een vriendin van mij is nu 32 weken zwanger nu hadden we het over de bevalling enz en ze vroeg zich af als het kind te vroeg komt wanneer je dan naar huis mag bijv als met 36 weken bevalt is het dan nog vroeggeboorte en kijken ze dan naar het gewicht van het kind enz ik weet dit zelf niet ik heb bij mijn twee andere kids overgelopen groetjes anita
Ze vertelde vandaag tegen me dat ze het tot 35 weken tegen houden om te bevallen als het lukt. Daarna mag doen ze het niet en laten ze de kleine gewoon komen. Is een kindje 5 pond en heeft het een sterk zuigrefelx 24 uur lang mag het na een dag lekker mee naar huis.
Ik ben bij de eerste met 36+6weken bevallen, en m'n dochter werd echt als een prematuur behandeld. In principe mag je wel naar huis na 24 uur als het gewicht goed is, maar meestal worden de baby's die rond de 36 weken geboren worden, erg snel geel waardoor ze onder de lamp moeten. De longen zijn meestal wel al goed, maar het zijn vaak net die kleine bijkomende dingen waardoor je dan wat langer in het ziekenhuis moet blijven........
Een van mijn dochters is met 34 weken geboren en dat hebben ze niet tegengehouden toen hoor, maar iederziekenhuis en situatie is anders denk ik, zij moest een week blijven omdat ze geel werd, maar verder deed ze het goed, de laatste is met 36 week en 5 dagen geboren en had in principe gewoon na 24 uur mee gemogen, was het niet dat de vleizen als 3 dagen gebroken waren en we een infectie hadden en zij de antiobiotica kuur af moest maken.
Ik ben met 36+3 bevallen en moest 2 nachtjes in het ziekenhuis blijven, Mijn zoon was zwaar genoeg (8 pond) maar de zuigreflex niet helemaal goed. Toch hebben ze me na 2 dagen naar huis laten gaan, maar dat is denk ik omdat we het verder heel goed deden.
Ons zoontje is met 36 weken en 2 dagen geboren. Hij woog 2690 gram en zijn laagste gewicht is net niet onder de 2500 gram gekomen. Hij is op 17 april geboren en mocht 28 april naar huis. Zijn zuigreflex was niet goed en hij zag na een paar dagen heel erg geel waardoor hij een paar dagen fototherapie heeft gehad. Hij kreeg de voeding via de sonde naar binnen en pas toen hij zelfstandig zijn flesjes kon leegdrinken mocht hij naar huis. Het verschilt per baby, de ene baby doet het zo goed, die mag snel naar huis en de andere baby moet langer blijven.
Ik ben van de oudste bevallen met 31 week en 6 dagen. Ze woog toen 1775 gr. en was 42 cm. Dat was op 4 jan. 2000. Ze mocht na 5 weken mee naar huis (2,5 week couveuse en 2,5 week wieg). Ze woog toen nog net geen 2500 gr. maar deed het zo goed, dronk al haar flesjes leeg en hield zichzelf goed warm. Officieel was ze toen nog maar net 37 weken (ze mocht op 7 feb. 2000 mee naar huis). Mijn tweede is geboren na een zwangerschap van 37 week en 4 dagen (ook in het ziekenhuis) en moest ook in de couveuse doordat ze het benauwd had. Na een paar dagen mochte we beide naar huis. Het hangt er dus helemaal vanaf hoe je kindje het doet. gr. Naja
klopt hoor heb je goed gehoord 3 weken voor de datum en 3 weken na de datum mag je thuis bevallen en als je kindje prematuur geboren wordt is het gewicht en de start van je baby erg belangrijk is het gewicht goed maar de start niet zal je kleine toch in het ziekenhuis moeten verblijven dat is per baby verschillend