Elektrisch poetsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Strandbal, 26 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Hallo dames

Hopelijk word ik niet voor gek verklaard :p. Maar ik zit eraan te denken om voor mijn dochter (14 mnd) al een elektrische tandenborstel te kopen. Ik vind die handtandenborstels echt ondingen en ondanks dat ik zo goed mogelijk probeer te poetsen heb ik altijd het idee dat het maar half is omdat ze het afpakt of uit haar mond slaat.
    Mijn zoon heeft al een elektrische en heb dat bij mijn dochter een paar keer geprobeerd en dat vind ze heel leuk en heb ook het idee dat het schoner poetst.
    Dus mijn vraag, mag je zo jong al een elektrische tandenborstel gebruiken of is dat niet goed voor de tandjes?

2. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik heb er ook 1 gekocht in de hoop dat tanden poetsen minder vervelend werd maar heeft niet echt geholpen.

Wel heb ik het idee dat het er schoner door word. ( net als bijezelf)
    Dus wissel de tandenborstels nu een beetje af.

3. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik zou even vragen aan de tandarts. Als ik snel even Google lees ik dat het in principe net als bij ons beter is, maar ergens anders lees ik pas vanaf volwassen gebit. Zit er hier misschien een tandarts of mondhygiëniste op t forum?

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Onze tandarts adviseert het vanaf 3 jaar. Maar waarom precies weet ik niet. :)

5. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Van mijn tandarts mocht ik het al wel gewoon doen. Heb het nog een keer nagevraagd bij een andere tandarts, die zei hetzelfde. Heb het vandaag (dl is 22 mnd) voor het eerst geprobeerd. De tanden leken inderdaad een stuk schoner en ik vond het veel minder gedoe.

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Weinig ervaring dus met zo jong al elektrisch poetsen. Ik ga gewoon zo'n elektrische tandenborstel aanschaffen als er weer eens een aanbieding is en dan wissel ik desnoods wel af met een gewone.

7. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Goeie vraag!
    Ik wilde er ook een gaan kopen omdat mijn zoontje die van mij zo interessant vindt

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Onze tandarts raadt het af zo jong. Het glazuur van kleine kinderen is nog erg zwak. Electrische borstels maken te veel bewegingen, waardoor het het glazuur kan aantasten.
    Desondanks doen wij het wel. Tandenpoetsen was bij ons eem drama bij de jongste. We poetsen nu 1x per dag electrisch (avond) en niet twee maar 1 minuut.

9. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik heb dit gisteren precies om dezelfde reden overwogen! Dochter laat haar tandjes veel beter poetsen met mijn elektrische als haar handtandenborsteltje, daar gaat ze steeds op zuigen en doet haar mondje bijna niet open. Ik lees dus even mee! ;)

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het is inderdaad vanaf 3 jaar en staat ook niet voor niets op de verpakking.
    Met 3 jaar is het melkgebit compleet en het glazuur uitgehard.
    Het melkgebit is van zichzelf al zwakker en als je dan bij de doorkomende tanden en kiezen op dat zwakke glazuur gaat poetsen met een elektrische dan poets je het mogelijk kapot.
    Heb ik overigens niet zelf verzonnen maar van de tandarts en die zal het toch het beste weten maar kan me er helemaal in vinden.

11. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Hier een halfjaar geleden ook aan de tandarts gevraagd. Zij gaf aan dat we dat best mochten proberen, omdat elektrisch poetsen toch altijd beter gaat dan met de hand. Helaas is zoon bang voor de elektrische tandenborstel ;)

12. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Wij zijn eigenlijk ook al heel snel begonnen met elektrisch poetsen, de tandarts adiveerde dat hier zelfs! Ik vind het zelf makkelijker omdat je nu de borstel zelf zeg maar stil kan houden. Mijn zoontje heeft er totaal geen problemen mee, misschien omdat we gewoon gelijk hiermee begonnen zijn?

13. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Gek dat er zoveel verschil zit tussen advies van tandartsen. De ene zegt dus van wel en de ander van niet..toch vreemd?! Onze tandarts zei ook dat het oke was en datgeen wat op de verpakking stond los moest laten (op speelgoed staat het immers ook vermeldt en dit is ook niet altijd correct)
    De verkopers in de winkels hebben vaak ook geen idee waarom er 3+ op staat. Wij poetsen hier 1x per dag elektrisch en 1x gewoon (en ook dat is zoiets he... op internet zeggen ze: vanaf 2 jaar mag je 2 x gaan poesen. Als ik dat bij mijn dochter doe krijgt ze snel aanslag, dus ook dat advies maar losgelaten. Ze eet ook hetzelfde als ons dus waarom niet 2x poetsen zoals ieder ander)

14. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Wij poetsen bij zoontje met de hand, maar maken het geluid van een elektrische tandenborstel. Zo vindt hij het een stuk leuker en krijgen we dus wel alle tijd om overal goed te poetsen.

Deel Deze Pagina