hai wij hebben gisteren 2 autostoeltjes gekregen van mn schoonzus ( heeft een 3ling van 2,5jaar) Toevallig was ik laatst al een beetje aan het rondkijken voor een autostoeltje, want die maxicosi word toch al aardig krap hoor! maar goed zij had nu dus toevallig nieuwe autostoeltjes gekocht en hebben wij deze dus gekregen, van het merk nania van 0 tot 18kg.. ik heb dus verder nog nooit van dit merk gehoord, dus hoop hier wat ervaringen met deze stoel te horen? liefs Emmie
Als de stoeltjes een sticker hebben met het 44/04 (of zoiets) hebben dan zijn ze goedgekeurd (is oranje sticker). En neem aan dat je bij je schoonzus wel kunt achterhalen of er ooit een ongeluk is geweest met de auto (dan niet meer gebruiken). Het zijn stoeltjes van Ellemeyer, mijn schoonma heeft hier ook een stoeltje van. Ik zou ze niet zo snel gebruiken voor lange afstanden, maar voor de rest zijn het volgens mij gewoon prima stoeltjes. (net zoals geldt voor de andere goedkopere stoeltjes, ze zijn veilig en goedgekeurd, het verschil zit hem vaak in gebruiksgemak en comfort voor de kleine)
Tja, wij hebben hem een tijdje gebruikt in onze 2e auto en hij staat nu op zolder, wij vonden het een onding. Nu staat er een maxicosi priori in en die bevalt vele malen beter! gr. wup
ok! nou we zullen zien (nog niet gebruikt) en anders halen we ook nog maar een andere (maxicosi priori). alles voor de veiligheid Seff! dank jullie wel!
hallo, wij gebruiken dezelfde autostoel al vanaf jildou haar 6de maand, en ze is nu 20 maanden. hij bevalt ons uitstekend. hij ie goedgekeurd dus waarom zou ik een dure maxicosie priori kopen als ik deze kan gebruiken. vind het zonde geld, ze worden niet voor niks verkocht. ons bevalt ie dus prima anita
ja je hebt wel gelijk, maar zat een beetje op internet rond te neuzen, en vond vrij weinig over dit merk, maar wel wat beoordelings rapporten van autostoelen...en daarin staat dat alles wel is goedgekeurd maar er toch wel een groot verschil is tussen ruimvoldoende/ goed en net voldoende, qua veiligheid bij een zijdelings ongeluk, stevigheid bij het hoofdje...blablabla...moeilijk hoor!
ik heb vorig jaar gebeld met nania met een vraag over dit stoeltje, zij gaven zelf aan dat ze de stoel niet aanbevelen vanaf de eerste dag (ondanks dat dit officieel zou mogen), zij vinden zelf dat het geschikter is als een kindje echt goed kan zitten, vanaf een maand of 9. zou voor jouw kindje dus wel kunnen. verder geen ervaring met de stoel, we hebben zelf voor een romer gekozen.