Onzekerheid Zwangerschap en seks

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daphnegracia, 31 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphnegracia

Daphnegracia Actief lid

26 mei 2014
    123
    0
    16
    #1 Daphnegracia, 31 okt 2014
    Laatst bewerkt: 31 okt 2014
    Dat je minder seks hebt tijdens je zwangerschap is mij al wel duidelijk.
    Mijn libido is veel lager. En ik voel mij ook veel minder sexy.
    Mijn hele gardarobe/ lingerie staan even op non actief. Daardoor voel ik me ook minder sexy in de slaapkamer. Ik kan niet wachten tot ons seksleven weer is zoals het was.

Maar wat ik ook merk is dat hij ook minder aan mij zit.
    Mijn vriend raakte me altijd best veel aan. En ik weet dat hij ook valt op mijn extreem vrouwlijke style zie hakjes jurkjes stay-ups lingerie etc.
    Maar nu ik zwanger ben staat die style ook wel op een lager vuurtje. Soms ben ik best onzeker want ik wil wel vrijen alleen er is meer moeite voor nodig. Langer voorspel om mij in de mood te krijgen dat heb ik ook tegen hem gezegd maar vanuit hem blijkt ook niet echt initiatief te komen dat vind ik jammer. Als ik vraag of hij mij nog aantrekkelijk vind zegt hij natuurlijk!!!

We vrijen nog wel maar dat is misschien 1 x per week soms 2 x
    Ik vind dat jammer aangezien we beiden nog jong zijn.
    Hij heeft wel eens aangekaart dat hij voorzichtiger met mij wil zijn
    omdat ik zwanger ben. en dat ik soms gevoelig reageer als hij mijn tepels aanraakt ofzo maar goed niet genoeg reden om het niet meer te proberen toch. Ik neem ook zeker WEL iniatief koop massage olie en ik probeer hem vaak genoeg te verleiden en in the mood te krijgen ;)

Natuurlijk we hebben nog wel eens onze momenten..
    Maar dan snap ik niet waarom er vanaf zijn kant minder initiatief komt.
    Ik voel me hier best wel onzeker bij soms ik merk dat ik er best over mok en dat ik me soms gewoon echt een draak voel waar is mijn ego?..
    Ben ik nog wel aantrekkelijk? Herkennen jullie dat?

Ik merk wel degelijk verschil met voor de zwangerschap..

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Minder sex is geen wetmatigheid hoor. Sommigen hebben juist een hoger libido.

Ik denk dat er in jouw verhaal een aantal belangrijke factoren zitten:

1. jij voelt je minder sexy
    2. jouw libido is lager
    3. je vriend vindt het spannend en wil voorzichtig met je zijn

Wat ik trouwens niet snap is dat je schrijft: "Soms ben ik best onzeker want ik wil wel vrijen alleen er is meer moeite voor nodig. Langer voorspel om mij in de mood te krijgen dat heb ik ook tegen hem gezegd maar vanuit hem blijkt ook niet echt initiatief te komen dat vind ik jammer."

Als jij meer nodig hebt om in de mood te komen, dan kun je daar toch zelf het initiatief voor nemen? Waarom leg je de bal zo duidelijk bij hem neer?

3. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ach meid, de laatste keer dat ik sex heb gehad is volgens mij alweer een maand geleden? Ik weet het niet eens meer.... We zijn het er allebei over eens, dat we hiermee willen wachten aangezien ik nogal een stuiterbal in mijn buik heb en graag actief is als wij ook actief zijn. Daarbij heb ik ook nog veel harde buiken en van sex krijg ik ze nog meer.

Jammer, maar ik heb gelukkig een hele lieve vriend, die hier begrip voor heeft.

Maar als het bij jou alleen aan het voorspel ligt, dan kan je hem toch ook verleiden? Bijvoorbeeld met massage ofzo en dan vragen of hij jou daarna wil masseren? Zittend, want die buik zit natuurlijk in de weg;)

Succes!

4. Daphnegracia

Daphnegracia Actief lid

26 mei 2014
    123
    0
    16
    Ik heb het al aangepast hoor Maar met het spel van verleiding en voorspel zit niks mis ik probeer het juist. Ik merk alleen dat er veel veranderd is en minder ''zin'' van zijn kant komt dat is ook een van de redenen waarom ik onzeker ben en idd de rest ligt ook bij mijzelf kwa onzekerheid

5. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Het kan natuurlijk ook zijn dat je onbewust wat signalen afgeeft die hem doen denken dat jij liever niet wil worden aangeraakt op die manier. Dat doe je niet omdat je niet wil, maar omdat je je minder zeker voelt. Kan het helpen om zelf wat meer initiatief te nemen om hem te laten zien dat je wel degelijk zijn hebt?

