wat te doen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door demy, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demy

demy Lid

18 jun 2008
    38
    0
    0
    hallo, :)

ik ben sinds july/augustus met de pil gestopt omdat wij een kinderwens hebben, ook was ik al begonnen met het slikken van foliumzuur en gebruikte we ovulatie testen.
    nu heb ik een hele goede relatie, alleen nog geen eigen huisje, en we willen volgend jaar gaan trouwen.
    nu hebben we besloten om nog even te wachten met onze kinderwens, ergens vindt ik het wel erg moeilijk maar we hebben de situatie er eigenlijk nog niet naar om onze kinderwens in vervulling te laten gaan.
    ook heb ik last van overgewicht en als daar nog zwangerschaps kilo´s bij op komen dan is dat niet goed voor mijn gezondheid, alhoewel ik ook wel vrouwen zie die nog zwaarder zijn dan ik en ook gewoon zwanger zijn. ;)
    alleen ben ik dus nog steeds gestopt met de pil en hier wil ik dan ook niet aan beginnen. en ik slikte ook nog steeds het foliumzuur, wat zouden jullie doen?
    zouden jullie doorgaan met foliumzuur tabletten slikken? ik weet eigenlijk niet of dat kwaad kan als je ze lang gebruikt.

mischien heeft iemand hier een antwoord op?!

groetjes demy

2. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    foliumzuur kun je gewoon blijven slikken,kan geen kwaad.

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Zoals Ruby al schreef, je kan gewoon foliumzuur blijven slikken, kan geen kwaad.

En het is eigenlijk wel verstandig om af te vallen voor je zwangerschap. De kans op complicaties is dan wel minder (helaas, maar onder en overgewicht zijn echt risicofactoren voor bepaalde ziektebeelden).

En als je wilt uitstellen even goed bespreken welke opties er zijn... condoom lijkt me bij jullie het meest voor de hand liggend of misschien zo'n nuva ring.

Deel Deze Pagina