wanneer nu de derde?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Alita, 13 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Toen ik mijn eerste dochter kreeg wist ik al dat ik graag nog meer kinderen wilde.

Toen ze 1 jaar was gestopt met de pil en vrij snel weer zwanger .. super dus!

Nu wil ik wel graag een derde, vriend eigenlijk niet zo maar ach als ik het zo graag wil:D gelukkig!

Maar alleen denk ik nu dat ik nog niet wil;)....maar mijn 2 meiden schelen precies 2 jaar en dan wil ik niet de laatste pas over een aantal jaar;) maar ook twijfel ik dan weer....wel of niet...wel of niet...

Wanneer kregen jullie je derde? En zat je ook veel meer te twijfelen dan bij je eerste en tweede?
    Zou je het anders doen nu?

En komt er gewoon weer die tijd dat je denkt....ja nu gaan we ervoor?

Kortom wie kletst mee hahahahaha

2. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Wij gaan er weer voor zodra we dit huis verkocht hebben en zelf een groter huis hebben (iig 1 of 2 slaapkamers meer).
    Zou leuk zijn als dat binnen 1 jaar gebeurd. :D
    Anders vind ik het leeftijdsverschil ook wel een issue...

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

onze jongens schelen 20 maanden, straks tussen de baby en nu de jongste ook 20 maanden. Heel bewust al voor gegaan en het lijkt ons heerlijk drie kleintjes kort op elkaar!! Daarbij natuurlijk ontzettend dankbaar dat het ons ook gegund is!!!!

4. Alita

Alita Niet meer actief

@Runner ik hoop dan voor je dat het snel gebeurd allemaal! Helaas is de markt er niet na he..... willen jullie graag in totaal 3 kids?

@Makkie superleuk! Ik zie ook dat je kids in dezelfde jaren zijn geboren zoals mij....
    IK zou het nu nog niet willen lijkt me toch net even iets te zwaar volgend jaar dan...nu kan ik nog naar de winkel met ze allebei enz...en op de fiets past het ook nog hahaha..
    Maar ga je dan ook een duowagen aanschaffen ?

5. Alita

Alita Niet meer actief

Maar hoe was "de keuze maken" voor jullie dan?

Ik denk echt nu....nee dat gaat nooit lukken met 3 kids volgend jaar...de oudste gaat dan pas naar school enz...

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier is de keuze soort van ´voor ons gemaakt´ (verrassing). Dochter en zoontje schelen 25 maanden, zoontje met deze baby scheelt straks als het goed is zo'n 19 maanden. Zal vast enorm druk worden en dit zal echt de laatste worden. Ben wel blij dat ik er nu dan 'vanaf' ben en straks alles weg kan wat het baby-wezen betreft.

7. Alita

Alita Niet meer actief

Ja dat is ook zo Umm ... zou niet pas over 5 jaar willen want dan ben ik er al helemaal uit. Maar vindt ik dan ook sneu voor de laatste...die valt er dan buiten want de meiden schelen niet veel....nou ja 2 jaar dan....

Ik was er erg veel mee bezig en weet nu wel dat ik nog even wil wachten....dus dat is al een rust hahahaha.....

8. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    Hier tussen de 2 oudste precies 2 jaar. De derde en de tweede schelen 18 maanden. Dus in 3.5 jaar 3 kinderen gekregen. Nu zijn we zelfs al bezig met een 4e. Zou het zo weer doen, het is druk, maar ook super gezellig, de oudste beginnen steeds meer aan elkaar te hebben ookal zit de een in de peuterpubertijd en de andere is echt een kleuter. De jongste bij goed van der af dus daar ben ik helemaal niet bang voor.

Succes!!!

9. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

hier nu net zwanger van de derde

wij hebben al 2 jongens van 3 jaar (03-10-08) en 1 jaar (27-08-10)

ik ben op 13 juli uitgeteld

dus hier ook 2 kindjes van hetzelfde bouwjaar:p

wij hebben bewust gekozen voor de derde , ivm met mijn leeftijd:)

hier trouwens al een duowagen aangeschaft toen de 2 de kwam , ik moet zeggen ideaal ,ik gebruik hem nog steeds elke dag , al merk ik wel dat de oudste steeds vaker wil lopen

10. linny24

linny24 Actief lid

2 jan 2008
    425
    0
    0
    zorg assistent
    zuid- holland
    hoi hoi ook wij hier gaan voor ons derde wondertje
    heel bewust korrt op elkaar ze schelen nu 2 jaar en 7 weken en hoop dat er tussen nummer 2 en 3 zon 1,5 jaar zit maar goed we hebben het niet voor het zeggen
    lijkt me idd niet fijn om naar een jaar of 5 nog weer opnieuw te moeten beginnen
    denk wel dat het bij drie kindjes gaat blijven

11. Channie32

Channie32 Bekend lid

30 okt 2011
    676
    0
    0
    Den haag
    Hai hai hier toch iets anders mijn dochter8 en zoontje6 allebei dus op school. En ben nu bezig voor de 3de mijn dochter wilt het ook zo graag zie dr al helemaal zorgen voor de baby en ik heb super veel tijd voor de baby nu de andere 2 op school zitten en minder gehaast hoop ik doordat de eerste 2 dan al wat zelfstandig zijn. Wel lijkt het me minder leuk voor de kleinste omdat die dan niet echt met iemand van beetje zelfde leeftijd kan spelen..maar ben heel veel weg en kom dan toch wel bij jongere kindjes in de buurt.. Ook vriendinnen en zusje die voor een kindje willen gaan dus dat komt wel goed... Ben helaas al weer een jaar bezig dus hoop wel het gauw mag komen me dochter word al 9 in augustus pffff gaat de tijd toch hard. Sucses meiden

12. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    zie onderschrift;
    wij hebben bewust een jaartje langer laten zitten tussen 2 en 3, ik vond het leeftijdsverschil tussen 1 en 2 de eerste tijd behoorlijk pittig. nu heel leuk, maar toen toch wel pittig en dat heeft een deel genieten in de weg gestaan.

13. Alita

Alita Niet meer actief

@Lies29 aaah al de vierde!! Vondt je het dan niet pittig met 3 kleintjes? Hoe doe je dat dan met de dagelijkse bezigheden?

@Spinnekop ja zo`n douwagen heb ik nu dus niet want de oudste loopt altijd al eigenlijk….maar denk wel dat het bij 3 kids makkelijk zou zijn!

@LInny24 nee precies als zou ik het wel kunnen hoor…vindt baby`s en zwanger zijn geweldig maar ia dan niet leuk voor de laatste zelf…

@Channie32… hoop idd dat het dan ook snel gebeurt! Was je bij je eerste 2 sneller zwanger dan?

@Jomidi ja ik snap je … de jongste krijgt toch minder aandacht dan dat de oudste toen heeft gekregen….en zelf zou ik idd ook wat meer tijd hebben gewild….maar ach zo heel erg is het niet maar ik snap je!

Maar hier wilt mijn vriend dus eigenlijk geen derde…..nu omdat ik het zo graag wil vindt hij het geen probleem, weet je het is niet zo dat hij ECHT niet wilt…

Alleen ben ik eens benieuwd wanneer hij het dan wel wilt….want ik was toch altijd degene die aangaf kindjes te willen…

Hoe ging dat bij jullie?

