Hallo, Ik heb een vraag: Ik ben eind februari gestopt met de pil. Vorig jaar eind juli ook gestopt en in oktober weer begonnen en eind februari weer gestopt. Een cyclus van 51 dagen tot gevolg. Nou hou ik keurig mijn menstruatie cyclussen bij en krijg dan ook een berkenening wanneer ongeveer mn volgende eisprong zou zijn. Deze zou dan omstreeks 23 mei komen. Echter liep dit anders. Op 16 mei had ik al beetje last van buikkrampjes en savonds bij een vriendin ineens flinke steken. Ik dacht.. dit moet mijn eisprong zijn. Op dinsdag 22 mei voelde ik me raar en lichtjes in mn hoofd. Op 23 mei, precies een week na mijn eisprong wordt ik ongesteld. Maar deze is echter erg licht, donkerbruin en donkerrood van kleur en volgde niet het normale patroon van licht, hevig, licht. Hij bleef erg licht en was ook niet veel. Ik dacht innesteling. Nadat de menstruatie over was voelde ik me nie echt lekker steeds. Beetje zwaar buikgevoel en soms wat misselijke vlagen. Ook speelde er rugpijn op en vermoeidheid. Heb ook last van rommelende darmen, vooral savonds. Ook verloor ik slijm en had ik veel het ongesteld gevoel. Afgelopen vrijdagavond viel mijn avondeten totaal niet goed en was ik niet lekker. Had soms het gevoel dat het er van boven zo uit kom komen en het hele weekend was ik niet lekker. Nog steeds ben ik niet lekker en erg vermoeid en mn rug voelt ook erg vermoeid. Ben ook erg emotioneel (kan janken om niks, vriend maakt grapje en ik in tranen) en kan weinig hebben.. (kort lontje) Heb nog steeds dat ongesteld gevoel en steken links en rechts onderin mn buik. Ook voel ik gemene steekjes in mijn vagina. En rond mn schaambot. Ik heb vanmorgen getest maar deze gaf negatief aan. Ik wist dat ik vorige week ongesteld moest worden maar welke dag mn nod was weet ik dus niet. (ook geen idee hoe ik hier ongeveer achter kan komen) Heb ook gehoord van mn beste vriendin, die haar vk had gevraagd dat je er ongeveer achter kan komen door 19 dagen op te tellen van de dag wanneer je gemeenschap hebt gehad. Ik had die maandag 14 mei nog gemeenschap gehad, maar ook die donderdag nog. Welke dag moet ik dan pakken? Als ik die maandag pak dan ben was afgelopen zaterdag mn nod en ben ik nu 3 dagen overtijd. Kan dus nog te vroeg zijn. Sorry voor mn lange verhaal. Ben benieuwd naar wat jullie mening is.
Hoi Berdien87, ik weet het ook niet precies. Aan de hand van klachten is het sowieso moeilijk om advies te geven of er iets zinnigs over te zeggen. En je hebt een onregelmatige cyclus, dus in die gevallen is 'wachten' altijd het keyword... Samen met onzekerheid zoals je zelf al omschrijft. Het zou best kunnen dat je inderdaad nog te vroeg bent om positief te testen, dus je kunt van het weekend nog eens een testje doen. Maar als je uitgaat van een cyclus van 51 dagen, wanneer is dan je NOD? Want dan zou je de klachten er echt even los van moeten zien en dan testen. En ander is het afwachten tot een week of 4-6 na je (lichte) ongesteldheid, of je dan weer ongesteld wordt. En anders daarna even langs de HA. Ik kan je ook niet verder helpen dan dit helaas. Groetjes Brigitte