martijn heeft het optrekken tot staan helemaal ontdekt en blijft het steeds doen maar hij weet niet hoe hij weer terug moet gaan zitten. of hij donderd om of hij word onwijs kwaad en schreeuwt de hele boel bij elkaar. ik help hem dan door hem op zijn knieen te laten gaan zitten maar hij moet het toch echt zelf leren. hoe gaan jullie hier mee om? en hebben jullie tips zodat hij leert hoe hij kan gaan zitten vanuit staan. groetjes nien
Ik heb het gewoon afgewacht totdat hij het durfde. Dat heeft bijna 3 maanden geduurd. Sinds deze week durft hij het en heeft ie er geen moeite meer mee. Wat ie trouwens meestal doet is zich op zijn billen laten vallen of hij reikt met zijn hand naar de grond en gaat op die manier op zijn handen en knieen.
die van mij liet zich in het begin gewoon achterover vallen... waardoor hij dus erg vaak verkeerd terecht kwam. wat maakte dat af en toe een knal zeg! heb zijn handjes vast gehouden en hem ondertussen door zijn beentjes laten zakken zodat hij zo op zijn billen terecht kwam. wat je kan doen is zoiezo een paar kussens ofzo achter hem leggen zodat hij niet te hard neer komt als hij valt. en afwachten. over een week of 2 kan hij het alleen!
Mijn zoontje heeft er een maand overgedaan voordat hij wist hoe hij moest gaan zitten. Ook hij ging hard gillen als hij wilde gaan zitten zodat ik hem even kon helpen (zodra hij dan overigens zat, ging hij weer staan), ook liet hij zich achterover vallen. Ik heb wat kussens in de box gelegd, zodat hij wat zachter neer kwam. Na een maand had hij het vanzelf door.
Duurde hier ook wel een maand! Hij was erg gefrustreerd, heb er hier toen ook een topic over geopend. Op het KDV gaven ze me de tip: naast hem zitten en zn handje pakken en hem hieraan naar beneden trekken. Mijn zoontje belandde niet graag op zn billen maar gaat zitten door eerst op zn knieen te gaan zitten. Wat ik zelf ook deed is spelletjes dat hij iets uit mn hand pakte en weer moest terug geven als hij aan de tafel stond. Mn hand deed ik dan steeds wat dichter naar de grond zodat hij steeds verder moest buigen/ bukken.