Naar dokter of niet?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lentezon18, Dec 6, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lentezon18

Lentezon18 Niet meer actief

Vandaag ongesteld geworden, dus wij gaan de 10e ronde in. Ik wil heel graag de dokter bellen zodat als ik word doorverwezen ik hopelijk in januari of februari mezelf kan laten controleren. Heb gewoon zo'n gevoel dat er iets niet helemaal goed is. Misschien wel geen echte eisprong ofzo doordat ik nog borstvoeding geef, ik heb geen idee. Diep in m'n hart wil ik zo graag weten hoe het zit maar tegelijkertijd durf ik niet zo goed te bellen, vind het best spannend. Maar als ik volgende maand weer ongesteld word krijg ik denk ik spijt dat ik geen afspraak heb gemaakt. Als ze me willen controleren heb ik tenminste iets om naar uit te kijken ofzo?? Wat zouden jullie doen :)

2. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,850
    644
    113
    Female
    Denk niet dat ze dat doen na 10 maanden, maar je kan het altijd vragen

3. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Ik denk ook niet dat ze dat doen na 10 maanden, vooral omdat je al een kindje hebt.. tien maanden voelt als een eeuwigheid maar een jaar is het gemiddelde dus daar zit je nog onder. Je zou wel alvast kunnen gaan temperaturen want dat vraagt de huisarts meestal om te gaan doen als je komt. Dan heb je die maanden niet verspilt. Als dan geen ei eruit komt heb je ook bewijs :)

4. Lentezon18

Ik word vaak 's nachts nog wakker van mijn zoontje, dan heeft temperaturen geen zin toch?

5. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik denk ook dat 10mnd te vroeg is maar je kan natuurlijk ook gewoon overleggen met je huisarts van zo lang nog proberen icm tempraturen, testen etc. En dan komen

6. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Dat verschilt per persoon.. ik word ook regelmatig snachts wakker en neem dan meteen m’n temperatuur op. M’n temperatuur verschilt niet of ik een hele nacht doorslaap of als ik maar 3 uur geslapen heb. Bij mij is het tijdstip vooral van belang in de nacht, dus ik gebruik de temp van ongeveer op dezelfde tijd. Je gaat patronen ontdekken hoe het voor jezelf werkt. Als ik om 4:00 temp is m’n temp rond de 36.7 en om 7:00 rond de 37.0 (na m’n ei).
    Bij mij haal je er een duidelijke ei uit omdat m’n temp 0,4 graad stijgt. Maar dat verschilt een beetje per persoon. Baat het niet dan schaad het niet om het te proberen. Houd er vooral rekening mee dat het verkeerd kan zijn vanwege het opstaan etc.

Lentezon18 likes this.
  7. Dinpin

Dinpin Bekend lid

May 21, 2018
    808
    849
    93
    Female
    Verkoopster
    Ik ben gisteren bij de dokter geweest omdat mijn menstruatie heel raar begint te worden, oud bloed en zeer onregelmatig. Hij zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken daarover en dat hij me verder niet kon helpen omdat ik al een kind heb, omdat ik nog jong ben (34) en omdat ik niet zwaar overgewicht hebt. Doorsturen had geen zin omdat de gynaecoloog me zo weg zou sturen.
    Ik zou zeggen dat als je iets dwars zit je dit gewoon met je huisarts moet bespreken want stress helpt het zwanger worden ook niet. En ik vond dat van je huisarts horen dat je een kans maakt al zoveel scheelt! Ik wist dat ik niet geholpen zou worden en daar ging ik ook niet voor. Maar horen dat het goed zit is het halve werk. Daar zijn huisartsen voor! Je helpen als er iets is.
    Succes!

Lentezon18 likes this.
  8. Simmy

Simmy Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    1,067
    313
    83
    Ik denk dat ze nee zeggen omdat je ook nog bv geeft. Dat ze pas verder kijken als je met bv gestopt bent....succes :)

9. Lentezon18

Bedankt voor jullie meningen. We gaan het nog maar een keer weer proberen dan en zien volgend jaar wel verder. Geduld :)

Dinpin likes this.

Share This Page