Wie werkt er hier bij de Mac of heeft er gewerkt en wil de ervaring met mij delen? Welke functie heb of had je daar?
Ik deed counter, en eerlijk? ik vond het VERSCHRIKKELIJK! >.< zal het echt nooit meer dat soort werk verrichten.
Ik werk nu 16 uur en moet daar vaak 5 dagen per week voor terug komen en dit vind ik bijna niet te doen ivm onze dochter. het werk ligt niet voor het oprapen en ik hoef echt geen enorme carriere. als ik maar wat bij verdien. Als het er maar leuk is. Dus wil ik graag ervaringen weten, dus hoe de werksfeer is, of het een beetje te doen is in combi met kinderen qua werktijden, hoe het verdiend, of het werk zelf een beetje te doen is. Als je op de site kijkt beschrijven ze het altijd zo mooi.
In mijn vriendenkring hebben meerdere mensen bij de mac gewerkt (verschillende functies hoog & laag) en ze vonden het allemaal verschrikkelijk. Een colombiaans klasgenootje werkt naast de studie bij burger king en die vind het wel weer leuk, het is ook wel een beetje je instelling denk ik.
Nou bij mij was het zo, ik had bijna altijd late dienst, en kwam dus rond half 3 snachts thuis, MET een kleintje! bij mij werd daar weinig rekening mee gehouden met het maken van de roosters, maar er werkte ook iemand anders daar, jonger meisje, ook kindje (kindje was nog ouder dan mijn zoon) en zij hoefde geen late diensten te werken, waarom? want zij had een kind.. (kwam bij mij ook neer op vriendjes politiek) Bij mij was de sfeer verschillend, hing er vanaf welke managers er waren, er liepen daar twee managers rond waar ik een schijthekel aan had (de een kon je totaal geen hoogte van krijgen, de ene keer was hij je beste vriend, en de andere keer kon je dood vallen en moest je alle klote klusjes doen) die andere was meer een type van ''ik sta hoger dan jou en je doet wat ik zeg'' mentaliteit... heeeeeel vervelend. Niemand vond hun echt aardig.. en ik vind persoonlijk, je werkt veel te hard voor dat kleine beetje geld... (de mac verdiend bijna geen moer) maarja je kan in deze tijden niet echt kieskeurig zijn. En ik hou totaal niet van kassa werk, toen ik vroeg of ik op de gril of bob mocht staan, mocht dat niet... belachelijk maar okay.. achteraf was ik dus vet blij dat mijn contract niet verlengt werd maar dit is hoe ik het ervaren heb he
Ik heb er een half jaar gewerkt als bijbaantje toen ik 16 was... Ik vond het ook verschrikkelijk. Heel ander soort mensen dan waar ik op school etc mee omging, niet negatief bedoeld naar iemand toe, maar ik paste dus gewoon niet in het team kwam er op neer. Veel geschreeuw als ze weer eens vonden dat het te langzaam ging (vaak), etc. Maar ja, ik was ook helemaal niet ingewerkt, dus vind je het gek dat ik niet meteen alles kon vinden op de kassa? Dat vond ik echt het negatiefste, dat er totaal geen inwerking was. Ga maar aan de kassa staan en zoek het maar uit... tja, dat ging dus niet. Ik kwam bijna elke zaterdag huilend uit m'n werk... Vind het bijzonder dat ik het er nog een hlaf jaar heb uitgehouden .. daarna ging ik door naar leukere bijbaantjes hihi!
Ik heb er 3 jaar als 2de assistent gewerkt.. Heb het er enorm naar mijn zin gehad, ben weggegaan omdat ik een andere baan aangeboden kreeg. Anders had ik er misschien nog wel gewerkt.. Waar ga je werken? Mag via pb. Misschien kan ik je wat tips en info geven..
