Baby moeilijk wakker te krijgen voor laatse voeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zara75, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Al een dikke week is ons dochtertje amper wakker te krijgen voor de laatste fles. ( zo rond half 11)En als ze dan na heel veel moeite eindelijk 'wakker' is drinkt ze niet heel veel en valt ze continu weer in slaap.
    Ze komt sinds een week iedere nacht rond 4uur.
    Zit er sterk aan te denken om haar niet meer te wekken voor deze laatste voeding, maar te kijken wanneer ze dan zelf komt.
    Ze krijgt nu 6 voedingen, maar meestal heeft ze die 6e fles nodig omdat ze nogal wisselend drinkt.
    Ben vorige week nog bij het CB geweest en ze groeide precies volgens het gemiddelde.
    Vandaag heeft ze bv tot nu toe 400cc op, een mindere dag dus.
    Twijfel echt wat ik nu moet doen.
    Op verzoek of toch maar nu wekken en rond 11uur weer? Ze heeft om 4 uur gedrobken en slaapt nog nu steeds...
    Edit, zie op de camera dat er beweging is, dus verwacht dat ze zo wel komt..

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wanneer ze echt weinig gedronken heeft zou ik dr wel wakker maken. Maar verder zou ik dr gewoon laten en zien hoe laat ze komt ;)

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik zou haar lekker zelf laten komen. Is voor je baby denk ik veel prettiger en zo volg je echt haar.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb hier altijd volledig op verzoek gevoed. Ik vond een voeding midden in de nacht fijner dan een late avondvoeding: kon ik tenminste naar bed wanneer ik wilde en hoefde ik niet te wachten tot ze die avondvoeding gehad hadden. Na een voeding om 4 uur kun je ook zelf nog even echt slapen, dus per saldo pak je dan gewoon zelf meer nachtrust :)

Zou niet teveel naar hoeveelheden kijken, maar naar of je kind tevreden is. Caitlyn heeft hier altijd matig gedronken (3/4 van wat ze zou mogen hebben) en bij ziekte slecht, maar groeide op matig drinken netjes op haar lijntje. Die hoeveelheden zijn richtlijnen gebaseerd op gemiddelden. Als je kleintje zelf goed aangeeft wat ze wil, zou ik dat lekker volgen :)

5. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

Ik zou haar zelf laten komen , vol is vol...
    En als ze honger krijgt komt ze vanzelf wel

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Wij hebben toen we onze dochter voor de laatste voeding maar amper wakker kregen die voeding laten vervallen en vanaf duurde het niet lang of ze sliep klokje rond.
    Ben zelf een voorstander van op verzoek voeden.

7. chila

chila Niet meer actief

Ik zou ook voeden op verzoek
    Hier was ons dochtertje in het begin ook altijd erg slaperig de laatste fles en dronk ze amper dus heb toen al snel die laatste voeding laten vallen.
    En binnen no-time sliep ze van 8 tot 7. Nu inmiddels van 18.30 tot 06.30/07.00 uur!

8. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn zoontje nooit wakker gemaakt voor de fles van 22u. Wij haalden hem uit bed, op schoot in de stoel, fles erin en weer verder slapen. Luier verschoonden we alleen als het nodig was. Hij sliep altijd door tijdens de fles.

9. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon zelf laten komen.inderdaad! Ze laat duidelijk merken graag te willen verder slapen

10. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Voeden op verzoek, hier ook hoor! Tijdje mannetje wakker gemaakt, nou geen succes. Nu doe ik nog wel eens alshij een mindere dag qua drinken heeft hem slapend voeden. Ongelofelijk maar het werkt dan wel, dan drinkt hij meestal toch nog zo'n halve fles. Hij komt dan wel gewoon nog 's nachts maar dan heeft hij toch wat extra voeding op zo'n mindere dag. Misschien moet je eens een keer slapend voeden proberen? Gewoon kamer op, licht heeeeeel zacht aan, kleine pakken en meteen voeden, niet verschonen ofzo, gewoon laten slapen.

Succes!

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik voed ook op verzoek, dus wakker maken doe ik nooit.
    Ik zou haar dus ook gewoon laten!

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ze kwam uiteindelijk net om 9 uur en ik sla die laatste voeding inderdaad maar eens over.
    Maar een baby slapend voeden is wel apart zeg!:)

13. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hier ook slapend voeden!

Inmiddels niet eens uit ledikant, maar al slapende fles erin en meneer lurkt fles leeg en slaapt verder :D.

14. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hier een tijdje een droomvoeding gehad... wel verschoond enzo maar dan lag hij meteen weer te pitten..
    Hij had dit wel nodig en sliep zo veel beter en vond daar ook rust in, na een tijdje zag k dat hij echt heel vast sliep en ben ik dat gaan afbouwen, nu de laatste voeding om 19 uur...

Maar een droomvoeding kan je ook doen als op verzoek toch niet helemaal werkt..

15. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ts: je dochter is een maand, had om 16.00 uur gegeten en je had het over de fles van 22.00 / 23.00 uur ? Zit daar nog een voedingsmoment tussen? Je kan dan bijv. om 20.00 de laatste geven en kijk hoelang ze slaapt.
    Ze is nog erg jong dus ze gaat nog alle kanten op :)

Deel Deze Pagina