Wie heeft er voor mij tips, om onze 2 katten te laten wennen aan onze gezinsuitbreiding? Ben nu bijna 31 wkn zwanger, het kamertje is zo goed als klaar, de deur daarvan is steeds dicht dus daar komen ze niet. Maar straks gaat de box naar beneden en daar zullen ze best aan moeten wennen en hopelijk zien ze de box straks niet als slaapplaats. Ik kreeg wel tips zoals ballonnen in de box of zilverfolie. En hoe kan ik ze straks het beste laten kennismaken met de kleine? Ik moet zoiezo in het zh bevallen, maar ik ben erg benieuwd hoe het straks daarna gaat. Ik ben bang dat 1 erg jaloers gaat worden.
Ik lees mee! Ik zat met precies dezelfde vraag... Ik heb ook 2 (best aanhankelijke) katten! Ben wel even benieuwd wanneer jij de box gaat neerzetten? Zit ik ook nog over te dubben, zeker omdat de box op een plek moet waar nu nog een krabpaal staat...
Hoi Ik denk niet dat je katten echt voor kan bereiden. Wij hebben een hoeslaken over de box gedaan zodat ze er niet in konden gaan. Moet zeggen dat het bij ons nooit een probleem is geweest. De katten kijken niet eens naar de kleine om. Ja in het begin was 1 vd 2 erg nieuwsgierig en ging op de bankleuning zitten kijken maar zodra er een geluidje uit de box kwam was hij weg. Nu moeten ze rennen voor hun leven als de kleine meid aangekropen komt en achter de katten aangaat .
Hier 2 super aanhankelijke en stressgevoelige katten. Zijn 4 weken vor uitgerekende datum met Feliway stekkers begonnen. Dit hebben we volgehouden tot ca. 4 maanden. De poezebeesten zijn dikke vriendjes met de kleine! Oja.... ballonnen in de box zijn nog wel voor ons nodig
Lees ook even mee; heb 2 katten, waarvan 1 eigenlijk altijd buiten is, en de ander meestal binnen, en heel aanhankelijk en ook jaloers. Ze gedraagt zich sinds ik zwanger ben sowieso al raar, laat me geen moment alleen, en zodra ik ergens ga zitten gaat ze op mijn buik liggen. Maar ben bang dat als er straks een baby is die aandacht van mijn man en mij krijgt, ze dat heel erg gaat vinden. Die Feliway stekkers klinkt overigens wel als een heel goed idee! Die ga ik onthouden voor straks!
Ik denk dat komend weekend de box in de huiskamer komt. De kledingkast wordt komend weekend in elkaar gezet, dus er moet wat ruimte gemaakt worden. Hier 1 heel aanhankelijke kat en de andere gaat haar eigen gang, maar ze is wel sinds ik zwanger ben aanhankelijker geworden.
Geen idee hoe we dat doen. Tot nu toe weinig last van de katten, 1 heeft eens op de commode gezeten maar nadat we haar hebben weg gejaagd is ze er niet weer geweest. Ze zitten wel graag op het vloerkleed, maar vind dat niet zo'n probleem. Wieg en box zijn een groter probleem. Hier zijn de katten bang voor geluid, dus denk dat ik iets met geluid moet gaan doen. Ik maak me vrij weinig zorgen aangezien de katten echt bang zijn voor kinderen.
Hier ook 2 katten maar zijn zo makkelijk in omgang. Mijn neefje kwam regelmatig bij ons ook als baby en dat ging prima. De katten kijken en snuffelen even en gaan vervolgens weer hun ding doen. Daar maak ik me dus absoluut niet druk over. Ook hier wordt het even verzinnen hoe ik het met de box gaan doen, weet haast wel zeker dat ze erin gaan liggen als er niemand thuis is... Er is ook een afweerspray met sensor verkrijgbaar. Neerzetten op een plaats waar de kat niet mag komen, komen ze er toch dan pssstt ssscat heet die...
Tussen onze katten zit een behoorlijk leeftijdsverschil. De ene is 10 en is geen kinderen gewend, als mijn neefjes langskomen vlucht ze snel naar boven. Maar zij is juist sinds ik zwanger ben heel erg veranderd, van een afstandelijke kat is het een schootkat geworden, die mij overal volgt en mij in de gaten houd. De andere is 2,5 jaar, echt een knuffel kat. Vind kinderen prima, maar ik denk dat hij juist jaloers gaat worden.
Zit hier met hetzelfde. Gelukkig zijn mijn katten nog jong en wennen ze er misschien makkelijker aan, al zullen ze wel erg moeten wennen aan de drukte van ineens 3 kleintjes erbij. Die tip van de ballonnen in de box onthou ik zeker! Die ga ik waarschijnlijk wel nodig hebben.
Wij hebben onze kat niet laten wennen aan de situatie. Hij kwam uit zichzelf niet in de box. Dat deed hij pas toen onze dochter er al niet meer in ging. Maar dan als schuilplaats zodat hij lekker rustig kon liggen. Nu komt er een kat als ik 6 maanden zwanger ben maar daar gaan we in principe ook niks speciaals voor doen.
