moet ik me zorgen maken?? pijnlijk stuitje na de bevalling van 1 week geleden

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door hanna76, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Ik ben vorige week bevallen van een dochter! Ben geknipt en heb hechtingen gehad. Plus aambeien.
    Gisterochtend was de kraamhulp voor het laatst.
    Maar nu heb ik sinds gisteren 24 uur per dag een zeurend/pijnlijk gevoel in m'n stuitje. Ik weet bijna zeker dat het m'n stuitje is, want het is echt daar waar je op zit.
    Heel vervelend. Moet ik me nu zorgen maken? Ik begin namelijk een beetje bang te worden als ik allemaal verhalen op internet lees over 'bevalling en pijnlijk stuitje'....... Zit er nu echt een beetje doorheen... :(

Groetjes,
    Hanna

2. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Van harte gefeliciteerd met je dochtertje!

Ik heb na de bevalling van mijn zoontje ik denk in totaal 10 maanden last van m'n stuitje gehad en nu nog af en toe.

Als je het niet vertrouwt en bang bent dat er meer aan de hand is, dan zou ik gewoon even contact opnemen met de verloskundige.

Het is zeker heel vervelend meid, weet er helaas alles van. Sterkte in ieder geval!

groetjes Monique

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Is het nu weg dan? Wat heb je er aan gedaan?
    Ik zit idd. te denken om morgenochtend de huisarts te bellen, maar ik ben 'bang' dat ie gaat zeggen dat ik het eerst nog maar even moet aanzien.... 8)

4. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Het is zo goed als over. Alleen soms als ik een tijdje zit, dan voel ik hem weer. En vaak rond m'n menstruatie, maar ja, dan voel ik de knip c.q. hechtingen ook weer :)

Ik heb er niks aan gedaan. Ik ben er toen ook mee heen geweest en het moest echt vanzelf overgaan, en dat deed het uiteindelijk dus ook wel. Maar ik heb echt wel een paar maanden op een zwembandje moeten zitten.

Probeer in ieder geval niet te lang achter elkaar te zitten. En kijk waar je het lekkerst op zit. Vaak zijn wat hardere stoelen (bv een tuinstoel of zo) het prettigst. En wissel af qua stoelen/zithoudingen.

Na de bevalling van de tweede heb ik er gelukkig niet zo veel last van gekregen. Misschien een beetje gevoeliger, maar niet zoals bij m'n eerste (mocht je er misschien bang voor zijn dat je bij een evt. tweede weer zo'n last krijgt).

5. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    hier ook verschrikkelijk veel pijn gehad. in de eerste week na de bevalling. kindje is tijdens de geboorte net iets te hard langs het stuitje opgegaan waardoor deze gekneusd was. nu 9 weken verder nergens meer last van. alleen als ik heel erg veel gewandeld heb voel ik het wel een beetje.

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    En jij hebt het ook gewoon 'aangezien'? De tijd gegeven?
    Hoe weet je eigenlijk zeker dat het stuitje gekneusd is? Hoe beoordelen ze dat?
    Lang zitten is iig. niet prettig, lang staan al helemaal niet. En met liggen voel ik ook steeds m'n stuitje. Dus eigenlijk voel ik het stuitje alleen niet als ik slaap...

Deel Deze Pagina