10 maand en in autostoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sama1, 29 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Onze dochter is nu 10 maand en zit nog in de maxi cosi. Ze is op dit moment 11 kilo en 75 cm. Ik merk dat het gewoon niet meer te tillen is. Bij elkaar is het 15 kilo en vind het haast nog onveilig worden, stuntel het huis in en uit met dat ding. Vanaf wanneer gingen jullie over? Begrijp dat het zo lang als het kan het best is. Alleen zit het hem nu gewoon in het gewicht.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Stoel in de auto laten, waar hij hoort? Dan moet je alleen je dochter tillen.

Een baby hou je liefst in de mc tot het hoofdje boven de rand uitsteekt.

3. tuc

tuc Niet meer actief

idd maxi cosi in de auto laten en kindje dragen naar de auto. Met 10 maanden zou ik nog lang niet overgaan.
    Hier heeft de oudste 2 jaar in de maxi cosi gezeten.

4. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ja dat gaat dus niet altijd wanneer ze naar de opvang gaat en door vriend weer wordt opgehaald bv.

5. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Denk dat 2 jaar niet wordt met haar. Mag tot 13 kilo en ze is nu al 11.

6. tuc

tuc Niet meer actief

dan neem je maxi cosi los mee, geen reden om naar een stoel over te gaan iig.

7. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ik gaf volgens mij al aan dat ik zelf erg goed weet dat hoe langer hoe beter is. De zin" geen reden om over te gaan iig" vind ik iets wat belerend. Ben zelf in staat om te bedenken dat langer beter is. Alleen mogen de autostoel groep 1 vanaf 9 kilo. Staat geen maanden bij... vandaar de vraag wanneer jullie over gingen.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Pas wanneer het hoofdje over de rand komt. Alternatief is een achterwaartse groep 1-stoel kopen die geschikt is voor baby's. Een voorwaartse zou ik echt nog niet doen.

9. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter ging met 11 maanden in een vervolgstoel. Haar hoofd kwam nog niet boven de maxicosi uit maar de gordels zaten te laag, dan mag het ook niet meer.
    Ging verder prima, het was ook een achterwaartse stoel, enige nadeel was dat die stoel maar een minimale slaapstand had, dus daar zou ik wel op letten want dat is wel handig met zo'n jong kind.

10. Pianella

Pianella Lid

22 apr 2015
    44
    4
    8
    NULL
    NULL
    Maar de autostoel blijft toch juist in de auto, dus geen oplossing voor je probleem dan lijkt mij??

11. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik neem dochter los op de arm mee en indien de mc nodig is dan neem ik die los mee. Dan is het prima te tillen.

Inderdaad geen reden om alleen daarvoor naar een autostoel te gaan. Zolang het in de mc past is dat echt de meest veilige optie.

12. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon en dochter zitten sinds een week in een vervolg autostoel. Ze zaten opgepropt in de maxicosi.
    Wij hebben de maxicosi two way pearl en vervoeren ze achterwaarts.
    Stoeltjes blijven in de auto (op de Family fix) en we tillen ze in de stoeltjes.

13. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Het tillen van haar is geen probleem. Alleen van haar inclusief dat ding. We hebben er maar 1. Nu leek het mij handiger om in elke auto een autostoel te hebben. Alleen zie ik overal wel het gewicht staan vanaf 9 kilo alleen niet hoeveel maand. Sommige baby's zijn met 8 maand bv al 9 kilo en sommige met een jaar. Daar vind ik nogal verschil in zitten dus was benieuwd wanneer jullie zo ongeveer over gingen.

14. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Maar probeer het dan eens los van elkaar. Dus ene arm je dochter en in de andere de mc. Dat scheelt echt enorm.

Ik krijg onze dochter in de mc ook niet meer meegetild, maar alletwee los van elkaar is prima te doen.

Het gaat niet alleen om gewicht. Feit is dat mc gewoon het veiligste is zolang ze er nog in passen. Voor ons een reden iig om te wachten.

15. tuc

tuc Niet meer actief

dan is het belerende dus blijkbaar nodig;) want ze "Mogen" niet vanaf 9 kilo. Je moet kijken naar de lengte...zolang het hoofdje niet boven de rand komt voldoet de maxi cosi.

16. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik heb gisteren voor het eerst de jongste in zijn volgende stoel gezet. Hij is 8,5 maanden en ruim 9,5 kilo.
    Zijn stoel staat achterstevoren in de auto en in ligstand.
    Als hij niet achterstevoren had gekund had ik het nog niet gedaan.
    Maar omdat deze stoel hoger zit dan de MC hoopte ik dat hij autorijden leuker zou vinden. In de MC zit hij altijd te mopperen.
    Gelukkig vond hij het nu leuker in de auto.

Als je een stoel hebt/koopt voor haar die ook achterstevoren kan zou ik het rustig doen.
    Ik liet de MC ook al in de auto staan, maar die moet je wel steeds los maken om je kind er makkelijk in en uit te halen, vind ik.

17. Pianella

Pianella Lid

22 apr 2015
    44
    4
    8
    NULL
    NULL
    Wij zijn toevallig vandaag overgegaan. En als ik had geweten hoeveel beter die opvolgstoel zou zitten, had ik hem veel eerder overgedaan! Lees hier net iets over riempjes die ook niet goed kunnen zitten, dat wist ik niet, dus ik maar wachten tot hij met zn hoofd in de buurt van de rand zou komen.. Maargoed, zal allemaal wel per kind verschillen. De ligstand is echter niet overbodig!
    Anders koop je vast zo'n stoel en kijk je hoe ze er in zit.

18. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

#18 Nemo2, 29 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2016
    Hier nu pas in een autostoel met 16 maanden! hij paste eigenlijk nog makkelijk in de maxi cosi met zijn 8,3 kilo en 73,5 cm, maar hij vond het vreselijk voortaan! Hij maakte er een groot drama van.

Nu in de autostoel vind hij het geweldig :)

19. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

tjonge dat klinkt gezellig ;) Op de groep 1 stoel staat toch echt dat hij voor kinderen vanaf 9 kilo geschikt is.
    En op een MC heb ik toch echt nergens zien staan dat ze goed zijn zolang je kind zijn oren er niet bovenuit steken.

Dus ik vind de vraag van TS helemaal niet raar en belerend gaan doen dus niet nodig.

20. Pianella

Pianella Lid

22 apr 2015
    44
    4
    8
    NULL
    NULL
    Oh als je toevallig een mc pearl familyfix zoekt..ik heb toevallig een hagelnieuwe te koop. (Per ongeluk de verkeerde gekocht en daar kwamen we achter nadat het ruiltermijn was verstreken.:()

Deel Deze Pagina