Wat helpt tegen jeuk!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dompiewompie, 18 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Onze dochter van bijna 3 heeft volgens mij warmte uitslag. Op haar wangen, buik en bovenarmen heeft ze allemaal rode plekjes. Ze krabt zich helaas helemaal open.

Ik had een pleister op de open wondjes gedaan in de hoop dat ze er dan niet meer aan zou gaan krabben maar net zag ik dat daar waar de pleister zat, de huid nu helemaal rood is. Vermoedelijk is ze dus ook allergisch aan het plaksel van de pleister.

Ze is ook allergisch aan de meeste crèmes, zalfjes en zonnebrand. Ik smeer meestal bepanthen luiercreme op wondjes/droge plekken bij haar, maar om haar daar nu volledig mee in te smeren lijkt me niet goed.

Op haar wang heeft ze ondertussen een redelijk grote wonde, ik wil graag dat deze kan genezen zodat ze hier geen groot litteken aan overhoudt :(

Wie heeft een goede tip voor ons!

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik zou de huisarts of apotheek vragen of ze nog tips hebben wat je ermee kunt doen.

Dompiewompie en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Even huisarts vragen. Gezien haar reacties. Wij hadden vorig jaar een heel vette koelende zalf. Rook naar rozen. Heeft super geholpen. Heel neutrale zalf van de apotheek

Dompiewompie vindt dit leuk.
  4. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Bij open plekken gebruik ik zinkzalf van de apotheek, dus echt zonder toevoegingen. We hebben ook koelzalf en hormoonzalf van de huisarts. Sinds ongeveer een jaar gebruiken we eczeem crème van dr Grahams. Niet goedkoop maar werkt prima bij een droge huid en beginnende eczeem / huiduitslag.

5. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Verkoelende zalf wat je bijvoorbeeld tegen processie rupsen smeert is hier het enige dat iets verlicht.

6. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Straks ga ik inderdaad sowieso naar de apotheek, ik hoopte op hier goede tips zodat ik gericht kon vragen naar een bepaalde creme/product :thumup:

iemand toevallig ook nog tips om de warmte uitslag zelf te voorkomen? Buiten haar zo koel mogelijk te houden natuurlijk :o:

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Aloe vera zalf (oa. bij de Action verkrijgbaar). Is een natuurproduct dus ik verwacht niet dat ze daar allergisch voor zal zijn.
    En anders cetirizine tabletjes (vrij verkrijgbaar bij de drogist).
    FNA koelzalf zal ook helpen (bij de apotheek verkrijgbaar).

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Onze zoon heeft ook veel last van warmte bultjes. Met de warmte let ik extra op de kleding. Luchtige kleding en ook kijken naar de samenstelling. Steeds vaker zie je polyester in kleding.

Snachts slaapt hij of in een hemd met boxer of blote buik om toch zijn warmte kwijt te kunnen.

Ik spray nu savonds achter hun van de Etos. Aangezien jullie dame niet tegen alles kan zou je ook lannette creme kunnen smeren of met 50% lannette creme. We kochten die bij de apotheek tegen eczeem.

Na het smeren even onder de plafond ventilator. Even opdrogen en gelijk afkoelen.

Na het douche deppen in plaats van wrijven. Je zou een zemelen bad ook kunnen proberen.

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier is koelzalf voorgeschreven door de dermatoloog.

10. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Even een update: we hebben momenteel een crème van avene die redelijk lijkt te helpen. We geven ook finistil druppels tegen de jeuk. Haar wondjes zijn stilaan goed aan het genezen gelukkig :thumup:

hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Nestosyl zalf is goed voor wondjes, muggenbeten, uitslag, pukkeltjes, noem maar op! Maar het helpt dus ook echt tegen jeuk!

12. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Aloe creme van herbalife

Deel Deze Pagina