Oog test ziekenhuis

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MariekeRox, 7 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.362
    113
    Hier al vrij vaak in het oogziekenhuis geweest voor die tests. Alle keren was het net op de grens of goed. Als het op de grens was, 'mochten' we een half jaar later weer en als het goed was, was het de laatste afspraak. Alleen daarna tot nog toe toch nog een paar keer er geweest ivm andere dingen en ook ivm nieuwe twijfels over haar zicht (laatste keer konden we ivm haar leeftijd eerst laten meten bij een optometrist, maar die kwam er al helemaal niet uit :oops::roflmao:).
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier een zoon met een bril vanaf de ogentest bij het cb. Nooit wat gemerkt, maar met +8 toch een flinke afwijking. Hij vindt zelf de druppels heel erg vervelend, maar meer omdat hij dan niks meer ziet een tijdje zegt hij. Een zonnebril nemen wij ook vaak mee.
    Ik vond het best even slikken destijds hoor, het is natuurlijk fijner wanneer het niet nodig is, maar ze hebben zoveel leuke brilletjes en ik vind het nu echt gek als hij geen bril op heeft (zelden, want ligt naast zijn bed en is het eerste en laatste wat hij doet voor en na het slapen).
     
    MariekeRox vindt dit leuk.
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.163
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Toevallig, mijn Dafne heeft ook een bril :)
     
  4. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wij zijn een paar weken terug geweest omdat de ogentest bij het cb ook 2x mislukt was.
    Ze deden wat testjes, inclusief dezelfde plaatjes als het cb. Maar net even op een (voor mijn dochter) handigere manier. Daarna oogdruppels en een meting.
    Hier bleek niks aan de hand te zijn. Ze werd enorm afgeleid door die piratenbril en had geen 'zin' om haar best te doen voor de kleinere regeltjes :rolleyes:
     
    MariekeRox en Baileyy vinden dit leuk.
  5. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Hmm klinkt nog hoopvol. Ik ben benieuwd bij mijn dochter.

    Maar ik had niet het idee dat ze geen 'zin' meer had in de test bij het CB.
     
  6. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ja, ik vind het ook lastig te omschrijven. Want echt duidelijk 'geen zin' was het niet. Ze zat wel de hele tijd aan die bril te frunniken. De kleine regels zei ze verkeerd en daarna de grote regels weer goed. Dus het was niet dat ze echt geen zin had. Meer dat ze geen moeite wilde doen voor de kleine regeltjes (is mijn conclusie achteraf)

    In het ziekenhuis kreeg ze ze 1 voor 1 op de muur geprojecteerd. En dat was allemaal goed.
    Ik was ook erg verbaasd! Maar ik denk dat die methode voor iets minder afleiding zorgde ofzo :o:
     
  7. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Oke dan ga ik maar duimen dat het bij mijn dochter iets soortgelijks is... We mogen pas eind juni komen, dus duurt nog wel even..
     
    Miss M vindt dit leuk.
  8. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier een dochter inmiddels 11 jaar maar met de 3jr9mnd test zag ze ook te weinig met 1 oog tot 2x toe bij het cb. Ze werkte wel mee beide keren. Dus ook doorgestuurd. Bleek ze een lui oog te hebben met een sterkte van +8.75. Nooit gemerkt want ze ving alles met ander oog op. Zelfs de optometrist stond ervan te kijken.

    Toen dus bril en paar maanden later plakken. Nu heeft ze al een tijdje een stabiele sterkte. Maar ze zal nooit van de bril (of in toekomst lenzen) afkomen.
     
  9. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Wij zijn met onze oudste ook doorgestuurd vanuit het cb, omdat twee keer de test niet lukte en het cb en ik ervan overtuigd waren dat ie er geen zin in had. Ging bij de oogarts weg met +5.75 en +6.75 en een afwijking. Hij ziet zonder bril maar 50%, net voldoende om nog te mogen autorijden. Nooit wat van gemerkt en zijn juf kon het ook niet geloven, aangezien hij de kleinste priegelwerkjes zonder problemen kan doen en ze nooit iets gemerkt heeft en ze zelf ook een bril heeft.