Ik heb in het verleden op de middelbare school eens een stage gelopen bij de McDonalds - dat leek mij als onwetende puber wel grappig want ik had de illusie dat ik in mijn pauze gratis milkshakes mocht drinken. Na de vierde dag ben ik ermee gestopt. OMFG! Ik begon om 7 uur 's ochtends met het bakken van hamburgers en daar werd ik spontaan misselijk van. Ook moest ik zekers om half zes mijn bed uit om daar op tijd te zijn en dat had ik van tevoren ook niet zo ingeschat (naïeve puber hè?) Verder vond ik het eentonig vervelend werk, de hamburger-training van vier uur over het hoe-je-hamburgers-moest-beleggen-per-soort belachelijk en kreeg ik hoofdpijn van alle toeters en bellen van het belachelijke gepiep van de friteuses. Mijn oorbellen moesten uit vanwege de hygiëne terwijl de manager gewoon volop in zijn neus peuterde en het dweilen vond ik zinloos omdat er om de haverklap weer een klant doorheen liep. Tijdens lunchtijd mocht ik overigens ook helemaal geen milkshakes Nou toen was ik er echt he-le-maal klaar mee. I QUIT! Daarna ben ik een fatsoenlijke stageplaats gaan zoeken in een restaurant/congrescentre. Overigens was dit alles ergens in 1999
Zo ff met de ipad, gaat wat beter Maar goed, ik ben bij de Mac gaan werken toen ik 18 was als floormanager, heb verschillende interne opleidingen gevolgd en ben toen binnen een jaar 2de assistent geworden. Het is leuk maar hard werken, je moet echt wel stressbestendig zijn en met verschillende soorten mensen kunnen omgaan. Daarbij wordt je door gasten soms echt wel als stront behandeld, want je werkt maar bij McDonalds dus je zal wel achterlijk zijn.. Hier moet je natuurlijk boven staan maar je moet er wel tegen kunnen. Wij waren wel heel erg van het trainen en crewleden goed inwerken. Werktijden zijn afhankelijk waar je werkt, in welke plaats bedoel ik dan. Houdt er rekening mee dat restaurants met een drive tot minimaal 00.00u open zijn. In een goed restaurant, met een fijn management is er heel veel mogelijk qua uren en tijden. Als je iets wilt weten kun je altijd pb'en. Ik heb nog redelijk veel contacten daar, ook met verschillende franchisenemers.. Over het loon kan ik je niet heel veel vertellen, ik weet dat er standaard het minimumloon gegeven wordt, of je daar over kunt onderhandelen is per restaurant wel verschillend. Ik heb blijkbaar en hele andere ervaring dan de meeste dames hier Misschien omdat ik gelijk in het management begonnen ben.. Maar echt waar, ik heb het enorm leuk gehad daar!
Toch nog een positieve reactie. Morgen stuur ik even pb. Maar wat is dan het verschil met in het management en de andere vacatures mamaR?
Nou had een heel verhaal getypt, druk ik op delete ik reageer morgen wel even, dat gaatbeter dan via mijn telefoon..
Ik heb er gewerkt van mijn 16e t/m mijn 18e en ik heb het er erg naar mijn zin gehad! Leuke collega's, leuke kortingen, leuke uitstapjes voor het personeel, het was goed geregeld. Ik begon in de keuken en langzaam 'klim je op' naar de kassa, drive en het restaurant: daar deed ik de kinderfeestjes en dat was het allerleukste!! Zover ik weet kun je goed je tijden aangeven, maar het is alweer een tijd geleden. Je kan het proberen, toch? Succes, ik ben benieuwd! !
Ik er ook gewerkt en deed de counter. Na een half jaar ontslag genomen en mezelf beloofd nooit meer zoiets vreselijks te gaan doen.
Dat is echt de grootste onzin! Dan hebben ze dat waarschijnlijk tegen je gezegd om je af te schepen. Ik heb er 12jaar gewerkt aardig tijdje volgehouden dus,dus het is te doen! Begonnen als partime medewerker,daarna floormanager geworden. Gestopt toen ik niet meer late diensten wou draaien. Je moet idd wel stress bestendigd zijn!