hallo, ik heb 2 vraagjes de 1 is iets raarder dan de ander maar ik graak er zelf niet uit: de eerste dan maar: ik vraag mij nu al een tijdje af hoe die zwangerschapsweken worden getelt. naar mijn telling zijn we maar 36 weken zwanger -> 9 maanden maal 4 weken(in 1 maand)= 36 maar toch zie ik overal dat we 40 weken zwanger zijn hoe kan dit? 2de vraag gaat over mijn borsten: sinds deze week is de stof van mijn kleding aan de linker kant soms nat. ik veronderstel daaruit dat er dus melk uit mijn bort komt. als ik op die borst duw dan is dit ook het geval het kleur is dan geelachtig wit met water. nu is mijn vraag eigenlijk is dit niet wat te vroeg? ik ben nu 25 weken zwanger en heb nog zeker 3 maanden te gaan? groetjes brinda[/url]
Hoi Brinda, wij rekene zelf nooit in maanden omdat dus niet iedere maand 4 weken, dus 28 dagne telt. Als iemand zegt 'ik ben 5 maanden' weet ik nog niet hoe ver ze zwanger is. Een vrouw is 38 weken echt zwanger, dat is van bevruchting tot uitgerekende datum. Maar omdat wij hebben afgesproken dat we uitgaan van de eerste dagn van de laatste menstruaite, omdat dit het begin van je cyclus is, komen we op 40 wkeen uit bij een cyclus van 28 weken. Heeft iemand een ander cyclis passen we het aantal zwangerschapsweken daarop aan. En het vocht uit je borsten wordt hormonaal geregeld. De ene vrouw heef dit de hele zwangerschap niet en de ander heeft het al vroeg. Geen probleem. Groetjes Brigitte