was en dus soms moest spugen. Maar het was prima te doen die nacht en alle nachten erna.
    Probeer lekker te blijven genieten, het komt ook bij jou vast allemaal goed! ;)

7. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Over kraamzorg middenin de nacht"dat was hier ook zo. Er kwam meteen iemand om te assisteren bij de bevalling, maar omdat we naar het ziekenhuis moesten liep het uiteindelijk allemaal anders.

8. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    #8 Yesera, 23 feb 2013
    Laatst bewerkt: 23 feb 2013
    Hoi Zara,

Ik ben om half 7 's avonds bevallen op een zaterdag. Heb je een medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen? Ik namelijk wel en mocht naar huis, maar mocht ook gewoon een nachtje in het WKZ blijven omdat er pas de volgende ochtend kraamhulp zou komen. Bespreek het bij je volgende bezoek aan de gyn, dan weet je direct hoe ze er bij jou over denken. En je kunt er ook wat over in je bevalplan zetten, misschien geeft dat wat rust voor je.

Ik kan je wel heel goed begrijpen, want ik kon bijvoorbeeld van tevoren enorm opzien over hoe we bij het ziekenhuis zouden komen, omdat we geen auto hebben en mijn vriend geen rijbewijs. Gaf mij rust om een plan te maken van wie wanneer beschikbaar was om te rijden en voor noodgevallen een nummer van de taxi. Toen ik dat allemaal opgeschreven had, kon ik het van me afzetten. En uiteindelijk liep het helemaal zonder problemen! Dus voor niks druk gemaakt ;).

Komt vast goed!

Groetjes!

9. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Erg herkenbaar! Zal wel iets met de termijn/hormonen te maken hebben. Ik denk steeds dat ik het straks niet kan of een slechte moeder ga worden. En dat terwijl dit kindje zo gewenst is en dan voel ik me weer schuldig dat ik zo denk.
    Het lijkt me ook zo spannend dat we haar dan mee mogen nemen naar huis. Binnenkort maar eens oefenen met de maxi cosi.

10. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik zou me niet zo heel erg druk om maken, mocht je bevallen 's nachts of 's avonds laat om 23:00u moet je een nachtje blijven. Dit vaak tot 9:00u dus dan kun je je kraamzorg bellen en komen dan ook! :)

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik snap dat je je daar zorgen over maakt! Maar het hoeft niet ;) Als het na een bepaalde tijd is, mag je lekker een nachtje in het zkh blijven. Ze laten je echt niet zomaar onbegeleid naar huis gaan, zeker niet met een 1e kindje!

Bij mijn 2e had ik ook mogen blijven maar ik wilde gewoon lekker naar huis. Het was toen een uur of 17.00 denk ik. Je kindje is de eerste uren na je bevalling meestal wel rustig hoor en slaapt veel. Hij is ook moe van het geboren worden!

Geloof me, het is iets waar je naar uit mag kijken en je hoeft er niet tegenop te zien!!

12. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik weet niet waar je woont
    maar bij mij gaat er als ik snachts beval in het ziekenhuis
    iemand van de kraamzorg mee om thuis even alles goed op orde te hebben en pas weg als alles geregeld is

ik heb hier ook een gesprek met de kraamzorg thuis een gesprek gehad wat bijna 2 uur duurde om alles goed uit te leggen en kijken waar ik recht op heb en wat ik wil en wat ze allemaal komen doen

13. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Als je de eerste uren alleen thuis bent hoef je niets te doen behalve lekker genieten van je kleintje. Vanuit de moederbuik hebben ze genoeg voeding voor 24 uur. Dat heeft de natuur zo geregeld ;) En meestal staat binnen die tijd de kv. wel op de stoep hoor. En ze sturen je sowieso nooit midden in de nacht naar huis, dan ga je smorgens naar huis en kan de kv. meteen komen. En als je 's-morgens bevalt en je mag s'avonds weg dan kan een kv. ook nog 's-avonds laat aanwezig zijn. Dit laatste is ons gebeurd, we konden om 23:00 's-avonds nog kraamhulp krijgen als we dat gewild hadden. We kozen er echter zelf voor om het de volgende ochtend in te laten gaan. Zodoende konden we nog een paar uurtjes lekker in bed kruipen met ons pasgeboren manneke, zalig!

14. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Zo herkenbaar..
    Ik had dat een paar weken geleden ook heel erg..
    Goed gesprek met de vk gehad... de bevalling doet me niet zoveel..maar idd de tijd erna...

Hier wordt je namelijk wel gewoon s nachts naar huisgestuurd.
    Bij mijn dochter werd ik om 3 uur s nachts weggestuurd..
    Enbde kraamzorg kwam de volgende ochtend pas om half 10.

Dus ook ik ben nu bang voor zo'n herhaling van die geschiedenis...
    Ik weet dat het allemaal wel goed komt... ik was toen nog piepjong..en toen is het ook allemaal goedgekomen... nu heb ik ervaring en ben ik wijzer..
    Maar waarschijnlijk door de hormonen werd ikntovh een beetje overmand..

Het gesprek met de vk heeft mij trouwens wel heel goed gedaan.
    Misschien kun jij ook een gesprek aangaan met je vk/gyn

15. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Stom eigenlijk dat je voor de bevalling die laat m zeggen max 2 dagen duurt een cursus volgt, maar voor de 18 jaar daarna helemaal niks. Dat schijn je maar te moeten kunnen zonder gebruiksaanwijzing.

Ik denk maar zo dat mijn moeder instinct het wel overneemt. En als hij de hele nacht huilt dan ligt hij maar de hele nacht op mijn borst of wandelen we gezellig 100 rondjes door het huis tot de kraamzorg er is. Zolang de baby maar warm is en bij zijn papa of mama houdt hij het best vol zonder eten of schone luier tot de kraamzorg er is. En als het echt niet stopt sta ik weer in het ziekenhuis, die zijn er toch om hulp te verlenen

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap je zorgen wel, maar dat hoeft echt niet! Over het algemeen gaat het allemaal wel vanzelf. Hier was het wel dat als de kraamzorg weg was en je écht ergens mee zat, je altijd de verloskundige kon bellen en die zouden als het nodig was ook gewoon komen. Het is echt niet zo dat als je thuiskomt en je er echt niet uitkomt, je geen hulp kan krijgen. Maar ga er maar vanuit dat het vanzelf allemaal goed gaat ;)

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier mocht ik trouwens niet naar huis wanneer de kraamzorg niet geregeld was. Ik was bij mn derde op de 2de dag echt zo ontzettend zat in het ziekenhuis (had een keizersnede gehad) dat ik aan het einde van de middag echt wilde gaan. Het was ondertussen 18.30 en na 2 kinderen wist ik echt wel hoe of wat maar moest toch echt kraamzorg geregeld hebben voordat ik mocht gaan.

Deel Deze Pagina