hallo ik zit opnieuw met een vraagje ( wat goed dat jullie er zijn ) . ik heb de indruk dat ik regelmatig vruchtwater verlies . soms verlies ik zomaar vocht, zonder dat ik het voel. ook moet ik heel regelmatig gaan plassen, bijna om het kwartier. maar ook dit gebeurt telkens zonder een druk op mijn blaas te moeten oefenen. nu vraag ik mij af of het vruchtwater is dat ik verlies? en kan dat veel kwaad? mijn eerst volgende afsrpaak met de GYN is donderdag 24 augustus , of moet ik haar toch eerst even eerder een telefoontje slaan? alvast bedankt hoor. liefs natasha
Hoi Natasha, Als jij denkt dat eventueel de vliezen gebroken zijn, dus vruchtwaterverlies, moet je eventjes bellen met je verloskundige. Hij/zij kan wat meer vragen stellen en eventueel een controle uitvoeren bij jouw thuis of de praktijk. Ik zou dus niet wachten tot de 24ste want mochten de vliezen gebroken zijn, willen we graag dat je bevalt binnen korte tijd. En anders dat je goed in de gaten wordt gehouden qua temperatuur en conditie van jouw kindje. Groetjes en succes met de bevalling, Japke