Onzerheid

Discussion in 'Zwanger worden' started by Nixter, Dec 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nixter

Nixter Fanatiek lid

Jul 14, 2016
    1,659
    1,337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Hoi Allemaal.

Zoals jullie in mijn handtekening kunnen zien, zijn wij enige tijd bezig met proberen.
    Deze maand dacht ik mijn eisprong heel duidelijk gevoeld te hebben, en had ook last van spotting (dag 14, en dag 15 nog enkele druppels).
    Daar vanuit gaande zou mijn cyclus dus ongeveer 28 dagen zijn.
    Dat zou niet gek zijn gezien mijn andere cycli (die helaas niet regelmatig is, nooit geweest ook...)

Nu heb ik vanaf dag 23 al last van extreme slapeloosheid.
    Vanaf dag 27 ongeveer last van andere dingen, zoals veel plassen, gevoelige tepels, winderigheid.
    Dit zijn dingen die ik anders niet heb als ik ongesteld moet worden.
    Dus ik hopen; misschien zwanger?
    Dag 30 en 31 heb ik een test gedaan, maar beide negatief.
    Maar ik ben nog steeds niet ongesteld en ik voel me ook totaal niet alsof ik ongesteld moet worden. Gezien ik hier altijd veel last van heb. Al zo'n 2 dagen van tevoren. (het is nu dag 33)

Kan het zijn dat ik nog niet genoeg HCG aanmaak? en later moet testen?
    Of is een negatieve test gewoon echt niet zwanger?

Het naarste vind ik eigenlijk de onzekerheid.
    We hebben ons er wel bij neergelegd dat het dit jaar misschien niet meer ging lukken. Maar dat ik dan nu ook niet ongesteld wordt, dat is heel vervelend.

2. Nixter

Nixter Fanatiek lid

Jul 14, 2016
    1,659
    1,337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ondertussen zijn er wat 'symptomen' bijgekomen en afgenomen.

Zo heb ik een paar dagen zuur gehad, dat is nu weer weg.
    Zelfde geld voor hoofdpijn.
    Mijn linkerborst is hard en gevoelig. Dit lijkt alleen maar erger te worden.

Besloten tot vrijdag te wachten voordat we een nieuwe test doen.
    Maar de onzekerheid is killing.
    We willen heel graag zwanger worden... Maar deze onzekerheid.. pfffttt..

3. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    De slapeloosheid was bij mij denk ik vanaf de innesteling !
    Had toen nog geen idee..
    Maar pff wat sliep ik slecht.. ik had rond NOD wel enorm gevoel v ongesteld worden, zeurende onderbuik en rug.. dus ik dacht nou op naar de volgende ronde.. en?! Dik positief! Tot ons grote verdiet niet goed afgelopen.
    Volgens mij moet als je kwalen hebt wel positief testen..
    Gezien het hcg de kwalen veroorzaakt.. zal dit ook aantoonbaar moeten zijn. Maar miss n later ei?
    In ieder geval knap dat je wacht!
    Hopelijk goed nieuws!

4. Mel7

Mel7 Bekend lid

Apr 12, 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, je klachten komen gezien de negatieve testen niet door een zwangerschap.. zou het misschien kunnen dat je er zo veel mee bezig bent dat je menstruatie hierdoor uitblijft? Ik hoop natuurlijk voor je dat je snel duidelijkheid hebt!

5. Peetjee

Peetjee Nieuw lid

Sep 9, 2013
    4
    0
    1
    Female
    NULL
    Nvt
    Hoihoi.
    Ik heb een vraagje, wij zijn al geruime tijd aan het klussen voor een kindje, de laatste maanden heb ik het even op een laag pitje gezet omdat ik mezelf gek aan het maken was dat het niet lukt.... Maaar nu..
    24 okt heb ik voor het laatst mijn menstruatie gehad, ik ben bekend met een lange cyclus dus had het 1 december weer moeten krijgen, maar dit is uitgebleven 3 dec wat rose met afvegen (sorry) dit is ongeveer 3 dagen geweest had geen maandverbandje nodig omdat het alleen op het toilet was.. zelf dacht ik dat t vanzelf wel door zou zetten maar nee..
    Nu zit ik dus zo in de onzekerheid of t nu wel of niet raak zou zijn (durf geen test te doen) heb overigens totaal geen last van misselijkheid of andere gekke dingen enkel een onrustige opgezette buik soms wat krampjes alsof de menstruatie alsnog komt. Alleen heb ik dan normaal toch wel echt pijnlijke krampen..
    Beetje vaag allemaal...
    Wat denken jullie ???
    Ik weet dat een test het enige echte antwoord geeft maar heb zo vaak een test gedaan die toch negatief uitsloeg...

6. Colinn

Colinn VIP lid

Jul 8, 2014
    5,836
    1,241
    113
    Hcg zorgt voor de kwalen. Dit moet dan ook al duidelijk te zien zijn op een zwangerschapstest. Aangezien je negatief test komen je kwalen dus helaas niet van een zwangerschap.

Wat betreft het voelen van een eisprong: wat je voelt is het groeien van een follikel. Dit geeft echter geen garantie dat je ei ook daadwerkelijk springt.

Goed van je dat je nog even wacht met testen. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!

7. Pollewop86

Pollewop86 Actief lid

Nov 18, 2016
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    @peetjee begrijp ik nu dat je 3 weken na nod zit en nog niet getest hebt? Doe je iets om een eisprong op te sporen?
    Ik snap daten negatieve test heel teleurstellend is, maar het geeft ook duidelijkheid

8. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    Misschien kan je beter een eigen topic maken. Ik zou nu toch echt testen, anders weet je t nooit.. Sommige vrouwen krijgen helemaal geen klachten.

Share This Page