je afgelopen woensdag een sollicitatiebrief hebt geschreven. De volgende dag word je gebeld wordt door het hoofdkantoor, met een paar vragen en je brief door wordt gezet naar de vestiging waar het om gaat. Diezelfde middag word je gebeld door de vestiging; "heb je tijd om even te komen kletsen?" Ook diezelfde dag nog... In het gesprek worden eigenlijk alleen de uren en dagen besproken. Ook wordt er gezegd dat hij verder niemand voor gesprek heeft uitgenodigd en hij snel iemand nodig heeft. Op de brief is geschreven "zeer positieve en enthousiaste sollicitatie"... Komende donderdag krijg ik te horen of ik het zal worden. De maandag erna moet ik dan beginnen (wordt gezegd als: "als het doorgaat moet je wel de maandag erna eigenlijk meteen beginnen" met een grote grijns) Vervolgens is op vrijdag de hele vacature van internet gehaald!! Eerlijk gezegd verwacht ik gewoon de baan te hebben.. maar ik moet er ook weer niet te veel van uit gaan zeker? Pff het lijkt me zo'n leuke baan...
Beetje informele en ongewone gang van zaken, maar dat zou ik juist leuk vinden ipv het langdradige gedoe van de meeste procedures. Ik hoop het voor je
Het klinkt in principe heel hoopgevend, maar begrijp ik goed dat je maar héél vluchtig contact hebt gehad met het bedrijf? Het klinkt mij als 'te goed om waar te zijn' of 'een baan die niemand anders wil' in de oren, maar misschien heb je het te beknopt uitgelegd? (En/of misschien ben ik wel véél te wantrouwend aangelegd). In ieder geval: succes!
Ik zou twijfelen ... of je niet nog eerst even op vakantie zou gaan Houd ons op de hoogte ... en alvast veel plezier de eerste werkdag!!
Je verhaal komt op mij over als een hieperdepiephoeraatje! Ga voor je duimen! Anders dinsdag of zo even bellen, dat je ziet dat vacature van internet is, of hij al meer weet
Klinkt zeker positief!! Ik werd uitgenodigd voor een gesprek n.a.v. mijn brief, en werd tijdens het gesprek gelijk aangenomen. Gelijk ingepland voor inwerken e.d. Begon toen ook de week daarna. Dus het kan zeker wel hoor. Werk er nu nog steeds (zorg)
Hier ook meteen gebeld, uitgenodigd en werk nu toch echt op deze nieuwe werkplek. (Is wel binnen het zelfde bedrijf waar ik al werk, voor extra uren) Het was meer een gesprek om te kijken of de uren ok. waren. Toch....als het een nieuw bedrijf is, zal ik het wel goed in de gaten houden. Niet eerder beginnen voordat je het contract hebt ondertekend, anders sta je niet in je recht. Ookal is de enthousiastme groot, pas echt op!
tja het klinkt positief. Ik heb zo'n 3,5 jaar terug hetzelfde gehad. Zondagavond sollicitatie verstuurd, woensdag om 1200 uur gebeld of ik diezelfde middag nog voor een orienterend gesprek kon komen om 1600 en om 1630 stond ik met baan buiten! Ik werk er nog steeds met veel plezier. Ik begon weliswaar pas 3-4 maanden later, maar dat had te maken met mijn zwangerschapsverlof en afronding van mijn opleiding op mijn oude werkplek.
Ik ben ook ooit zo aangenomen. Werd de dag erna gebeld toen ze me brief hadden ontvangen of ik diezelfde dag nog kon komen. Maar ik kreeg wel gelijk te horen dat ik was aangenomen We hebben toen direct uren en salaris besproken en de maandag kon ik al beginnen. Ik zou dus denken dat jij de baan heb !
Ik heb het al 2 keer meegemaakt! Eerste keer bij een kdv, meteen de dag na mijn brief een telefoontje of ik langs kon komen en meteen te horen gekregen dat ik de week erna moest starten. Daarna werd ik door mijn huidige baas zelf gevraagd of ik eens bij hun bedrijf wilde komen kijken en te praten over eventuele mogelijkheden... week daarna ik gewoon eens langsgegaan en na 2 uur sta ik buiten met een jaarcontract voor 36uur per week!!! Ik denk dat jou nu ook zoiets is overkomen Ik duim voor je!
Ik werd net uurtje geleden al gebeld.... En JAWEL... ik heb de baan!!!!!!!!!!! Lijkt me ontzettend leuk, het is heeeel iets anders dan wat ik tot nu toe heb gedaan... maar ik ga in een speelgoedwinkel werken, met leidinggevende taken. Zo zal ik de bedrijfsleider vervangen bij afwezigheid etc. Maar ook natuurlijk gewoon in de winkel verkopen, winkel netjes houden, vrachten inboeken etc. Ik krijg overigens eerst een half jaar contract (24 uur) en daarna pas een jaarcontract, maar goed, dat vind ik geen probleem. Ik ben gewoon superblij!!! Voor mij ideaal, 3 doordeweekse dagen, mooie werktijden.. en wel daarnaast ook beschikbaar zijn voor af en toe inval etc.. Maar goed, ik ga helpen die winkel te runnen dus dan ben ik sowieso al zo betrokken dat ik daar echt wel veel tijd in wil steken Donderdag contract tekenen en maandag moet ik inderdaad al beginnen