6. Silsil

Silsil Actief lid

14 nov 2013
    495
    507
    93
    Vrouw

heel herkenbaar hoor! Wij hebben er vorige week nog een dikke discussie over gehad. Mijn man is het niet gewend om het voortouw in 'verleiden' te nemen omdat dat meestal mijn pakkie aan (haha) was. Het duurt nu gewoon wat langer voor mijn lijf de aan knop heeft gevonden en dat frustreerde ons allebei. We hebben er daarna rustig over gepraat en ik heb hem gevraagd begrip te hebben voor de situatie. Hij heeft me toen even met rust gelaten en toen ik er echt klaar voor was heb ik het initiatief genomen. Zo kon ik de setting, outfit, tijd en sfeer bepalen. Sindsdien gaat het een stuk makkelijker. Het is denk ik vooral belangrijk dat Seks op zich niet het doel wordt maar intimiteit en sensualiteit. Je vindt je libido heus terug!

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik snap wel wat je bedoelt, ik denk dat je vriend ook gewoon moet wennen aan het feit dat er een kindje in je buik groeit, sommige mannen zijn ook wat bang op dat gebied en dat is toch niet zo raar?
    Hij zal je heus niet minder sexy vinden maar moet misschien wennen aan het idee dat jij en je lichaam nu veranderen?

Mijn man en ik hebben eerder het tegenovergestelde, wij hebben weinig libido en ook altijd gehad :D
    Normaal voor ons is gemiddeld 1 keer in de 2 tot 4 weken seks, net hoe we tijd en zin hebben.
    Nu is het ook zoiets bijna 4 weken geleden, we praten er wel eens over want ik heb een ex gehad die heel seksgericht was en het niet kon verkroppen dat ik dat niet was, soms ben ik bang mijn man tekort te doen maar hij heeft zelf ook een super laag libido dus op dat gebied passen we perfect bij elkaar.
    Als we dan eens intiem zijn dan is het ook perfect!

8. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Ik herken je verhaal duidelijk hier ook zo, door de zwangerschap voel ik me veel minder aantrekkelijk en vanuit hem komt ook veel minder uit, nu is mijn vriend zo open dat hij me duidelijk heeft gezegt dat hij het gewoon een beetje eng vind, ookal is het ondertussen de 3de ;) ik heb natuurlijk periodes dat ik me stik onzeker hierdoor voel, maar aan de andere kant geloof ik hem (hij is wat dat betreft gewoon een softie) ik denk dat wij vrouwen vaak vergeten wat voor inpact een zwangerschap op een man heeft ....

9. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle

Ooooooo dit is zo herkenbaar, ik deel je frustratie ;)
    Ik zou het ook nog wel fijn vinden om 1 keer per week nog intiem te zijn (normaal is mijn libido veel hoger).
    Maar ondertussen al 2,5 week nog niet intiem geweest, hij denk teveel na tijdens de s*x en dan lukt het niet *zucht*
    Hij geeft zelf, tja er zit daar een mini mens en die beweegt en die voelt onze bewegingen en,en,en.....en dan ben ik ondertussen weer chaggie omdat het niet meer lukt en ik toch echt behoefte heb aan even heerlijk onbezorgde s*x :D
    Ik denk dat ik het voorlopig maar even moet accepteren :)

10. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Sinds ik bij me 16 weken zwangerschap een bloeding heb gehad durf mijn man ook gern sex meer hahs en dat is al een tijd geleden;) errst bijna iedere dag. We zijn wel intiem maar niet meer dan 1 a 2 keer in de week haha. Maar ik voel me ook alles behalve aantrekkelijk met me dikke buik en erge last van bi en moehrid en lage libido. Soms heb ik t gevoel dat me man me ook minder aantrekkelijk vind maar voor hem is t zn eerste kindjr en ik weet dst ie gewoon heel voorzichtig is.

Meid er komt een tijd dat je je weer lkkr vrouwlijk kan kleden en je libido weer omhoog schiet nog een paar weken hihi:D

Deel Deze Pagina