wanneer testen met ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Opening, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Opening

Opening Niet meer actief

Goedenavond dames,

Ik had een vraagje. Ik heb een onregelmatige cyclus en nu wil ik graag kijken of ik mijn ei kan vinden. De ene keer is mijn cyclus 35 dagen en de andere keer 42. Wanneer kan ik dan het beste beginnen met testen en hoeveel moet ik er halen?

Alvast bedankt.

Liefs arianne

2. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    #2 Moon77, 15 dec 2010
    Laatst bewerkt: 15 dec 2010
    Hoi Arianne,

Ik ben zelf ook vrij onregelmatig en begin eigenlijk meteen na mijn ongi te testen. Komt ook omdat ik vrij lang ongi ben. Ben vandaag weer begonnen :).
    Op het moment dat de test wat donkerder wordt ga ik 2x per dag testen. En niet met ochtendurine, hè ;)?!
    Je kunt ze ook online kopen. Ik heb de dipsticks van zwanger&kids. Zijn goedkoop en worden discreet verzonden. De ovulatietesten van het kruidvat schijnen slecht te zijn. Welke gebruik jij?
    Succes!

liefs,
    Moon

3. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Ik ga zelf voor de eerste keer ovutesten doen, ben dus nog geen expert. Maar je zou het gemiddelde van je cyclusen kunnen nemen. Als je van de 2 uitgaat die je net hebt geschreven zou dat 38/39 dagen zijn. Maar van de andere kant loop je dan de kans je ei te missen als je weer een kortere cyclus hebt en kan je misschien beter de korste aan houden.
    Onderstaand heb ik een lijstje toegevoegd dat bij mijn ovutesten zit met de dagen aangegeven wanneer je kunt gaan testen.
    Als je dan van een cyclus van 35 dagen uitgaat begin je op dat 18 te testen.
    Hoeveel je er nodig hebt ligt eraan wanneer je ei is, maar ik zou er ruim bestellen/kopen. ALs je op dag 18 begint( uitgaand van de kortste) en test tot 14 dagen voor het eind van je cyclus ( uitgaand van de langste)zou je er ongeveer 10 nodig kunnen hebben.
    Zelf heb ik er 15 in huis gehaald, denk dat ik dan wel meer als genoeg heb.
    Hoop dat het een beetje duidelijk is :)
    s6

gemiddelde lengte van de cyclus start met testen21dag 622dag 623dag 724dag 725dag 826dag 927dag 1028dag 1129dag 1230dag 1331dag 1432dag 1533dag 1634dag 1735dag 1836dag 1937dag 2038dag 21

4. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
  5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    een week na mn ongi, maar heb nu al bijna een posi test dus misschien beter voor mij om gelijk na mn ongi te doen!had hem nu nog niet verwacht! (misschien duurt het alsnog even)

6. Opening

Opening Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties. Ik zit nu halverwege mijn cyclus als ik uitga van mijn kortse. Ik wacht deze cyclus af en begin daarna.
    @ moon ik denk dat ik dan ook die van zwanger en kids ga bestellen

7. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    toen ik cyclussen had van 35 dagen of meer (voor mijn zwangerschap ) begon ik te testen op dag 18...

8. Opening

Opening Niet meer actief

Ik ben afgelopen donderdag begonnen met testen had nog 6 testen thuis liggen. en vandaag is het test streepje duidelijk donkerder dan de controlestreep. Zal ik er dan vanavond nog 1 doen of morgen pas weer?
    Is mijn eisprong dan binnen 24 uur of 48 uur.
    Mannetje en ik hebben vannochtend geklust.

9. Opening

Opening Niet meer actief

Nou dames toch nog even een vraagje.

Zaterdag rond 1 uur getest toen was het streepje al wat donkerder dan vrijdag. Zondagmiddag duidelijk positief. Zondagavond en maandagmiddag niet meer positief.
    Is het dan zo dat ik mijn ei het gehad tussen zaterdagmiddag en zondagavond? Hoop dat iemand mij kan helpen.

10. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hoi hoi

Als je een positieve ovulatie test hebt, springt je ei binnen 48 uur. Dus het kan ook zelf zo zijn dat hij maandag ochtend of zondag nacht is gesprongen.
    Je bent ook het vruchtbaarst in deze 48 uur..!!

Ik hoop voor je dat het raak mag zijn;)

11. Opening

Opening Niet meer actief

ok dan weet ik dat dank je wel.
    Maar had ik dan maandag ook niet een positieve test moeten hebben? omdat de test toen alweer negatief was.

12. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Dat weet ik eigenlijk niet heel zeker.
    Het hormoon is het hoogst als hij bijna gaat springen, dat weet ik wel. Zodra hij gesprongen is zou je ovulatietest dan negatief zijn inderdaad. Dus als je test negatief is, zou je zeggen dat je ei gesprongen is.

13. Opening

Opening Niet meer actief

ok dank je wel.
    Waarschijnlijk als ik zaterdagavond getest had was ie ook positief geweest en dan is ie denk ik idd zondagmiddag gespronen had toen namelijk allemaal steekjes rechts onderin.

Deel Deze Pagina