Ha meiden, Ik loop nu al een tijdje te malen dus ik mik het gewoon even op zp. Ik gebruik utrogestan (progesteron) na mijn eisprong. Nu moet ik van het ziekenhuis beginnen 1 dag na de eerste positieve ovulatietest. Dan breng ik dus die dag erna 's avonds voor het slapengaan die bollen in. Ik wil natuurlijk het advies van het ziekenhuis niet in twijfel trekken, maar nu lees ik hier en daar dat te vroeg beginnen met de utro je eisprong kan tegenhouden. Ik heb dit aan mijn gyn gevraagd en aan de fertiliteits assistente en die zeggen dat dat dan heus niet meer gebeurd. Hij zei als je er nou een week te vroeg mee zou beginnen is het een ander verhaal. Wie heeft er nog meer dit advies gekregen? Ik lees ook wel vaker dat vrouwen de dag na posi ovu starten. Maar dan denk ik weer, wat als je eitje pas na 48 uur springt? Dus dat je een paar uur te vroeg aan de utrogestan begint? Is dit dan zo'n 'drama', of is de follikel dan al zo groot dat hij zich heus niet laat tegenhouden door een klein beetje progesteron? Ik krijg momenteel even geen follikelmetingen meer, want de ovulatietesten liepen altijd precies mooi gelijk met de echo's, vandaar dat we het nu zo doen. Even 'rust' van al die ziekenhuis bezoeken.. Is er iemand die mij kan helpen? Ik weet dat ik gewoon moet luisteren naar mijn gyn, maarja ik lees zoveel tegenstrijdige berichten. Dat maakt me onzeker
Helemaal niemand?? Weet ook eigenlijk niet of er hier veel utro gebruiksters zijn. Of moet dit topic verplaatst worden naar vruchtbaarheidsbehandelingen? @Beheer
Geen ervaring mee, geen vruchtbaarheidsbehandeling gehad. Ik zou gewoon het advies van je gyn aanhouden.
Ik heb het zelf nooit gebruikt maar wel een flinke tijd meegepraat in het temperatuurtopic en daar gebruikte veel meiden het en die wachten echt tot na een duidelijke eistijging in de temperatuur. Ik denk persoonlijk (en ja daar spreek ik dus je gyn mee tegen) dat je beter een dagje "te laat" dan "te vroeg" kunt starten. Utrogestan is progesteron en in een volledig natuurlijke cyclus bereikt progesteron ook pas tussen 5 en 7 DPO z'n hoogtepunt. Als je temperatuurt zou ik dus wachten tot een stijging en anders twee dagen na de positieve test. Anders is de kans gewoon heel groot dat je begint terwijl je je eisprong hebt of zelfs nog moet krijgen. Maar goed ik ben geen arts natuurlijk. Dit is mijn mening gebaseerd op gezond verstand, wat ik hier lees aan ervaringen en wat ik in de literatuur heb gelezen over utrogestan (heb me daar in verdiend omdat ik er zeer waaschijnlijk mee mocht beginnen als ik de laatste ronde niet zwanger was geworden).
@manaolana bedankt voor je uitgebreide reactie. Vreemd hè dat het steeds zo verschilt. Word er ook wel onzeker van. Ik ga er nog even over nadenken qua temperaturen. Al hoop ik dat ik volgende week donderdag ook eindelijk een positieve test in handen mag hebben, dan is het niet meer nodig