De titel zegt het al: hoeveel verschillen de zwangerschappen van elkaar? Ik had bij de vorige twee helemaal geen last van misselijkheid, en nu wel. De rennies had ik de vorige keren pas veel later nodig, ivm maagzuur. Ik ben benieuwd wat er nog meer verschillend gaat zijn.
na 13 weken: 1e: nauwelijks misselijk, donkere haren op buik, verschrikkelijk moe 2e: af en toe misselijk, niet extreem moe 3e: eerste 5 weken flink misselijk, donkere haren op buik, redelijk moe Wat betreft eten ed is het vrij gelijk al had ik bij mijn dochter (2e) wel meer zin in vettigheid. Jus d'orange (vers) is nog steeds mijn favoriete drankje. Chocolade wil ik eigenlijk niet.
Tot nu toe precies het zelfde. Geen kwaaltjes, alleen een beetje moe aan het eind van de dag. Bij de eerste wel erg last van maagzuur gehad rond de 30 weken, hopelijk sla ik dat nu over
bij deze ben ik flink ziek geweest tm 16weken. bij de andere spuugde ik alleen als ik iets rook wat me niet aanstond. fysiek is deze ook flink zwaarder, ik waggel als een eendje en mijn buik is enorm.
Zei dat dan iets over het geslacht als de volgende zwangerschap anders voelde? Maw was het dan een kindje van het andere geslacht? Dat is toch wat ze weleens zeggen?
Bij de eerste Misselijk tot 9 weken Zin in melk en zuur Rennies vanaf 30 weken En me opeens maar 1 keer in de 2 weken te hoeven scheren omdat het heel langzaam groeide opeens Veel zin in seks Bij de tweede Misselijk tot 16 weken Geen zin in melk en wel zin in vette hap Gewoon normale haargroei zoals ik gewend was en dus scheren 1 keer per 4a5 dagen Rennies vanaf 28 weken Niet zoveel zin in seks als bij de eerste maar wel gewoon normaal zeg maar ( hij kwam nog niets te kort haha) Bij deze Misselijk tot 16,5 weken Haargroei op de benen !!!! Nooit gehad ik heb in mijn hele leven Me nog niet geschoren op de benen en nu heb ik er een paar zwarte haartjes zitten ! Twijfel of ik het weg moet halen of niet Zin in en melk en zin in vette hap Weinig Zin in seks door die misselijkheid en ik ben veel moe en slaap dus de vrije momentjes zonder kinderen veel " maar gelukkig voel ik me sinds een weekje beter en gaat ook dat vast weer helemaal goed komen hahaha
Het verschilt enorm! En ja, de eerste was een meisje en ben nu in verwachting van een jongen. Bij de eerste ben ik niet misselijk geweest, nu was ik dat wel (niet extreem, maar wel dagelijks de eerste maanden) Bij de eerste kon ik na 8 weken al bijna niets meer door bi en zwangerschapsischias. Nu twee afspraken bij de fysio gehad en klaar. Ik kan gewoon alles (met mate natuurlijk) Bij de eerste was ik enorm moe, misschien ook wel een beetje te wijten aan de lichaamlijke klachten. Nu valt dat reuze mee. Ik ben nu veeeeeeeeeel vergeetachtiger dan bij de eerste Bij de eerste had ik echt veel meer trek in gekke dingen, of in eten op gekke tijdstippen. Nu eigenlijk bijna niet. Verder kan ik zo niet echt grote dingen bedenken.
Voorlopig verschillen ze niet veel, enkel had ik bij de eerste in't begin enorm pijn aan mijn borsten en nu enkel gevoelige tepels. Voor de rest even misselijk en moe helaas
Zwangerschap 1: Heel moe en misselijk, obstipatie, constant honger Zwangerschap 2: Misselijk maar dat ging al vrij snel over, constant honger, bijna geen gevoelige borsten, niet echt moe maar voelde me altijd slap enzo net een oude vrouw. Geen obstipatie Zwangerschap 3: 2 dagen misselijk geweest ong. verder nergens last van, niet moe, niet slap, zou bijna vergeten dat ik zwanger was, wel gevoelige borsten. Geen obstipatie Echt een wereld van verschil 3 keer.
Bij de eerste (meisje) ben ik pas vanaf 16 weken misselijk geweest en begon de zuur ook vrij snel daarna. Ik had toen veel zin in snoep. En ik had heel veel pukkels! Nu zwanger van de tweede (jongentje) voor de zwangerschapstest al misselijk tot 16 weken. Met vlagen spugen. Verder bijna nergens last van. Alleen merk ik dat ik nu graag even mijn ogen dicht doe als mijn dochter ook haar middgdutje doet. Anders ben ik echt kapot s'avonds na het eten.
Dochter 1e zwangerschap: erg misselijk en medicatie daarvoor tot ong 20 weken. Zwangerschapsstreep, maagzuur vanaf 35 weken. Zoon, deze zwangerschap: redelijk misselijk maar geen medicatie gebruikt tot 20 weken. Geen zwangerschapstreep, al een paar weken regelmatig maagzuur (me buik is wel al een stuk groter) vaak erg moe en meer emotioneel..
