Lastig hoor meis... Ik wil geen vervelende dingen zeggen maar ik heb er geen goed gevoel bij. Je temperatuurt dus je weet je eisprong. Je testte al op 10dpo positief toch? Dan ontwikkeld het toch wat traag. Ik duim voor je dat je een mooie echo hebt volgende week.
Ja ik temperatuur dus ik ben zeker van mijn eisprong. Ik ben er ook helemaal niet gerust op dat het goed zit. toch wil ik proberen positief te blijven tot de volgende echo. Pfff zo lastig dit...
Vanochtend voor de laatste keer een digitale test gedaan van clearblue. Nog steeds 2-3 heb net ergens gelezen dat clearblue pas 3+ geeft bij een hcg van 2000 of meer. Denk dat het gedaan is...m'n kwaaltjes nemen ook af, maar hoofdpijn neemt toe en ik krijg pukkels. Normaal gesproken krijg ik dit voor een menstruatie. Ik heb zelf het idee dat het einde verhaal is... woensdag nog bloedprikken en dan 's middags de uitslag. Daar kan ik al veel uit opmaken. Donderdag zal ik dan nog een echo ondergaan. De kans is heel klein voor mijn gevoel dat daar een vruchtje op te zien zal zijn. Natuurlijk hoop ik op goed nieuws maar ik hou sterk rekening met een missed abortion.
Ik zou niet teveel naar die cb test kijken. Bij een van mijn zwangerschappen testte ik ook pas laat een 3+ op de cbtest. Terwijl ik dat bijv bij een eerdere zwangerschap al met 5 weken testte. Het hoeft dus ook niks te betekenen. ik duim voor je dat het toch goed zit!
Ik heb toch enigzins bemoedigende informatie gevonden op How Many Weeks Am I: Determining Gestational Age | BabyMed.com Erg veel nuttige informatie op die website trouwens. Maar aangezien er vorige week donderdag wel een mooi rond vruchtzakje te zien was ( gemeten 8,6mm ) en ik de volgende informatie heb gevonden heb ik weer wat hoop. Een vruchtzakje vormt zich met 4 weken (28 dagen ) zwangerschap, het is dan 1mm groot en nog niet te zien op de echo. Elke dag groeit het vruchtzakje ongeveer 1mm. Mijn vruchtzakje was dus 8,6mm ( afgerond 9mm ) dat zou betekenen dat ik afgelopen donderdag 28+9 dagen zwanger zou zijn, omgerekend 5 weken en 2 dagen en vandaag dus 5 weken en 4 dagen. Als ik dan de hcg waardes zie komt dat wel weer overeen. Weliswaar aan de ondergrens, maar dat terzijde. Dan vind ik het niet zo gek dat er een week eerder ( dus met 4 weken en 2 dagen ) niks te zien was op de echo. Maar aan de andere kant denk ik, hoe kan het dan dat ik op 9dpo (cyclusdag 26 ) al positief teste en 1 dag na mijn nod een 2-3 had op mijn clearblue test. De placenta gaat toch pas hcg aanmaken nadat het vruchtje is ingenesteld? En ik ben echt 100% zeker van mijn eisprong op 9-3. Ik zou volgens mijn eigen berekening nu 6+2 zijn...het kan toch niet 5 dagen stilstaan? Ik probeer van alles om een verklaring te zoeken voor mijn vragen. Het enige wat we echt kunnen doen is afwachten helaas op de echo. Die hcg waarden die moet ik maar ff laten voor wat het is. Alleen een echo kan echt uitsluitsel geven...Als alles goed gegroeid is moet het vruchtzakje aankomende donderdag 16mm zijn ongeveer en een dooierzakje en evt een vruchtje te zien zijn. Haha ik hoop niet dat ik jullie verveel met deze theorie, maar mij geeft het weer een beetje hoop ( en ook meer vraagtekens moet ik eerlijk toegeven, want hoe kan dit?! ).
Ik wist ook 100% zeker wanneer mijn eisprong was, testte vroeg postitief, en toch ben ik in totaal 5 dagen teruggezet! Blijkbaar kan het dus echt! Wel onwijs naar dat je zo is de onzekerheid en stress zit, die eerste 3 maanden zijn op zichzelf al zo spannend, en nu is het wel heel erg! Ik wens je iig sterkte! En ik duim voor je.