14. Channie32

Channie32 Bekend lid

30 okt 2011
    676
    0
    0
    Den haag
    Hai Cindy. Ja van de eerste was ik binnen 3 rondes zwanger en Bij de 2de in 5 rondes nu dus al bijna een jaar bezig. Mijn vriend vind het ook wel best zo alleen ik wil zoooo graag dat ik hem beetje mee sleur in mijn enthousiasme. Hij vind sowieso alles wel best gelukkig spannend he

15. linny24

linny24 Actief lid

2 jan 2008
    425
    0
    0
    zorg assistent
    zuid- holland

hier was ik ook altijd wel diegene die er mee kwam dat we er maar voor moesten gaan mijn man vond het best hij zei na de tweede in eerste instantie het is goed zo we hebben een meisje en jongen zijn gezond
    maar bij mijn begon het toch te kriebelen en dus hebben we er een goed gesprek over gehad ik wilde dat hij er dan net als ik er 100% voor zou gaan en niet ja jij wou toch een derde
    en we gaan er nu dus ook samen 100 % voor
    ik vind het erg belangerijk het is toch ook niet niks en beinvloed toch aardig je relatie dus moet je er samen toch goed achterstaan

dit is mijn mening

16. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Mijn man wilde in eerste instantie ook niet, meer omdat ik dit wilde. Dit vond ik geen goed uitgangspunt, voor hem moet het kindje ook 100% welkom zijn. Tijdje over heen laten gaan, opnieuw paar gesprekken gehad, ik heb de keuze bij hem gelaten. Hij wist dat ik het heel graag wilde en door een tijdje niet aan z'n hoofd te zeuren *shame on me* heeft hij er in alle rust over na kunnen denken en kwam hij zelf op een avond bij mij met; Ik wil eigenlijk wel heel graag nog een derde. Nou zo gezegd, zo gedaan. 3 weken erna een positieve test :)
    Dit is natuurlijk geluk hebben, maar de strekking bij ons was toch wel om het onderwerp even te laten rusten. Nu kon dit ook makkelijk gezien onze (jonge) leeftijd, maar snap dat dit niet bij iedereen zo is natuurlijk.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier gaan we hopelijk voor een derde vanaf februari. Manlief heeft nu aangegeven dat hij het wel wil omdat ik het zo graag wil en dat vond ik ook niet het ideale uitgangspunt dus nu laat ik het even rusten maar heb hem gevraagd er eens echt goed over na te denken. Ik heb hem twee namen gegeven en gezegd 'Kijk maar eens of je daar gevoel bij krijgt'

Waarom in februari? Ik wil persé niet in de zomer hoogzwanger zijn (dat is me bij de eerste heel slecht bevallen) en veel later is geen optie ivm mijn leeftijd. Wat ook nog meespeelt is dat de oudste in september naar school gaat. Hopelijk is manlief er tegen die tijd ECHT klaar voor en wil het allemaal weer snel lukken.

Tussen de 1e en de 2e: 21 maanden en hopelijk tussen de 2e en de 3e zo'n 2,5 jaar (maar goed dat zou weer geluk hebben betekenen)

18. Alita

Alita Niet meer actief

Ja dat lijkt me erg rot om dan nu te moeten wachten he! Je gaat toch van je eerste keren uit en verwacht weer rond dezelfe rondes zwanger te raken he..

En ja die mannen hebben altijd tijd genoeg hahaha

19. Alita

Alita Niet meer actief

Ja helemaal gelijk hoor! Ik zou het ook niet willen als hij het ALLEEN maar deed voor mij.....dat is dus niet zo hahaha..

Hi zou het gewoon zo ook wel goed vinden. Maar meer als 3 kids wilt hij echt niet, dus een vierde komt er niet.

Dus ik deel je mening helemaal hoor!

20. Alita

Alita Niet meer actief

Ja ik heb het ook aangegeven en hij zei dus dat hij het eigenlijk wel goed vondt zo. Maar hij wilde er best over nadenken;)
    Nu heeft hij een tijdje geleden gezegd dat hij wel wilt alleen niet nu nog....nou prima! Ben allang blij dat hij ook nog een derde wilt:D

Maar wat fijn dat je dan gelijk zwanger was zeg!

Deel Deze Pagina