Hoi, Morgen moeten wij met ons zoontje van 3,5 naar de oogarts en ons hebben ze verteld dat het meer dan 2 uur gaat duren. Wat kan ik allemaal verwachten wat gaan ze allemaal doen? Heb wel iets gehoord over druppeltjes maar zou eht fijn vonden om ervaringen van andere moeders te horen en wat er daarna uit de test kwam. Mijn zoontje kon op het cb met zn rechteroog alle plaatjes opnoemen en met zn linkeroog de 2 grootste plaatjes. Hij staat ook altijd dichtbij de tv en zegt vaak dat zn oogjes prikken.
Ikben in oktober met mijn dochtertje geweest. Eerst allerlei testjes doen. Ook plaatjes lezen, dieptekaarten zien enz. Toen druppeltjes in het oog, dat moet even inwerken dus kun je gewoon in wachtkamer ofzo wachten (wij hebben even lekker wat gedronken in het restaurant). En dan weer naar binnen (dacht een half uur of 3kwartier ofzo) Toen weer kijken in de ogen, met plaatjes ervoor. En toen was het klaar. Recept uitschrijven, nog even controle door een oogarts en naar huis. Diezelfde middag bij de opticien bril uigezocht en klaar! Mijn dochter had er helemaal geen problemen mee. De orthoptist deed het ook erg leuk allemaal. Ook met de bril heeft ze geen enkel probleem! Succes morgen!
Oh ja nog een tip; door de druppels blijven de pupillen de hele dag wijd. Een zonnebril of petje tegen het felle licht is geen overbodige luxe. Ook was Danique erg moe aan het eind van de dag. Wel intensief dus
Hoi, Je krijgt dus meteen te horen of het afgeplakt moet worden of dat ie een brilletje moet? Die druppels lijken mij nog het ergste voor hem, prikken die eigenlijk? Bedankt voor de tip van een brilletje en er morgenvroeg meteen 1 kopen.
Geloof niet dat die druppels prikken ( daar heeft mijn dochtertje toen niks over gezegd) maar ze zorgen er wel voor dat de pupil wijder open gaat staan... Daardoor verandert het zicht en dat vond ze doodeng de eerste keer. Ze gebruiken ze zodat de oogarts het oog beter kan bekijken. Mijn dochtertje is met 3 1/2 geopereerd aan haar ene oog, dus heeft al heel wat oogartsen meegemaakt. Maar ze zijn ( bijna ) allemaal erg leuk met kindjes, succes.
die druppels prikken echt wel heb toevallig dezelfde gehad als die me zoontje kreeg en die prikte wel me zoontje heb al 3 x oogdruppels gehad. bij ons zeggen ze dat ook wel dat ze prikken het zicht veranderd en dat is inderdaad niet fijn als hij een lui oog zou hebben word die meestal direct afgeplakt
ik heb inderdaad een keer echt een middag daar doorgebracht, eerst de De orthoptist en liep uit en toen druppelen en toen weer kijken en door naar de oogarts..... ik was er rond 1 uur en liep tegen 5 uur het ziekenhuis uit. Ik weet natuurlijkniet hoe het bij jou loopt, maar ik had het graag willen weten. gr brenda
ik heb het net 2 weken terug gehad. Er was niet veel afwijking en hij zag allles keurig. Hij heeft dan ook geen druppels gehad en ik stond in een half uur weer buiten T had 3 rijen verschil bij het cb maar het viel dus erg mee! succes