Hoi allemaal, Ik heb een vraagje. Hoewel mijn vriend en ik erg graag kinderen willen ben ik op dit moment niet aan het proberen om zwanger te worden en slik dus gewoon de pil. Vorige maand ben ik 2x mijn pil vergeten (normaal slik ik m heel netjes) maar op 31 december wel gewoon mijn bloeding gekregen. Nu heb ik zo toen het over was na ong. een week weer seks gehad met mijn vriend (dus een week voordat je normaal gesproken een eisprong zou hebben), ik was gewoon op tijd weer begonnen met mijn pil. Nu heb ik al een week last van lichtroze afscheiding (het is één keer bruin geweest), een "strak" gevoel in mijn onderrug en telkens steekjes in mijn buik en zwaar gevoel alsof ik ongesteld ben. Verder ben ik erg moe en lijk ik emotioneler dan normaal, maar dat kan natuurlijk sowieso wel eens zijn. Ik vroeg me af of ik, ondanks dat het theoretisch qua moment en de pil niet kan, ik toch zwanger kan zijn? Ik moet erbij zeggen dat als ik geen pil slik ik een extreem regelmatige cyclus heb van 28 dagen en altijd mijn eisprong voel. Ook met de pil voel ik regelmatig eisprong-achtige pijn, dus ik vraag me sowieso af of mijn lichaam niet gewoon te sterk is voor de pil...ik ben tussendoor wel eens gestopt en werd dan exact volgens mijn natuurlijke cyclus ongesteld... Natuurlijk kan alleen een test het uitwijzen, maar ik heb begrepen dat als je terwijl je de pil slikt per ongeluk zwanger bent geraakt, je erg moeilijk kan schatten wanneer het is gebeurd dan... Overigens, mocht het zo zijn, dan is het zeer zeker welkom! Groetjes Suzanne
Hoi Suzanne, in principe is de kans klein als je op de 8e dag van de je stopweek weer bent begonnen met slikken en 7 pillen achter elkaar hebt geslikt. of je lichaam te sterk is, dat kan maar hoeft natuurlijk niet. ik was na stoppen ook gelijk regelamtig en voel mijn ei goed, maar ik ben in 8 jaar aan de pil nooit zwanger geraakt door de pil heen. als je gaat testen kun je dat na de stopweek doen. je kunt gewoon ongi worden, dus dat is geen garantie dat je niet zwanger bent. succes!