Bij de eerste zwangerschap had ik helemaal nergens last van. Bij deze zwangerschap wel ik ben de eerste drie maanden erg misselijk geweest, ik heb last van mijn bekken gekregen en ik heb zwangerschapsuiker gekregen..
Hier weinig verschil. Nu (tweede zwangerschap) al de hele tijd pijnlijke tepels als het koud is, de vorige keer had ik dat tot een week of 14 (maar toen wa shet weer ook veel beter). Heb nu wel meer energie, dwz minder snel moe 's avonds. En minder last van mn rug, maar dat komt misschien ook wel door 8 kg minder gewicht voor en tijdens de zw. Verder dus hetzelfde, niet misselijk, weinig kwaaltjes, beetje maagzuur af en toe. Oja, ben nu wel wat emotioneler dan de vorige keer, gaat elke keer een stapje verder denk ik
Bij alledrie spuugmisselijk tot week 20. Wel bij elke zwangerschap eerder last van mijn bekken. Nu houd ik ook al vocht vast helaas.. Het is hier dus elke zwangerschap zwaarder geworden.
Hier leken de eerste twee heel veel op elkaar, maar de derde is heeeeel anders! 1 plus 18 kilo... Veel maagzuur vanaf week 17. Hele goevoelige borsten en vooral de eerste weken veeeel buikpijn/bandenpijn! 2 plus 14 kilo. Maagzuur vanaf week 10. Bijna geen gevoelige borsten en wel bandenpijn maar niet zoveel als bij de eerste. 3 plus 2(!!!) kilo, geen maagzuur!! Geen gevoelige borsten en bijna geen bandenpijn. Begint nu af en toe. Het is dat ik haar voel bewegen enzo, maar ik voel me amper zwanger!! En toch alledrie meisjes
Bij J tot week 40 nergens last van gehad, daarna BI en met de bevalling een spoedrit ambulance. Nu al vanaf week 12 harde buiken en vanaf week 20 te hoge kans op vroeggeboorte, toen halve dagen gaan werken en vanaf week 24 volledig gestopt met werken. Nu elke dag harde buiken en weeen en last van mn bekken.. Zo had ik mijn laatste zwangerschap niet voorgesteld haha.
De eerste twee waren totaal verschillend. Bij zoonlief nergens last van gehad, geen 1 kwaaltje, alleen vermoeidheid de eerste 11 weken. Bij dochterlief alle kwaaltjes gehad die je maar kunt bedenken. Misselijk, overgeven, vermoeid, rugpijn, bekkenpijn, en gewoon echt helemaal uit mijn doen. Deze derde zwangerschap, lijkt een beetje een combi van de eerste twee te zijn haha..... De eerste weekjes was ik ook weer misselijk (maar niet hoeven over te geven), de ene week was ik moe en de week erop weer vol energie en nu pijn in mijn rug als ik wat in het huishouden heb gedaan maar verder lijken de kwaaltjes dus alweer verdwenen te zijn... Bij dochter hielden mijn kwaaltjes aan tot 20 weken dus heb goede hoop dat deze zwangerschap meer op die van mijn zoontje gaat lijken.... Misschien wel weer een jongetje
De eerste 20 wk overgegeven, thuis bevallen. De tweede 33 wk overgegeven, 2 opnames voor spugen en de 3e opname met 31 wk tot en met 33 wk, zware hellp met hersenbloeding en nierfalen, gelukkig nog 1 werkende nier nu. Spoedkeizersnede had dus wel een dagje eerder gemogen. De eerste was dus veel makkelijker dan de tweede.
Bij onze eerste 2 kindjes ben ik niet misselijk geweest, niet moe, pas op het einde maagzuur, ik had wel constant honger, geen last van mijn borsten. Ik kan ale kwaaltjes wel opnoemen, maar eigenlijk heb ik bij hun totaal geen échte kwaaltjes gehad op het honger gevoel na. Bij de eerste zwangerschap ben ik 13 kilo afgevallen ( eerst 10kilo eraf de eerste 20 weken, daarna nog een kilo of 3/4 erbij en 4 dagen na de bevalling bleek ik 13kilo lichter als voor de zwangerschap), bij de tweede ben ik maar een paar kilo (5kg geloof ik) aangekomen maar direct na de zwangerschap was dit weg Bij deze zwangerschap ben ik tot 10 weken misselijk geweest, heel moe geweest, veel last van mijn borsten, sinds een goede week regelmatig wat maagzuur, spataderen, last van mijn bekken en banden, ben ik tot op heden 5 kilo afgevallen
Hier ook wel verschillen, eerste alleen maar erg misselijk eerste maanden nu na vier maanden nog extreem misselijk, buik heeft een wat andere vorm. Erg last van maagzuur en slapen lukt nu al minder...