Owww Rianne hier schrik ik van... Wat een nare onzekerheid zeg!! Ik herken je verhaal helemaal, heb namelijk zowat precies hetzelfde gehad, alleen kan ik je helaas geen positief verhaal geven als einde! Blijf sterk, een beetje hoop is goed maar heb niet te veel goede hoop, het geeft zo'n nare steek als het toch mis is. Wil je sterkte wensen en ik duim voor een goed bericht!! xxxx
Bah ik hoop zo dat het goed af loopt voor jullie. Helaas is het niet verdubbelen van hcg in 3 dagen echt een teken aan de wand dat het niet gaat zoals het hoort. ik ben geen arts, wel helaas iemand die ervaring heeft en bij mij was dit nooit goed. Hopelijk ben jij dat wonder. Sterkte
We zullen het nog even af moeten wachten. Ik hou zeker rekening met slecht nieuws, ook al blijft er ook nog hoop tot die tijd. Ik heb nog steeds geen bloedverlies gehad of erge krampen. Mijn borsten gaan juist weer meer pijn doen. Pffff lekker tegenstrijdig allemaal he? Donderdagochtend mag ik om half 10 weer voor een echo. Ben echt zo bang dat het niet goed zit...
Argh, dat is nu net het nare aan een missed abortion: je lichaam blijft denken dat je zwanger bent en dus komen de kwaaltjes ook telkens terug (of ze gaan, zoals in mijn geval, niet eens weg). Ik voelde me tot aan de eerste echo op-en-top zwanger, maar toch was het vruchtje gestopt met groeien. Ik heb nooit krampen gehad en ben in al die weken geen enkele druppel bloed verloren. Lichamen zijn rare dingen. Lees anders dit even: http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/459652-uitleg-missed-abortion.html. Dit neemt overigens niet weg dat ik natuurlijk blijf hopen en duimen voor je. 🍀
@ Nizzie Ja daar ben ik dus ook zo bang voor, dat er niks in het vruchtzakje te zien zal zijn. Vreselijk voor jou dat jij (ook) een MA hebt gehad Ik troost me dan in ieder geval met het idee dat het nooit een goede zwangerschap zou zijn geworden, mocht het idd een MA zijn. Ook al is het natuurlijk een ontzettende tegenvaller, want je hoopt toch op een mooi gezond kindje als je die eerste positieve zwangerschapstest in je handen houdt. De onzekerheid is het aller ergste, die kloof tussen hoop en vrees. Nog 2 dagen, dan weten we waar we aan toe zijn...
Inderdaad, mocht het een MA worden, dan heeft dat zo moeten zijn. Maar de teleurstelling wordt er niet minder om. Verschrikkelijk, die onzekerheid. Hou je taai, hè. We duimen.
Mijn hcg van vandaag was 1012...morgen de echo, zo zenuwachtig! Hopelijk kan ik jullie goed nieuws brengen morgen, maar vrees het ergste...
Ik ben ook niet heel positief 😞 Sorry meid. Hcg is maar iets meer dan 300 gestegen in een week tijd. Is heel weinig. Ik hoop voor je op een wonder!
Wij zijn inmiddels weer terug van het ziekenhuis. Op zich goed nieuws. Vorige week was er alleen een vruchtzakje te zien en nu was er ook een dooierzakje zichtbaar, wag doet vermoeden dat er ook gewoon een baby'tje in groeit. Ik ben wel een week minder ver dan ik had gedacht, het beeld kwam overeen met 6 weken terwijl ik echt zeker weet dat ik 7 weken ben. Ergens heeft het dus een week stilgestaan. Dat kan gebeuren zei ze. Wellicht zijn er 2 eitjes ingenesteld en is er 1 afgestoten waardoor de groei van de ander stil is komen te liggen. Dat is speculeren. Wel heb ik een vaginaal schimmeltje, daar heb ik tabletjes voor gekregen. Over 10 dagen moeten we weer terugkomen. Ik ben zelf nog helemaal niet gerustgesteld, al zei de gynaecoloog dat het er goed uitzag voor de termijn van 6 weken.