Onzekerheid...

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Sooike, Jul 4, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sooike

Sooike Nieuw lid

Jul 4, 2006
    3
    0
    0
    Hallo!

Een aantal maanden geleden ben ik bevallen van mijn zoon. Helaas heb ik hierna een ernstige fluxus meegemaakt. Ik ben 2 x gecurreteerd in 1 week tijd en ze hebben dmv ballontamponade en medicijnen via het infuus het bloeden weten te stoppen. Ik ben nabehandeld met progynova 4x daags en daarna primolut 3x daags om een 'normale' cyclus na te bootsen ivm mogelijke verklevingen. Ik geef nog borstvoeding. Het is nu bijna 3 maanden geleden dat dit mij overkomen is. Bij de laatste echo zag het bmslijmvlies er mooi opgebouwd uit. Ik heb hierna geen bloeding meer gehad. Dit lijkt me opzich logisch omdat ik nog borstvoeding geef maar anderzijds... zou ik door de hormoonkuur niet gewoon weer terug een cyclus moeten hebben nu?! Ik slik nu overigens geen hormonen meer. Hopelijk kunnen jullie mij helpen :D

Liefs van Sooike

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

Jun 16, 2006
    368
    0
    0
    Hoi Sooike,

Wat een verhaal... Wel heel knap dat je ondanks alles toch borstvoeding bent gaan geven. Echt super! Je menstruatie kan echt nog meerdere maanden uitblijven. Soms zolang je borstvoeding geeft of zelfs nog wat langer (ondanks dat je hormonen geslikt hebt).

Lonneke

3. Sooike

Sooike Nieuw lid

Jul 4, 2006
    3
    0
    0
    Hallo Lonneke,

Bedankt voor je snelle antwoord!

Ik heb nog 1 vraag, mag dat?
    Omdat ik nu nog borstvoeding geef en ik waarschijnlijk daarom geen menstruatie krijg, geeft dat extra risico tot het Syndroom van Ashermann? Is er dan meer kans op het syndroom van Ashermann omdat ik nog geen normale cyclus heb, of is de baarmoeder ' in rust' en is er geen kans op verklevingen?

(oh sorry wat een vragen leg ik in je schoot. Mijn eigen gynaecoloog is met vakantie en de ass. vind het niet urgent genoeg om een van de overige 10 gynaecologen hiermee 'lastig te vallen' .... Natuurlijk was ik geruster geweest met een antwoord van hun haha, maar misschien weet jij het antwoord op deze vraag? Mijn gynaecoloog zie ik sowieso over 2 maanden weer, maar dat is zo ver weg!)

Alvast bedankt hoor!!

4. Lonneke

Lonneke Actief lid

Jun 16, 2006
    368
    0
    0
    Hoi Sooike,

Het syndroom van Asherman komt zeer zelden voor, dus maak je hier niet ongerust over. De meest voor de hand liggende oorzaak dat je menstruatie nog uitblijft is doordat je borstvoeding geeft.

Lonneke

5. Sooike

Sooike Nieuw lid

Jul 4, 2006
    3
    0
    0
    Lonneke dank je wel. Je hebt al een hoop angst en ongerustheid weg gehaald. Het is niet nix wat ik heb meegemaakt, ik raak er soms wat van uit mijn doen. Heel goed en echt super dat deze website er is en jullie de moeite nemen de vragen van 'ons forumers' te beantwoorden!

Share This Page