Onzekerheid

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door MadameM, 1 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadameM

    MadameM Lid

    30 nov 2023
    13
    0
    1
    Vrouw
    Hi lieve (aanstaande) mama’s,

    Afgelopen maandag ben ik doormiddel van een CB digitale test er achter gekomen dat ik zwanger ben! Ik ben nu bijna 4 weken zwanger, echt super pril dus. Mijn NOD zou aanstaande zaterdag zijn.

    Ik merk dat ik best onzeker ben. Ik heb wat klachten zoals krampjes in mn onderbuik en rug, vermoeidheid maar verder valt het mee. Ik merk dat ik me zorgen kan maken om die krampjes, omdat het als menstruatie voelt. Maar wanneer ik niets voel, ben ik ook weer onzeker.

    Is er iemand die soortgelijke klachten heeft? Moet je altijd klachten hebben? En die krampjes, zijn ze normaal?

    Zoveel vragen gaan door m’n hoofd, het word ons eerste kindje. Ik wil proberen te genieten, maar merk dat ik dat echt moeilijk vind omdat ik heel bewust ben van alles wat ik voel.

    Liefs
     
  2. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.242
    3.936
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Heel normaal. Krampen horen erbij, af en aan. Je baarmoeder groeit. Je hoeft niet altijd kwaaltjes te hebben, sommige vrouwen hebben nergens last van en sommige vrouwen kunnen elk kwaaltje afstrepen. Zeker als je nog geen 4 weken bent, je hcg is nog laag.
     
  3. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.209
    2.427
    113
    Tip. Je hoeft niet te genieten.

    Ik heb bij de eerste ook erge krampen gehad met 4 weken , ook wat bloedinkjes maar het is helemaal goed gekomen.
     
  4. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.356
    890
    113
    Vrouw
    Oh ja dat moeten genieten .. laat dat vooral los. Een groot deel van de vrouwen vindt zwanger zijn helemaal niet zo leuk hoor. Zwanger zijn is een middel denk ik altijd maar geen doel an sich ;) en vooral dat eerste trimester brengt gewoon veel onzekerheden. Je mag vanalles voelen en dan weer weinig, het zegt allemaal niks. Ik heb hier altijd echt gruwelijke buikpijn de eerste +/- 9 weken. Alsof mijn lijf er iets uit moet werken. Dat heb ik zowel bij miskramen als goede zwangerschappen en is echt veel heftiger dan wat menstruatiepijn (en ook geen bandenpijn). De eerste keer maakte me dat ook onzeker, nu weet ik dat dat blijkbaar zo werkt bij mij. Elk lichaam is anders dus je zal vanalles gaan merken of juist niet en het kan echt wisselen over de tijd. Voor nu dus vooral een dikke gefeliciteerd! Over 8 maanden gaan jullie een prachtig nieuw mensje leren kennen :)
     
    FirstTimer vindt dit leuk.
  5. MadameM

    MadameM Lid

    30 nov 2023
    13
    0
    1
    Vrouw

    Bedankt voor je woorden!

    Herkennen jij/jullie ook enorme rugpijn?
     
  6. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.356
    890
    113
    Vrouw
    Nee maar dat kan heel veel oorzaken hebben .. kan je beste even aan huisarts vragen als het blijft
     
  7. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.533
    3.035
    113
    Vrouw
    Hier nu hoogzwanger van ons eerste kindje. Ik heb in de eerste periode eigenlijk geen klachten gehad. Ik ging testen omdat ik overtijd was (1 dag na mijn 'normale' langste cyclus, die wisselt bij mij tussen 29-33 dagen, dus op dag 34 getest). De klachten kwamen pas een week of twee na de positieve test en dan ook nog heel 'karig'. Dus ik was ook wel een tijdlang onzeker. Zou het goed zijn etc.? (Ook na twee keer biochemische zwangerschappen te hebben)

    Dus dat je onzeker bent is niet zo gek. Maar probeer wel te bedenken: Je bent zwanger! Je hebt niet voor niets een positieve test en het enige wat je nu kunt doen is toeleven naar je eerste echo. Spannend!
     

Deel Deze Pagina