Als hij veel spuugt, heeft hij waarschijnlijk ook last van opkomend maagzuur/maagzuurbranden. Dan gaan kindjes signalen afgeven dat ze willen drinken. Dat willen ze om het zuurbranden weg te drinken, maar dat verergert vervolgens het probleem. De maag wordt opnieuw gevuld, waardoor opnieuw maagzuur op kan komen, het opnieuw gaat branden en je zoontje opnieuw wil drinken. Ik denk dus dat het idd verstandig is om kleinere flessen te gaan geven, maar dan niet vanwege zijn gewicht, maar omdat hij gewoon last lijkt te hebben van reflux. Google maar eens op reflux en leefregels bij reflux. Meestal helpen die leefregels afdoende en lost het probleem zich daarmee op.
Heeft hij geen zuigbehoefte (vandaar mijn eerdere vraag hoe lang een fles duurt) of last van reflux (gezien je zegt dat hij veel spuugt)? In het laatste geval veel kans dat hij pijn heeft van de terugstromende voeding en de pijn wilt wegdrinken. Maar blijven voeden maakt het probleem dan alleen maar erger. Volg je de leefregels voor reflux? Minstens een half uur rechtop na een voeding, alles waar hij op ligt flink schuin zetten, goed laten boeren tussendoor, minstens twintig minuten over een fles doen, fv roeren bij het klaarmaken ipv schudden, veel dragen en rechtop houden...
Effe offtopic.. TS, mooie naam, Luka! Ik wilde die naam heel graag voor ons zoontje maar vriend vond het niks
Mijn zoon was 4070gram en 54cm bij de geboorte, dacht ook dat hij veel honger had en bleef maar ophogen en geven. Bleek hij overvoed te zijn.. een vast schema van de kinderarts gekregen met ietsje minder voeding. Dat ging perfect. Maar blijft groot. Hij is nu met 1 jaar 88cm en 14kg. En volgens het cb groot maar goed in verhouding
Hier een altijd hongerig meisje. Wij zijn overgegaan op nutrilon forte en dit gaat echt super. Verder zou ik persoonlijk mijn kind geen honger laten lijden dan maar wat steviger. Dat lopen ze er straks wel weer af. Het cb heeft altijd wel wat te zeuren
Het klinkt inderdaad als reflux. Dan lijkt het honger te zijn maar is het niet. Dat zijn grote flessen juist de oorzaak van de klachten.
Hij spuugt veel en komt steeds vaker voor een voeding. Dat schrijf je. Reflux. Om de pijn te stillen, vragen ze om steeds meer voeding terwijl dat juist de pijnklachten weer laat toenemen! Vicieuze cirkel dus. Waarschijnlijk huilt hij niet van de honger zo kort na de voeding, maar van de pijn! Je moet dan juist kleinere flessen aanbieden en dan vaker geven en niet in 1x enorme plonzen voeding. Volg je de leefregels voor reflux? Houd je hem een half uur lang rechtop na het voeden? Staat zijn bedje schuin? Ik zou me eens verdiepen in reflux als ik jou was ipv steeds maar meer voeding te geven, omdat je denkt dat het alleen honger is. Voor reflux zijn ook goede medicijnen trouwens.