welk luiertje moet ik nou gebruiken

Discussie in 'Verzorging' gestart door Iggylover, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    pfffffffffff de c1000 new born is niets, die van de kruidvat zijn ok

maar van pamper zelf hadden we eerst de new born 1 van 2-5 kg meen ik zo uit mijn hoofd levi was een week geleden al 3200gram dus nu had ik de new born 2 gekocht van 3- 6 kg maar die zitten weer te groot... beetje vreemd want hij is toch boven de 3 kg?

welke luier en merk gebruiken jullie?

2. winnietje

winnietje Niet meer actief

ik heb ook pampers. In het begin heel veel newborn gehad daarna mini van de pampers

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het aantal kilo's wat op de pakken staat, zegt soms helemaal niks. Het hangt meer van het postuur van je kindje af, welke luier het beste past. Als het nog goed aansluit om de beentjes en het niet te strak zit, zou ik gewoon de kleine maat nog nemen. En vaak is het ook even uitproberen welk merk en soort luiers het beste past en waar je het meest tevreden over bent.

Wij zijn begonnen met Pampers Newborn, omdat die toevallig in zo'n babydoos zaten. Allerlei merken wel geprobeerd, maar uiteindelijk ben ik het meest tevreden over Kruidvat-luiers. Dus die gebruiken we nog steeds.

4. winnietje

winnietje Niet meer actief

Ik vind persoonlijk de pampers het fijnst. Ik heb nu luiers van Kruidvat gehad mini. Maar vind ze zo dik en stug

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb pampers 1 gebruikt tot 4kg, heb nu 2 en die zitten wat ruim maar ze zijn lekvrij :D en ik had nogal een voorraad ingeslagen dus was beetje bang dat ik met maat 2 bleef zitten, al pas maat 1 nog perfect. Charlotte weegt nu 4,1kg. Zoals iemand hier al zei, het ligt ook aan het postuur van je kindje. Kruidvatluiers heb ik nog in de kast liggen maar nog niet gebruikt, ik ben benieuwd hoe die bevallen, ga ze proberen als ik door de voorraad pampers 2 heen ben.
    Heeft iemand hier ervaring met Bumbliesluiers van de Plus? Die zaten in een gratis boodschappenpakket namelijk.

6. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    ik vindt huggies heel fijn, het klitteband is wat minder als bij de pampers maar mijn zoontje lekt minder snel door met huggies

7. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Pampers en kruidvat vind ik het fijnst.

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier ook pampers newborn 1.
    Jayro is ondertussen al weer 3410 gram, maar zelfs maatje 1 zit nog ruim hoor!
    Dus die blijf ik zeker nog wel een tijdje gebruiken, heb net weer 2 pakken gekocht.
    Hij lekt alleen wel af en toe door, maar hij drinkt en plast dan ook wel echt ontzettend veel.
    Hierna ga ik over op de luiers van de Aldi (goede ervaring mee!), maar die zijn voorlopig nog veel te groot.

9. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Wij gebruiken de pampers, eerst de newborn en nu de active. De Newborn heeft hij wel een tiijdje aangehad. Ik let niet zo op de kilos op de verpakking, ze overlappen ook wat. Als ik denk dat ze een beetje krap gaan zitten, dan ga ik over naar de volgende maat. We zitten inmiddels al met maatje 4, maar ja ons "kleintje" weegt dan ook al 8 kilo.

10. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    tot nu toe pampers, kruidvat, c1000, huggies, bumblies geprobeerd... de 1e week vond ik pampers t prettigste omdat ik dan goed kon merken of er urine in zat.

c1000 luiers vond ik niets! veel te dik en stug.

gebruik nu kruidvat en bumblies maat 1, vandaag een pak van etos gekocht maat 2...

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben hier ook wat merken geprobeerd.