    Ik had het echt wel heel moeilijk met het feit dat hij een bril moest en er waarschijnlijk ook niet meer vanaf komt. Heb flink gehuild. Niet om de bril, of omdat ik het lelijk vind of zo, maar je wilt gewoon niet dat er iets is met je kind. Ook vonden we het lastig te verwerken dat we niks hebben gemerkt. We hebben zelf allebei geen bril en in de familie zitten wel oogproblemen, maar niet hetgeen wat hij heeft en vaak op latere leeftijd (50+) pas. Moet ook wel zeggen dat ik toen 16 weken zwanger was van de tweede, dus al die hormonen maakten er nog net wat meer drama van.

    Wat voor mij hielp is dat we gelijk naar een brillenwinkel zijn gegaan om montuurtjes te passen (ik moest die drempel over en me groot houden) en toen ik hem voor de eerste keer met bril zag was ik ontzettend verbaasd over hoe leuk het hem stond en hoeveel mooie montuurtjes er zijn. We hebben uiteindelijk 2 hele mooie brillen uitgezocht en hij heeft ze vanaf dag 1 gedragen en er nooit moeilijk over gedaan. Zijn juf en beste vriend hebben ook een bril en oma ook, dus hij vindt het ook niet gek. Inmiddels ben ik er zo aan gewend dat als ik hem nu zonder bril zie, het er een beetje kaal/bloot uit ziet.

    Het onderzoek zelf is voor kinderen een beetje vervelend. Met name het druppelen kan wat eng zijn en prikt wat en daarna zien ze wat wazig, dus een handje met lopen is prettig. Het onderzoek is snel en je hebt gelijk resultaat, althans, bij ons dan.

    Sterkte met het onderzoek!
     
  10. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    Ben zo benieuwd hoe het gaat lopen.

    ik dacht ook echt wel dat hij die laatste zin echt niet kon lezen. Hij ging ook echt wel zijn ogen samentrekken. Maar ja we gaan het gewoon afwachten wat ze zeggen.
    We mogen eind juni.
     
  11. frums

    frums Bekend lid

    25 sep 2011
    629
    271
    63
    Mijn dochter 'zakte' ook 2x voor de CB test, en heeft net voor haar 4e verjaardag een bril gekregen..
    Inmiddels is ze 7 en is ze sinds december bril-vrij...
    Zeker met een relatief kleine + afwijking kunnen ze er ook nog prima overheen groeien.
     
  12. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    @Koekie1 ben jij al in het ziekenhuis geweest?
     
  13. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Nee nog niet. We moeten 29 juni naar de oogarts.
    Eerst komende donderdag met de oudste voor controle ;)

    Wanneer mogen jullie?
     
  14. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    Volgende week donderdag. Ik ben zo benieuwd
     
  15. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Ik ook. Laat je wel weten hoe het gegaan is?
     
  16. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    Doe ik!
     
  17. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    @Koekie1

    We zijn geweest. Moest dezelfde test doen als bij het CB. Ik zag hem al weer knijpen met 1 oog. Maar volgens de dokter kwam hij verder dan bij het CB.
    Toen druppels erin. Dokter deed dat lekker snel dus dat ging goed. Heb niet het idee dat hij daar veel last van had. Half uur wachten daarna ging ze zijn ogen bekijken en het was allemaal goed. Kleine cilinder aan 1 oog maar verwaarloosbaar.

    Ik vond het allemaal wel meevallen.
     
  18. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Fijn te horen! Gelukkig maar dat de uitslag meeviel.
    Ik ben benieuwd wat ze dinsdag bij ons zeggen...
     
  19. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    Laat even weten hoe het bij jullie was
     
  20. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Doe ik!

    Mocht ik het vergeten moet je me even helpen herinneren ;)
     

Deel Deze Pagina