Iemand verstand van een chromebook?

Discussie in 'De lounge' gestart door TopperD, 18 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Wik hebben tijdens de coronacrisis een chromebook aangeschaft zodat de kids thuis bezig konden met school. Er staat niks op, we hebben niks veranderd, maar ineens krijgen we bij bijna elke site een error.
    ERR_CONNECTION_REFUSED.
    Van de een op de andere dag. Zoon is begonnen met een typcursus en bam, weg connectie.
    We hebben de hele zwik al gereset (modem, chromebook zelf, harde reset, kabels gecheckt). Maar melding blijft. Incognito doet ie het ook niet. Simpele sites als Nu.nl, deze site, geen connectie. Wel youtube e.d. :confused:
    Is hier een simpele oplossing voor?
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Kijk bij chrome eens bij de settings en dan systeeminstellingen. Waarschijnlijk moet je ergens op geavanceerd klikken. En zoek naar de proxy settings. Alles wat daarmee te maken heeft, uitzetten.

    Ik kan je niet preciezer helpen met waar je moet klikken, want ik heb thuis geen chromebook. En ik weet de stappen niet helemaal precies uit mijn hoofd. Maar op school gebruiken we ze wel.

    Als het bij meerdere chromebooks speelt, is de truc vaak de modem 30 sec. van de stroom halen. Maar dat heb je al gedaan.
    Bij verbindingsproblemen op een individuele chromebook helpt het vaak om wifi even aan en uit te zetten, alles cookies ne geschiedenis te wissen of het chromebook even helemaal uit te zetten.
    Dat heb je geloof ik ook allemaal gedaan. Als dat allemaal niet werkt, is rommelen met de proxy instellingen vaak mijn laatste truc. Als dat ook niet werkt, heb ik de luxe dat ik hem kan opsturen.
     
  4. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Bedankt voor jullie reacties. Het is inmiddels gelukt. We kunnen weer door!
     

Deel Deze Pagina