hai allemaal, wij zijn nu met de 6e ronde bezig (ben op dit moment aan het wachten of t gelukt is, hoop t wel!! NOD is rond 19 feb Maar ik voel nog niks. ben de hele tijd bezorgd dat t weer niet gelukt is. We doen het iedere keer echt goed, als ik positieve ovulatie test heb, klussen we sowieso dezelfde dag en dag erna. soms zelfs dag daarna ook. ligt er aan. Maar mijn eigenlijke vraag is, kan het er mee te maken hebben dat ik een jaar geleden een lis-excisie heb gehad? Mijn baarmoedermond ging vaak uit het niets bloeden of bijv. na seks, alsof ik 4x per maand ongesteld werd. dus wat bleek: mijn baarmoeder slijmvlies kwam via baarmoedermond n beetje naar buiten. dit komt vaker voor bij vruchtbare vrouwen en het is een ingreep die ze vaker uitvoeren. Bij een Lis-excisie/lisbiopt branden ze een stukje vd baarmoedermond weg d.m.v. een hete lus. er komt dan littekenweefsel op de baarmoedermond , dat stugger is , waardoor je niet meer zomaar gaat bloeden. Maar wat ik nu dus denk, kan het met deze lis-excisie te maken hebben dat ik niet makkelijk zwanger wordt? misschien kan het sperma minder makkelijk naar binnen doordat er geen baarmoeder slijmvlies meer zit? heeft iemand hier ervaringen mee? ben best wel bezorgd! sorry voor t lange verhaal haha pantertje
Hoi Pantertje, Ik heb ook een lisexcisie gehad ivm verkeerde cellen ( Cin 3 ) een half jaar daarna ben ik gewoon zwanger geworden, Was aan de antibiotica en ben toen door de pil heen zwanger geraakt. helaas heb ik toen een miskraam gehad maar dit was voor mij wel het bewijs dat ik zwanger kon worden want daar was ik ook erg onzeker over. Nu al 1,5 jaar aan het proberen maar het lukt maar niet.. Dus denk niet dat het aan de lisexcisie ligt. Heel veel succes in ieder geval en als je er toch nog erg onzeker over blijft zal ik als ik jou was contact opnemen met de gyn. Hoop dat je deze maand goed nieuws hebt en dat het raak is Lfs!
hai Mar28, bedankt voor je reactie, das in ieder geval 1 geruststelling. Ik ken verder niemand die deze ingreep heeft gehad, en je leest er ook zo weinig over.. Ik hoop dat het deze maand raak is, en mocht het echt niet zo zijn, bel ik denk toch even met de gyn.. groetjes Pantertje
In eerste instantie zouden ze bij mij ook een lisexcisie doen, maar omdat de onrustige cellen(cinII) al diep in mijn baarmoedermond en hals zaten hebben ze uiteindelijk besloten tot een conisatie.. Bij mij is er dus een stukje baarmoederhals en -mond weggehaald..maar was binnen een maand zwanger hoor! Ik hoop en denk dat het er weinig mee te maken heb, maar anders bel je toch naar de assistentes van je gynaecoloog morgen even om te vragen hoe en wat??
Hier ook 2x een lisexcisie gehad. 1x nadat ik bloedverlies had omdat het slijmvlies naar buiten lag. 2e x bij pap3. Ik ben daarna gewoon zwanger geworden, helaas een bbz. Het slijmvlies hoort niet buiten de baarmoeder te liggen, maak je dus daarom geen zorgen.
Hallo Dames!! ik zit dus ook al sinds een week met deze vraag, alleen bij mij is het nog niet zover, ff uitleggen misschien .. ..we zijn ook bezig om zwanger te worden, maar vorige week kreeg ik de uitslag pap3....9 maart kan ik bij de gyn terecht maar weet nog niet wat ze gaan doen...in het rapport van het lap stond matige dysplasie, kan ik daaruit opmaken dat ik cinII heb? Of moeten ze daar niet eerst een colposcopie/biopt voor doen? Ik maak mezelf helemaal gek hoor!! ..ben ik juist nu ook nog 2 dagen overtijd..zou eigenlijk blij moeten zijn,maar durf het niet..angst overweegt! Grxxtjes!!
hoi hoi, even een update: -ben wel ongesteld geworden -heb de lis-excisie al achter de rug (viel reuze mee,pfff!!! ) -de gyn zei dat een lis-excisie geen gevolgen voor de vruchtbaarheid had..we hebben ook meteen weer groen licht gekregen ..nu maar hopen dat het snel mag lukken!!!!!