Eerst pampers, die zaten wel redelijk, maar pasvorm kon beter.
    Daarna de bumblies, die zaten goed, maar last van rode billen.
    Toen een hele poos LIDL luiers. Die zaten goed, en geen last van uitslag.
    Nu een poosje c1000 luiers, omdat de LIDL luiers niet goed meer zaten, en de maat groter ook niet. Bij die c1000 luiers hebben we weer iets meer last van uitslag, maar dat is goed te doen met een potje sudocreme.
    Het volgende pak wordt zeker weer LIDL, hij is nu wel groot genoeg daarvoor (hoop ik)

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb altijd kruitvat gehad ( na allerlei dingen geprobeerd te hebben ) en die nu ook weer gekocht. je moet je niet blindstaren op de nummertjes en kilo's zolang hij goed zit zit ie goed.en het klopt inderdaad wel een beetje dat de volgende maat altijd een beetje ruim zit. maar die is dan ook weer voor een paar opvolgende kilo's. je kan het beste zelf bepalen wanneer hij acceptabel begint te zitten.

13. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    En weet iemand het verschil tussen de new born nr 2 en de baby dry nr 2 van pampers? In die laatste zitten er namelijk veel meer in een pak (dus goedkoper)...

14. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

De newbaby(gele pakken) word veel gebruikt met dunne ontlasting. Door de hongraat word dit beter opgenomen en vast gehouden. Dus ook minder doorlekken.

De babydry vond ik persoonlijk beter bij Joey (groene pakken) Hij bleef droger toen hij doorsliep

15. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik gebruik de pampers.
    Eerst de newborn maatje 1 en nu heeft Tess baby dry maatje 2.
    Ik had een pak maat 3 gekocht maar die zitten toch nog wel ruim en dan gaat ze lekken.
    Dus toch maar maat 2 gekocht..ookal is madame al 7 maand

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik gebruik overdag de Pampers Newborn 2 en 's nachts de Pampers Babydry 2.

17. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Altijd Pampers New Born gebruikt, nu over op luiers van de Aldi. Prima luiers en het scheelt in de kosten (70 luiers nr.3 voor €9,49, normaal 38 Pampers nr.3 voor €9,99). Ze zijn niet stug, uitstekende pasvorm, lekken niet, ze kunnen er prima in bewegen en geen uitslag.

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dan weet ik niet waar jij je pampers koopt, maar 38 stuks van nr.3 voor 9.99 is MEGAduur. Hier bij de supercoop is nummer 3 nog geen 9,50 en zitten er iets van 64 stuks in...

New born pampers heb ik zo kort mogelijk gebruikt, wàt een ondingen vind ik dat zeg. Stug, zonder vorm, nare dingen gewoon. Zo snel mogelijk overgegaan op Pampers babydry. Die hebben een veel fijnere vorm en zijn niet dik...Misha woog bij de geboorte 4200 gram. Ik heb 1 pakje New born gebruikt (die zat in zo'n kado doos) en daarna meteen overgestapt op babydry nummer 2...

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij zijn hier ook begonnen met newborn, maar daar lekte ze al snel doorheen... ondanks dat dat speciaal voor BV-baby's is gemaakt.
    Hebben toen bumblies en c1000 gehad, beide uit een pakket geloof ik. Bumblies beviel goed, c1000 minder: lekte niet door ofzo, maar ik vond ze zo stug. Datzelfde probleem bij Lidl-luiers (extreem dik en stug :(), en bij etos. Kruidvat schijnt hetzelfde probleem te hebben, dus hier gebruiken we pampers, huggies of bumblies, beetje afhankelijk van de aanbiedingen. Nou heeft Thirza wel een lekker stevig kontje en bovenbeentjes, dus dat speelt wel mee: als ik van die dikke stugge luiers eromheen doe, is het ook nog eens een enorm geklooi met kleertjes. En ik heb de indruk dat ze ze zelf niet prettig vind zitten, (maar de dame jengelt ook als ze bij iemand op schoot zit die bijvoorbeeld een wollen vest aan heeft - beetje gevoelig voor materiaaltjes dus).

20. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wij hebben dus nu new baby nummer 2.... van pampers dat is enige wat echt goed bevalt... kun je zien hoe verschillend het per persoon is he

Deel Deze Pagina