Ik heb al een tijdje (sinds ik 36, 37 weken ben) af en toe een soort drukkend gevoel voor in mijn onderbuik, het voelt een beetje - klinkt gek maar is waar - als een heel diepe penetratie, is dit de baarmoedermond? Het is echt een golf-gevoel, het komt op en trekt weer weg. Het is niet echt pijnlijk, wel afleidend. Ik heb dat vanavond al een paar uur achter elkaar aan een stuk door, gepaard met harde buiken. Betekent dit drukkende gevoel dat de baarmoedermond zich opent? Wie heeft dit ook zo intens gehad en ben je niet lang daarna bevallen of heeft het toen nog lang geduurd? Ik ben 2 dagen over tijd en wil voor geen goud in het ziekenhuis ingeleid worden... Ik heb verder geen weeen, wel krampen af en toe die soms een half uur regelmatig komen en gaan, maar dan ook weer heel lang weg zijn, en echt pijnlijk kan ik het ook niet noemen, sterkte menstruatiekramp zou ik zeggen. Dank alvast voor jullie antwoord!
hey whitequeen, ik heb niet precies wat jij voelt, maar wel dat de baby heel erg naar beneden duwt af en toe en dat het dan zeer doet. Tijdens een harde buik vooral. Kan dan ook niet echt opstaan ofzo. Het voelt anders dan weeën. Hopelijk is het wat voorwerk meid!
Misschien nog dieper indalen? Ik heb het wel gehad, maar niet zoveel als jij beschrijft. zou ook het langzaam verstrijken van de baarmoedermond kunnen zijn Ik hoop dat je snel mag bevallen en je kindje in je armen kan houden!