Oog afplakken met 2jr en 3 mnd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pleak, 25 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Dat is wel een vorm van scheelzien; accommodatief scheelzien en dat is prima te behandelen met een bril. Pas als et met een bril niet recht wordt, kun je een operatie overwegen.

2. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Ik heb niet alles gelezen,mmaar mijn tweeling van dezelfde leeftijd als het kindje van ts moeten ook beiden afplakken. Bij zoon blijft rechter oogje meer in een hoek staan en bij dochter het linkeroogje. Zoontje plak ik vanaf augustus een uur en sinds drie weken twee uur. Dochter plak ik sinds drie weken een uur. Hier laat ik ze 's ochtends kiezen tussen twee pleisters en dit werkt. Op deze manier vinden ze het niet zo erg om een pleister te dragen. Beiden hebben wat scheefstand aan de oogjes, maar volgens de optometrist zou een operatie hieraan alleen een cosmetisch belang hebben en daar kies ik nu niet voor.

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    hebben bij jouw kindjes hun oogjes altijd wat scheef gestaan? Bij mijn dochtertje was dit ineens zo. We hebben nog allemaal foto's zitten checken :D
    Dat kiezen ga ik ook eens proberen. Al ging het vandaag al super! Ze heeft hem er niet afgetrokken en bijna niet gemopperd. En toen de wekker ging zei ze blij: Zooo af. en Rats de pleister er af. :)

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Fijn is dat dan, lijkt me, als je hoort dat het in elk geval nut heeft :)

Gelukkig is er met onze peuterpuber toch iets beter te onderhandelen dan ik dacht ;) Zolang het maar duidelijk is wat de bedoeling is, accepteert ze het een stuk beter dan ik had gedacht.

Leuk idee om haar knuffel er in te betrekken!

Deel Deze Pagina