baby 11 maanden - wat doen jullie de hele dag met hem/haar?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by giebel, Feb 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,576
    635
    113
    Ik vraag me af wat jullie allemaal doen aan activiteiten met een baby van ongeveer 11 maanden.
    Ik vind het soms lastig wat ik allemaal moet/kan doen. Ik probeer af en toe met een boekje op de bank, maar daarvoor heeft ze maar heel kort het geduld. Verder overgooien/rollen met een bal, ook maar heel even. Met blokjes/duplo. Lopen aan de hand of achter een loopkar. ''kiekeboe''. Liedjes zingen. Als het weer het toe laat, wandelen. Dat is zo'n beetje wat ik doe met haar. Maar ze slaapt weinig en heeft voor de meeste dingen maar weinig geduld. ze is het liefst ''op onderzoek'' uit door het hele huis, aan het slaan met deuren, kastjes open maken en leeghalen, haar eigen luiertas leeghalen... Ik laat haar dat dan maar doen (voor zover het van mij mag natuurlijk) en zit dan zelf wel eens te computeren of anders wat te doen aan de tafel. Ik voel me wel eens schuldig dat ik dan niet wat met haar doe (hoewel ik wel de hele tijd klets en in de gaten hou natuurlijk).

Wat vinden jullie kindjes van deze leeftijd leuk om binnenshuis te doen, wat ik eventueel nog niet genoemd heb?

2. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje is net een jaar en s'ochtends is het vaak eventjes rustig wakker worden met tv kijken,dan boterham eten en dan gaat hij vaak zelf even spelen,dan is het weer tijd voor fruit en gaat dan naar bed na het slapen is het vaak een boekje lezen en dan boodschapje doen of erop uit, bij terug komst is het afhankelijk van de tijd maaar vaak is zn papa dan thuis (die is rond 15.00 uur a 16.00 uur thuis) en gaat hij met hem samen spelen en vaak ook met zn drietjes spelen. We zijn erg veel met hem bezig maar dat hij zichzelf kan vermaken is ook erg belangrijk!

3. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,747
    1,073
    113
    Tsja hier een combi van activiteiten binnen en buitenhuis. Zo heb je variatie (en ik vind dat mijn zoon minimaal 1x er dag even mee naar buiten moet).

Binnen:
    Spelen met de blokjes (stapelen en weer omgooien)
    Stoeien (lekker wild doen en hem kietelen etc)
    Ik ga je pakken spelletje ( ik kruip achter hem aan en ga 'hem pakken')
    Boekje lezen samen
    Spelen met de bellenblaas ( bellen pakken)
    Lekker lang in badje spelen
    Met de bal ballen
    En vaak gewoon een zooi speelgoed op de grond en hij vermaakt zich wel,heb een kind dat prima alleen kan spelen..

Buiten:
    Hond uitlaten / eendjes voeren
    Kinderboerderij
    Zwemmen
    Boodschappen doen/ naar de bakker
    Rondje Ikea / tuincentrum
    Ochtendje monkey town
    Op de koffie bij vriendin of oma
    Gewoon even samen naar de stad, daar fruit eten en mama lekker bakje koffie..

Share This Page