Ook ik ben benieuwd hoe onze katten reageren. Wij hebben er 4 en het zijn binnenkatten. Verder zijn ze allemaal erg aanhankelijk. Ze zijn altijd bij ons in de buurt. 2 Katten zitten regelmatig bij mij op schoot, soms 3!!. Ze mogen alleen op de babykamer komen als één van ons er bij is. Verder is die deur altijd dicht. Tja, ik verwacht wel dat ze in de box zouden willen klimmen aangezien ze altijd overal induiken (lege dozen, boodschappenkratjes enz.). Ik denk dat ik eerst afwacht wat er met de box gebeurt als deze in de kamer staat. Verder ben ik natuurlijk benieuwd hoe ze zullen reageren op de baby. Ik denk dat ze het vooral maar eng en spannend vinden, vooral als ze huilt.
Inderdaad. ..lang leven de feliwaystekkers... ik heb ook 2 binnenkatten en allebei heel aanhankelijk... Zodra er iets gaat veranderen in huis hang ik die feliwaydingen op... verder mogen ze wat mij betreft in de babykamer komen als ik erbij ben... en betrek ze gewoon overal bij. De boxlaat ik zials het is... ballonnen erin doen gaat er vast voor zorgen dat mn kat de huiskamer niet meer leuk vind... ik heb een muziekdoosje staan en de eerste keer dat ik hem aanzetten vonden ze het vreselijk...nu niet meer. Dus met kleine stapjes vooruit... En de aandacht did je geeft moet je verminderen... geef ze net zoveel aandacht als dat je ook kan doen als de kleine er is... Verder staan er veel tips op Katten & Kittens - Kattenplaza en je hebt er ook een kattenblad van (majesteit) die je kan nabestellen...weet alleen ff niet meer welk nummer het was
Ow ja...als je bevallen bent en je komt thuis...zet de maxicosi op de GROND en laat ze gewoon snuffelen. Willen ze niet? Laat ze dan... ga ze niet dwingen Visite eerst de katten aanhalen (alleen als ze dat willen) en dan pas de baby. Alleen goed gedrag 'belonen' en stressgedrag negeren...
Wat een goede tips allemaal! Ben ook benieuwd hoe t hier gaat! Kat is al jaloers als wij s middags uit t werk ff staan te knuffelen, gaat ie er tussen zitten zo van hallo je vergeet mij! Wel op schattige manier trouwens Hier ook de tip gekregen met ballonnen.. maar ben bang dattie t alleen maar leuk vind... ben benieuwd.. Denk wel dat ze prima aan elkaar gaan wennen..
Bij geboorte van mijn zoontje hadden wij twee katten, nu nog maar een :'-( Ze kwamen niet boven dus ik hoefde me niet druk te maken over het kamertje. In de box heb ik eerst ballonnen gelegd maar zodra mijn zoontjw geboren was kon dat natuurlijk niet meer. En aangezien zijn boxkleed toch wel heerlijk zacht is konden ze het niet weerstaan om er lekker op te gaan liggen als wij er niet waren. Daarom heen Ik een vuilniszak kapot geknipt en deze over het boxjleed gelegd als wij niet thuis waren. Als wij thuis waren lieten ze het wel uit hun kop om er in te gaan liggen. Qua wennen kun je denk ik weinig doen. Die van mij kwamen af en toe kijken maar vonden er niet veel aan en gingen dan weer weg.
Ik ben niet zo moeilijk wat de katten betreft. Wij hebben er 2 op een flatje van 70m2, dus ze kunnen niet baar buiten en als ik ze overal ga weren vanwege semih dan hebben ze helemaal geen leefruimte. Ik heb dus helemaal geen voorzorgmaatregelen genomen zoals ballonnen in de box, ze mochten alleen niet in de babyslaapkamer. Maar ik heb gemerkt hoe meer ik ze van dingen weghoud hoe nieuwschieriger ze worden. Ze mogen dus overal komen de kamerdeur van semih staat ook gewoon open en als ze in de box liggen laat ik ze daar dan haal ik de haren wel weg met zo'n plakroller. En sinds ik ze gewoon in zijn kamertje laat hebben ze amper intresse en in de box liggen ze ook bijna niet.
Hier lopen 3 katten in huis, we zijn ongeveer halverwege de zwangerschap al dingen gaan aanpassen in huis. 1 van onze katten heeft een verleden met mishandeling, dus die moeten we altijd wat meer tijd geven om te wennen aan nieuwe situaties. Ze hebben van ons een nieuwe krabpaal gekregen welke tot het plafond gaat, met het idee dat ze kunnen vluchten straks naar een veilige plek. De box staat hier al ruim 2 maand in de woonkamer, dus dat is ook niet meer nieuw. Wel heb ik een kleed over de box gemaakt zodat ze er niet in kunnen liggen. De baby kamer is verboden terrein, de deur is altijd dicht, en als ik er bezig ben blijven ze netjes bij de drempel zitten Ik ga in het ziekenhuis bevallen, wij zorgen ervoor dat we straks de tijd hebben om de katten even de baby te laten bekijken (als ze dat willen). Er is hier dus pas visite welkom op het moment dat we dat gehad hebben...
De deur van de babykamer, welke nog leeg is, staat nu nog open. Als we bezig gaan met de kamer mogen de katten alleen mee met ons. Voor de rest lekker normaal blijven gedragen en de aandacht geven die je daarvoor ook gaf.