Hallo allemaal, Onze zoon is straks 10 jaar als onze baby wordt geboren. Hij is zeer ernstig verstandelijk gehandicapt en klassiek autistisch. In principe is hij niet lichamelijk gehandicapt maar heeft wel een special needs buggy, vooral als zijn 'veilige haven'. Hij kan dus wel lopen maar wil dit niet altijd en gaat dan bijvoorbeeld na drie meter gewoon op de grond liggen. Stel, ik wil in m'n eentje met beide kinderen wandelen. Optie is om oudste in zijn buggy te doen en jongste in een buikdrager. Dit lijkt me de beste oplossing voor in het begin. Maar zo'n baby altijd moeten dragen op die manier lijkt me best zwaar op een gegeven moment. Plus het feit dat de buggy nu niet echt relaxed rijdt eigenlijk. Je moet vrij hard duwen. Oudste is tegen die tijd rond de 30 kg schat ik. Dus een duowagen is uitgesloten. Ook een meerijdplankje gaat niet meer met zijn gewicht en zie ik trouwens ook niet zitten. Hij functioneert op het niveau van 10-11 maanden en kan hem echt niet 'commanderen' om op het plankje te gaan staan. Wie oh wie heeft voor mij de 'gouden tip'?? Alvast bedankt!!
Hey ik zou je vragen eens stellen op het forum van het jaarblad lotje en co. Daar zitten heel veel lieve mensen die daar misschien meer ervaringen mee hebben. Ze hebben mij toen goed geïnformeerd over problemen met mijn fiets wn vervoer. Gelukkig heel het zich hier toen vanzelf opgelost. ...maar waren heel fijne en duidelijke tips die ik daar kreeg.
Ik heb geen tip voor je, maar ik zou eens contact opnemen met het hulpmiddelencentrum (welzorg, hartingbank oid) Om te vragen of zij advies hebben. Ik ga er vanuit dat je niet de eerste bent in deze situatie. Wat fijn trouwens dat deze zwangerschap goed verloopt
Misschien contact opnemen met de logopedie? Misschien hebben zij tips om dit voor hem te visualiseren/ trainen om naast de wandelwagen te lopen? Te beginnen met korte stukjes en met iemand erbij die in geval van 'staking' onderweg met één van de kinderen verder kan gaan?
Dat is geen optie helaas. Hij functioneert op het niveau van 10-11 maanden en is absoluut niet leerbaar.
Met een ergonomische drager kan je een kind echt uren dragen zonder dat je er last van hebt. Zelfs tot peuterleeftijd op je rug. Hier in de buurt loopt een vrouw met een lichamelijk gehandicapt kindje in een zware rolstoel. Baby eerst in een goede zak op haar buik en nu op dr rug. Kleintje kan dan op den duur op een meerijdplankje. En een wandelwagen welke minder zwaar rijd? Dus met luchtbanden en hier een buggypod aan bevestigen? Of hier een vragen? Special Needs
En een fietskar-ding met babyschaal? Weet niet of dat kan hoor met dat gewicht, maar zou natuurlijk handig zijn.. Kan je zo gebruiken als 'wagen' sommige modellen.
Ik weet niet of het kan bij je zoon maar mijn broer heeft een soort van motertje op zijn rolwagen staan die helpt trekken. Wanneer je gaat wandelen moet je dus minder hard duwen. Oja hij weegt bijna 80 kg.
ik zou eens kijken op facebook.. bij de groep draagpraat. https://www.facebook.com/ellyenfevzi.tasdemir?ref=tn_tnmn#!/groups/Draagpraat/ Met een ergonomische drager kan je je baby heel fijn en goed dragen.. Misschien kunnen de mama's je daar wat tips geven.. veel succes in ieder geval
Ik heb mijn kinderen tot ze een jaar of 4 waren regelmatig op de rug gedragen hoor! Een goede ergonomische drager of doek zorgt ervoor dat je nauwelijks merkt dat je je kind graagt. Vooral als je het doet vanaf heel jong, dat groeit je spierkracht mee met je kind. De eerste tijd zul je je baby op de buik dragen, en dan is een buggy duwen wat lastiger soms, maar als je kindje wat groter is en op de rug kan, dan zul je merken dat je veel gemakkelijker loopt met buggy en baby. Succes!