Hier zijn twee verloskundigepraktijken in de omgeving. 1) Daar liep ik met mijn eerste zwangerschap, en met de tweede. Bij de tweede zwangerschap zijn er fouten gemaakt... 'Oh wat beweegt ie lekker, dus zeker geen open ruggetje..." , puntje bij paaltje moest ik de twintig weken echo afbreken omdat mijn zoon geen hersentjes had en een open ruggetje... Het gevoel wat ik voorheen bij hun had, heb ik niet meer... Bij de zwangerschap daarna (werd met 12 weken een miskraam), en de zwangerschap nu, loop ik bij een andere verloskundigepraktijk. Met één verloskundige heb ik een klik. Ik had haar bij de zwangerschap die mis ging, en in het begin bij deze zwangerschap. De verloskundige daarna (heb er in totaal 3 na haar gehad, en ben nu 19 weken zwanger) waren het gewoon niet. Hadden zich niet ingelezen, kreeg een stagiaire erbij terwijl in mijn dossier stond dat ik dat niet wilde... Gisteren moest ik weer heen en voelde me echt heel erg rot. Was ruim op tijd, was één vrouw drie kwartier te laat (dat weet ik omdat ze doorliep en zei: "sorry dat ik 45min te laat ben") en kwam nét binnen toen ik aan de beurt was. Stond de verloskundige in de ruimte te kijken en zegt... "Ja.. eh... Ja.... Nou.... Ja... In principe mag je meteen doorlopen... Kom maar..." Ik kreeg dus weer een andere verloskundige en had zich amper ingelezen. Wéér m'n verhaal doen, wéér over kwaaltjes praten en dingen zeggen........... Ik ben al zo'n binnenvetter en zeker als ik niemand "ken". Voelde me totaal níet op mijn gemak. Toen ik gisteren ook aangaf dat ik een ruggenprik wilde tijdens de bevalling zei ze heel kortaf: "Oh, nou, dan dragen we je met 36 weken over naar de gynaecoloog". Daarnaast hoorde ik gisteren dat mijn "leukste" verloskundige ook 19 weken zwanger is, en zelf moet bevallen in januari. Ik weet niet wat ik moet doen... Meer verloskundige zijn er hier niet, en weet niet eens of ik in aanmerking kom om naar de gyn te gaan.
Misschien kun je aangeven dat je zo lang mogelijk alleen afspraken bij die leuke vk wil hebben en misschien is het een idee om op zoek te gaan naar een doula die bij je past kwa persoon. Dan weet je zeker dat je 1 deskundig persoon bij je bevalling hebt waar je je wel prettig bij voelt. Misschien is het dan minder belangrijk welke vk of gyn er bij is.
Eens met Lillib! Ik herken je gevoel. Ik had bij mijn eerste ook elke keer weer nieuwe medewerkers/stagiaires. Dat is gewoon echt niet prettig.
Ik heb alles op laten kroppen en heb daardoor soms best wel rot buien gehad in mijn zwangerschap dus als ik je iets mag adviseren: bel naar een gynaecoloog en vraag het! Leg het uit en vertel van je 2e zoontje. Komt wel goed met je! Je komt iig voor jezelf op door hier vragen te stellen. Wacht niet te lang dat is echt zonde! Vraag maar aan mij haha
Ik had ook altijd pech, sindsdien loop ik gewoon in het ziekenhuis bij de verloskundige afdeling. Misschien kan je dat eens navragen bij jullie ziekenhuis? Ik merk dat ze daar vaak meer tijd voor je nemen en makkelijker zijn met pijnstilling en andere dingen. En volgens mij mag je ook gewoon meteen bij een gyn hoor, zeker as je je verhaal verteld. Sterkte in ieder geval.