Nu alweer voor een 3e gaan? Ervaringen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nijn18, 1 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Onze jongste zoon is bijna 7 maanden en we willen alweer voor een 3e kindje gaan.
    M’n man wilde eigenlijk eerst geen 3e meer, omdat hij opzag tegen nog meer slapeloze nachten met 2 jonge kinderen en het lijkt hem heel druk.
    Maar mijn wens voor 3 kinderen is er altijd al geweest en nadat we een goed gesprek hebben gehad wilt hij er ook voor gaan. Maar dan wel gelijk en niet een paar jaar wachten. Omdat we er nu toch al inzitten en hij is bang dat als we een paar jaar wachten, we weer helemaal moeten wennen.
    En ook omdat tussen onze kinderen nu 4,5 jaar verschil zit. Dit willen we bij de 2e en 3e liever niet. Maar goed we hebben er niks over te zeggen, want het komt Zoals het komt en misschien lukt het wel niet eens en zit er nog steeds een paar jaar tussen. Spannend dus! Bij de vorige 2 keer was het in 1 keer raak, maar dat zegt natuurlijk niks.
    Wie heeft ook kindjes zo snel op elkaar en wat zijn de ervaringen?

2. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik houd mijn hart vast voor de derde. Drie onder de drie.

Bailey07 vindt dit leuk.
  3. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Oh wauw! Pittig maar wel heel leuk lijkt me

4. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik vraag het me af :roflmao:

14 maanden of zo tussen 1 en 2. Dat is wel te doen, hoor. :thumup:

5. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Ik had er vier onder de vier en vond het prima te doen. Soms was het wel wat hectisch en chaotisch, maar vooral heel gezellig!

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.214
    17.230
    113
    Mijn twee kinderen schelen 14,5 maand. Erg leuk. Pittig is het denk ik altijd, ongeacht het leeftijdsverschil, wel. Elk verschil zal zo z’n voordelen en uitdagingen hebben.

Hier wel de bewuste gemaakt om even te wachten voor we voor nummer drie gaan, de wens is om een (kleine) twee jaar tussen mijn zoontje en een derde kindje te hebben.

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Ik had er 3 onder de 3 en vond dat in het begin best wel pittig. Nu zijn ze 4, bijna 3 en bijna 1,5 en gaat het allemaal super. Momenteel 17 weken zwanger van de 4e en ben heel benieuwd hoe dat straks zal gaan. De oudste is nu wel een stuk zelfstandiger en ook de middelste is al een stuk ouder dan de oudste was toen de 3e geboren werd. Ik vind het in ieder geval super gezellig. Maar soms ook hectisch en chaotisch.

8. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Wij hebben bewust even gewacht met nummer 3, maar jouw eerste 2 schelen al best wat, dus als het gelijk mocht lukken heb je 2 kleintjes en 1 op school, dat scheelt denk ik ook. Als je het ziet zitten, zou ik ervoor gaan. Als het nu al af en toe teveel is, zou ik toch kijken of je nog even kunt wachten.

9. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Het scheelt enorm dat de oudste op school zit inderdaad. Dat vind ik nu ook al heel fijn. Dan heb ik echt even de tijd voor mn andere zoon.
    En ik zie het zeker zitten :p mn man vind het vooral pittig als ik moet werken in het weekend. Dan is hij vaak moe na een lange werkweek en dan zit hij de hele dag met de kinderen en daar ziet hij vaak tegenop. En met nog een 3e erbij is dat voor hem wel veel. Er zijn ook veel mannen die dat juist heel leuk vinden, maar hij is gewoon niet het type daarvoor. Hij heeft liever dat ze het baby zijn overslaan :p
    Maar goed ik werk niet elk weekend en verder ben ik doordeweeks veel vrij en bij de kinderen. Zal dus om 1 weekend in de maand gaan dat hij ze dan alleen heeft of misschien als ik eens extra weg moet. Maar ja dat komt ook vast goed lijkt me! :)

10. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Ohh 4 meisjes! Wat leuk zeg. Ik heb nu 2 jongens, dus dat kan ik me niet eens voorstellen :p dat is trouwens ook heel leuk, maar is natuurlijk toch heel anders. Lijkt me dus echt heel leuk en respect!

11. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Jaa klopt ik denk dat het altijd wel pittig is. Zelfs nu het leeftijdsverschil bij mijn jongens 4,5 jaar is. Ik vind het wel heel fijn dat hij naar school gaat en ik mn handen vrij heb voor de jongste.
    Wij kiezen nu juist bewust voor een klein leeftijdsverschil, omdat er tussen de andere 2 zo’n groot verschil zit. Ik ben echt heel benieuwd hoe ik dat ga ervaren als het allemaal mag lukken.

12. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Respect !!! En nu zwanger van een 5e zie ik? Echt leuk !

13. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Haha hopelijk mag ik dat ook gaan ervaren. Al gaat er hier minimaal 16 maanden tussen zitten. Of het moet eerder geboren worden mocht ik nu gelijk zwanger raken :D

14. Sela~

Sela~ Actief lid

22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw
    Ik net als jij, toevallig! ook 2013, 2014, 2016 en 2017. 2019 gaat helaas niet meer lukken, hopelijk 2020 dan :)

15. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.780
    1.367
    113
    Wij hebben er drie. Ze zijn nu 1,5, bijna 3 en net 4. Schelen allemaal ongeveer 15 maanden. Het is enorm druk, maar ook enorm gezellig.

Waar ik me wel op verkeken heb is het slaapgebrek. Mijn kinderen slapen nogal slecht en daardoor ben ik eigenlijk altijd moe. Ik ga vroeg naar bed (21:30) en sta weer vroeg op (5:00 is de eerste wakker). Dus tijd voor mezelf schiet er wat bij in. Mijn man kan er trouwens nog minder goed tegen, voor hem was het beter geweest als er langer tussen zat denk ik... zou vooral dat aspect van je man wel goed in de gaten houden. Mijne heeft nu allerlei gezondheidsproblemen helaas.

16. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Grappig om dit topic tegen de komen. Onze kindjes zijn ruim 2 jaar (dec-16) en 7 maanden (aug-18). Ik heb stiekem nog wel de wens voor een derde denk ik. Maar eigenlijk zegt mijn verstand, nog even wachten totdat onze oudste op de basisschool zit... Maar ja, verstand vs gevoel is altijd een lastige haha!

17. Sela~

Sela~ Actief lid

22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw
    Ja, dat slaapgebrek is wel een ding ja. Gelukkig gaat dat hier nu beter (rond 7u worden ze wakker). Ik vind het heerlijk en geniet enorm, maar het slaapgebrek heeft mij wel aangetast (in emoties, in hersencapaciteit want dat werkt allemaal niet meer zo best o_O).

18. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Hier zit tussen alle drie 22 maanden verschil steeds.. pittig eerste jaren ja!

Nu 4,2 en 1.. dus brutale kleuter/peuterpuber en een dreumus die meer wil dan dat hij kan.. best zwaar en druk maar wij zijn dus ook alweer bezig voor een 4de

Tussen de oudste 2 is het soms niet makkelijk en een strijd maar zijn weer zo leuk met de kleinste en hebben straks veel aan elkaar

Had korter op elkaar gekunt maar na de 1ste, eerst 1 miskraam gehad en nr 3 liet iets langer op zich wachten dan gehoopt en nu in afwachting maar als het deze maand of volgend maand raak is dan zit er toevallig weer 21/22 maanden tussen:roflmao:

19. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Ohh herkenbaar.. net een zeef, komt nooit meer goed denk,laat staan na de volgende :cry:

Alleen hier niks te klagen over het slapen, soms paar weken dat ze vroeger wakker zijn maar over het algemeen gewoon normaal alleen zijn dje van mij meeeeega druk/hyper en dat heel de dag dus slapen ook niet extreem vroeg

Sela~ vindt dit leuk.
  20. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Ohh dat is echt wel vervelend ja voor je man.. slaapgebrek en weinig tijd voor jezelf is ook echt zwaar.
    Gelukkig gaat het slapen hier redelijk. De oudste was altijd een drama, maar sinds hij naar school gaat is er niks meer aan de hand en slaapt hij de hele nacht door tot 7u. Onze andere zoon slaapt wel redelijk goed. Hij word wel eens wakker, maar wilt dan alleen een speen en slaapt verder.
    Mijn man heeft wel heel duidelijk aangegeven dat als we een 3e willen we er wel nu voor moeten gaan.
    Dan zitten we een tijdje in de luiers en is t daarna ook klaar. We waren bij de oudste namelijk net uit de luiers en sliepen eindelijk door en toen kwam er weer een baby. Het verschil is nu wel dat we weten dat deze fase weer overgaat. Ik vind de babytijd overigens wel heel leuk trouwens. Lekker knuffelen :p

Deel Deze Pagina