Kan de baby gedraaid zijn? (31 weken)

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nescio, Feb 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dag meiden,

Rond de 24e week is onze dochter gedraaid in de "goede" positie (hoofd naar beneden). Ik heb dit toen gemerkt omdat het twee dagen ontzettend druk in mijn buik was en na de draai opeens heel rustig. Hier heb ik me toen best zorgen om gemaakt, en dat doe ik nog steeds als ik haar iets minder voel. Bij de gyn bleek alles in orde. Laatst weer voor controle geweest en ze lag nog altijd in die positie (toen 30 weken, nu 31).

Maar nu. Gisterochtend was het weer een enorm kabaal in mijn buik :D echt alsof er een kleine slang daarbinnen bezig was, zo zag het er van de buitenkant ook uit. Op een gegeven moment leek mijn hele buik zelfs omhoog te komen met een enorme kracht. En geleidelijk aan nam dat af tot nu. Ik voel af en toe een klein schopje, maar echt dat je van de buitenkant ziet dat ze beweegt is er niet meer. Nu is mijn vraag, kan ze opnieuw gedraaid zijn? Voel relatief meer beweging onder in mijn buik dan boven, terwijl het daarvoor vooral bovenin was.

Ben zo benieuwd hoe ze er nu bijligt. Over een paar weken heeft ze helemaal geen ruimte meer om te draaien, heb ik begrepen?

2. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

Jan 28, 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Het zou natuurlijk kunnen dat ze weer gedraaid is..krijg je nog een echo eigelijk? anders zou je nog een echo kunnen aanvragen misschien...een kindje heeft tot 36-37 wk om te draaien (hangt af van hoe groot je kindje nu is en de hoeveelheid vruchtwater) dus mocht ze zijn gedraait, zal ze misschien ook weer terug draaien.

Mijn ventje ligt nog altijd in stuit...en ik kan zijn hoofdje echt voelen, links boven mijn navel, daardoor weet ik dat meneer " hoe druk hij ook beweegt'' niet draait...dus zoveel beweging hoeft nog niet te betekenen dat ze dan ook echt draaien..

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dank voor je reactie! Grappig dat je zo goed voelt waar je baby precies zit, ik kan dat nog niet zo goed thuisbrengen. Eerst zat ze ook in een stuit (met 20 weken echo), en voelde ik regelmatig de bewegingen, tot dat enorme kabaal die twee dagen en vervolgens totale rust (heb jij ook dat je meteen bezorgd bent als je denkt dat je de baby niet of minder voelt?), en toen bleek dat ze gedraaid was.

Ik krijg nog zeker echo's, ik ben van ziekenhuis en gyn veranderd door verhuizing dus de volgende echo zal al eind februari zijn. Daarna verwacht ik er nog wel een paar want tot nu heb ik elke maand een echo en onderzoek gekregen. Maar even afwachten denk ik en proberen of ik de bewegingen goed kan thuisbrengen :D

Jij ook nog veel succes deze laatste weken! Spannend nu het zo snel gaat!

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Onze dochter is lag met de 20 weken echo met haar hoofd naar beneden, en die is nooit meer gedraaid.

Deze heeft heeft tot 34 weken feest in mijn buik gehouden, door alle kanten op te draaien. Met 34 weken met het hoofd naar beneden gaan liggen en niet meer veranderd.
    Nog niet ingedaald overigens. Kont schuurt regelmatig langs mijn ribben.

Volgens mijn VK hebben heeft de baby bij een 2de zwangeschap tot een week of 36 de ruimte om te gaan draaien, en kan het ook langer duren voordat ze met het hoofd naar beneden liggen. De boel is al een keer opgerekt, dus meer ruimte.

5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Dit wil je vast niet lezen;) Onze uk is met 39wkn nog
    in stuit gedraaid. Zoals jij beschrijft is jullie uk denk ik gedraaid,
    maar kan dus ook nog terugdraaien.

6. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dit wil NIEMAND lezen ... den ik.....:D

weet wel dat tante hetzelfde gebeurd is... (na bukken trouwens..)

7. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Hier met 30 weken gedraaid en ligt nu in stuit. Voel het hoofdje rechts boven. Slaap ook echt niet lekker meer op m'n rechterzijde , omdat ik het eng vind.:)

Share This Page