Bewegingen, of wat anders???

Discussion in 'Zwangerschap' started by Friesland90, Apr 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Hallo dames,

Al een week ongeveer voel ik af en toe wat kriebelen onder in me buik. Het zit net iets onder me navel en voornamelijk aan de linker en rechter kant, nooit in het midden eigenlijk.
    Vanmiddag voelde ik het zo goed, dat ik er eigenlijk niet onderuit kon dat het wat anders kan zijn, maar toch twijfel ik.

Als ik de doppler gebruik om het hartje te horen, moet ik toch een stukje lager zijn dan waar ik de kriebeltjes voel.. Kan dat kloppen, of is het dan misschien toch wat anders wat ik voel?
    Ik voel het trouwens niet continue. Als ik het voel en me er op wil focussen, dan voel ik het opeens niet meer. Even later voel ik het weer.

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe het bij jullie voelde / voelt en of jullie weten of het misschien wat anders is of wel het kleintje wat ik voel..

Liefs

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het lijkt me wat hoog voor bewegingen van je baby gezien je zwangerschapsduur. IN principe is je baarmoeder pas net boven je schaambeen uit... maar ja het zou kunnen. Ik voelde bij deze zwangerschap (tweede) vanaf 12 weken ongeveer wat "geborrel" onder in mn liezen.

3. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Ja? Wel te hoog..
    Ik voel het gekriebel ongeveer 4 vingers (dus mijn hand zonder duim) onder me navel, en dan aan de zijkanten. De ene keer anders dan de andere keer.
    Het gekriebel lijkt nu echt wat duidelijker te worden..
    Wat zou het anders zijn??? Iemand een idee?

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen :D, maar het zouden bijvoorbeeld ook je darmen kunnen zijn.

5. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Nee m'n darmen zijn het op zeker niet.. Ik heb een overprikkelbare darm, dus weet maar als te goed hoe dat moet voelen:(
    Niemand anders die een idee heeft, of kan vertellen hoe het voelde???

6. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Het is heel moeilijk om voor een ander in te schatten wat diegene precies voelt.. Daarnaast ben ik ook voor het eerst zwanger, dus ik zou je ook niet kunnen vertellen of het klopt ;)

Ik heb zelf ook het idee af en toe al iets te voelen. Ik ervaar het niet als plopjes of vlindertjes, maar meer als een klein schokje tegen/langs mijn blaas ofzo. Het zit ook echt wat lager dan bij jou, net boven mijn bot. Maar ik weet ook zeker dat dit mijn darmen niet zijn, die voelen zeker weten anders ;) Het viel me eigenlijk op, omdat dit gevoel weer nieuw is.

Denk dat ik pas over een paar weken kan bevestigen dat dit inderdaad bewegingen waren (of niet natuurlijk)!

Share This Page