Hallo Dames, Ik heb mijzelf hier aangemeld om even mijn onzekerheid kwijt te kunnen. Sinds begin dit jaar ben ik gestopt met de pil, en heb een paar maanden een cyclus gehad van 28dagen niet ongesteld - 7dagen wel. Echter sinds 3 maanden is mijn cyclus erg verschillend, ik was steeds een paar dagen overtijd. (2 dagen) Nu weer alleen zit ik nu op de 9 dagen overtijd, ik heb de dag dat ik ongesteld had moeten worden een test gedaan en deze was negatief. Gister heb ik weer een test gedaan, en ook deze was negatief. Ik heb sinds een paar weken wel last van hoofdpijn - ineens duizelig - maagzuur - soort menstruatie krampen - moe - rugpijn. Nu weet ik dat zoiets niet wil zeggen dat je meteen zwanger bent, maar het maakt mij wel erg onzeker. Zijn er hier dames die dit ook hebben mee gemaakt? ( Wij willen graag zwanger worden, ik gebruik geen ovulatie testen)
Ik denk dat je cyclus gewoon wat onregelmatig is. Hier kon hij ook variëren van 29-40 dagen. Om die reden ben ik na 7 rondes ovulatietesten gaan gebruiken, omdat ik geen idee had wanneer mijn eisprong was... Heb jij kenmerken van dat je eisprong eraan komt? Anders wellicht ovulatietesten gaan proberen
Niet dat ik met zekerheid durf te zeggen.. Ik heb wel last gehad van ander slijm, wat bloedverlies en hele gevoelige borsten. Ik twijfel gewoon ook erg aan mezelf, omdat ik het gewoon allemaal niet zeker weet. (hele vervelend) Misschien dat we toch maar met die ovulatietesten moeten gaan beginnen.
Zonder dat je je eisprong hebt vastgesteld kun je niet spreken van overtijd. Je eisprong is gewoon later, waardoor ook je menstruatie opschuift. Ik denk dat je cyclus nog niet hersteld is en dat je daardoor onregelmatig bent. Het enige wat je hier aan kunt doen is de volgende ronde ovulatie testen gebruiken. Dan heb je op zijn minst een idee wanneer je volgende menstruatie eraan zit te komen.
Ik vertrouw dus te veel op een app, niet heel slim. Ga ik na de ongestelheid beginnen met ovulatietesten, al is het alleen maar om mijn cyclus te kennen.
Ik raad je ook aan om ovulatie testen te doen. Ik heb ook zo'n onregelmatige cyclus. Wist niet waar ik aan toe was...afgelopen maand heel bewust ovu testen gedaan om eisprong te ontdekken. En nu...positieve zwangerschapstest! Succes ermee.
Ik gebruikte naast de ovulatietesten ook een app waarin ik bijhield in notities welke klachten ik had en wanneer positieve ovulatietest, op een gegeven moment ga je dan wel dingen herkennen rond je eisprong
Bezoekje aan de dokter en aan de gynaecoloog verder. Ik blijk PCO te hebben, om meer kans op zwangerschap te krijgen moet ik afvallen (maar sommige zullen het wel kennen) Ik had in 1 eierstok 6 eitjes en in de ander geen, hij dacht wel dat ik een eisprong had. Vertelde ons dat we vanaf de afspraak (donderdag) tot en met het weekend wel kans zouden maken op zwangerschap. Maar de kans was heel erg klein. Nu heb ik afgelopen dinsdag een test gedaan omdat ik mezelf niet heel lekker voelde... Kramp, zere borsten en vooral met het hoesten het idee dat er iets uit elkaar scheurde in mn buik. Nu kreeg ik dus meteen 2 hele mooie donkere streepjes !! Ons geluk kan niet op, maar houden wel in ons achterhoofd dat we het eerst van de dokter willen horen. Volgende week hebben we al een afspraak, kan stiekem echt niet wachten.