dochtertje ziekjes!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door nienkeeknein, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nienkeeknein

nienkeeknein Actief lid

6 jun 2008
    132
    0
    0
    verzorgende
    emmen
    hallo!

ik hoor t mij nog zeggen afgelopen week, onze dochter is nooit ziek!!
    eergisteren avond begon ze flink te hoesten(zon blafhoest net een zeehondje)! gisteren overdag nog erger en ook een flinke loopneus erbij en t doet dr pijn t hoesten! ze is 2,5 jaar dus helemaal precies vertellen wat er aan de hand is is wel lastig natuurlijk! Gisterenavond van 19uur tot 22.30 geslapen daarna elk half uur wakker en hoesten kokhalzen en huilen, half 12 nog even naar huisartstenpost geweest hoestdrankje opgehaald! schaald was zoet dus ging dr zonder gemopper in!
    vanmorgen huisarts gebeld, assistente verteld dat t waarschijnlijk neusverkoudheid is en dat ze door t teruglopende snot(lekker verhaal) hoesten moet! maar er toch op aangedrongen om heen te gaan! 20 voor 11 ga ik heen met dr!

Onze dochter is echt nooit ziek, dus vandaar dat ik miss een beetje paniekerig overkom!

2. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Het hoort er allemaal bij. Wij hebben de afgelopen maanden ook de nodige griepjes gehad en ik moet zeggen ben nu wel toe aan de lente.

3. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Kan me voorstellen dat al je meisje nooit ziek is dat je dit maar niks vind.
    Ons manneke is ook nooit ziek en had vorig weekend 40 graden koorts, snotterig, hoesten en ontstoken oogjes.
    Zijn vorige week 2 keer met 'm bij de huisarts geweest, voornamelijk omdat ik vond dat hij zo'n nare hoest had.
    Ben zelf apothekersassistente en als je aan de balie advies geeft aan mensen met zo'n kleintje is toch wat anders dan dat je er zelf 1 in huis hebt (hoewel wij redelijk snel mensen naar de arts sturen met een kleine)...
    Beterschap voor je meisje en je zult zien het valt allemaal mee, maar voor papa en mama net zo vermoeiend ;)

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ja Julian ook gehad een paar dagen geleden.

Julian hoestte alleen wel goed het slijm op dus hij had er niet zo last van.

Maar zielig is het altijd wel zo'n kleintje.

Na 2 dagen was die zeehondenhoest gelukkig weer over.

Beterschap voor je kleine meid.

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Maar heeft ze koorts dan? Anders is ze toch gewoon flink verkouden?? Daar hoef je toch niet voor naar de ha te gaan...

6. Only me

Only me Niet meer actief

Oooh, dat is vaste prik bij ons in huis!
    Onze dochter is nu 1,5 en minimaal 1x per 2 maanden goed verkouden. Ze gaat dan ook naar het KDV en wordt constant aangestoken.
    Heb een hoestdrankje van de huisarts die ik gebruik en verder stoom ik lekker met haar in de badkamer vlak voor het slapen gaan. Gewoon in bad zetten en de hete douche laten lopen...

Tja, het is 3 dagen op en 3 dagen af. Nog even geduld dus, maar het is vast en zeker iets compleets onschuldigs want half NL snotterd

7. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Als je het niet vertrouwt, altijd naar de dokter gaan. Al is het maar ter geruststelling.:)

8. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

En pop, beterschap met je meisje!

9. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Hier hetzelfde!
    Vanaf donderdag avond koorts en een vreselijke blafhoest.
    Het is nu nog niet over, nog koorts en hoesten.
    IK ga morgenvroeg de ha bellen...

Sterkte! Niks aan he, en net wat je zegt om de 15 a 30 min wakker..Zielig voor de kleintjes

10. nienkeeknein

nienkeeknein Actief lid

6 jun 2008
    132
    0
    0
    verzorgende
    emmen
    nou ik ben bij de huisarts geweest, t is een griepvirus toch behoorlijke koorts(39 graden) en ze heeft een hoestdrankje gekregregen voor de nacht en neusspray en paracetamol en goed drinken was t advies! klijne duifje slaapt nu eventjes! hopen dat ze nog even een dik uurtje slaapt! kan ik miss ook nog ffies een schoonheidsslaapje doen:D hihi

en het doet mij gewoon zeer haar zo te zien huilen en dat ik dr niks aan kan doen! nu maar even lekker verwennen!

11. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Hopen dat het snel weer opknapt! Hoop voor je dat de kleine spruit nog ff slaapt.
    Hier is ze om de 15 min wakker, dus moet er steeds heen.

12. tulip

tulip Niet meer actief

hopelijk knapt ze snel op. Als ze nooit ziek is, is dit natuurlijk heel wat voor je en kan ik ook wel begrijpen dat je naar de HA gaat. Mocht ze vaker verkouden zijn dan zul je zelf merken dat je er makkelijker in wordt hoor;) sterkte.

13. nienkeeknein

nienkeeknein Actief lid

6 jun 2008
    132
    0
    0
    verzorgende
    emmen
    nou meissie ligt op bed heb vanaaf dr lekker onder de douche gehad en flink de badkamer vol laten stomen, ook heeft ze n zetpil gehad voor de koorts,de neusspray en het hoest drankje Promethaz 3ml gegeven! meissie was zoooooo moe toen ze naar bed ging!
    alles goed dacht ik.............
    nu is ze zo onrustig ze slaapt en dan word ze half wakker en jammert en huilt wat en praat wat gooit dr dekens af. dus ik denk even de bijsluiter opzoeken op internet van die hoestdrank(deze bijluiter niet mee gekregen van apotheek) dom dat ik die hoestdrank zomaar gegeven heb alleen ik denk dan de huisarts zal t wel weten! maar goed er staat in dat ze slapeloosheid kunnen krijgen en nog meer rare bijwerkingen(zie medicijnwijzer.nl) dus ik heb de huisartsenpost gebeld en ze hebben me wel rerust gesteld de hoeveelheid is prima voor een kind van 2,5 jaar en +-14 kilo!

ik voel me echt een overbeschermende moeder!! maar liever overbeschermend (in sommige gevallen dan)dan zon we zien wel hoe het gaat moeder!!

en die akelige hormonen................. whaaargg nu al last van!

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm hier hetzelfde ook hoor.. pas met pcm kon ze een beetje slapen.. maar we zijn een week lang denk wel 6x per avond naar boven geweest
    (en dan hebben we het nog niet over de nachten.. pfoe)

en hier ook "nooit" ziek dus.. maar nu 2x achter elkaar
    begon met niet lekker en een zielig hoestje.. eindigde met echt goede koorts (40+ waar ze normaal 36.1 heeft)
    en daarna nog heel lang heel erg moe vooral.
    Eerste keer was begin januari.. 2e keer was laatste weekend van januari.. en vanavond heeft ze voor het eerst weer normaal gegeten.
    daarvoor was ze gewoon te moe om uberhaupt dr vork op te tillen en zei ze zelf al "mama mag ik naar bed?"
    heel sneu.. maar vandaag was ineens het bordje weer de normale hoeveelheid verminderd :)
    papa/mama ook weer blij.. want met onze kleine bootwerker vinden we het toch altijd tegenvallen als ze niet wil eten.

15. Hier ook een kind dat nooit ziek is... maandje geleden de waterpokken gehad, en vanaf gisterenavond koorts.
    Vanmiddag had ie 39,7; ik heb dus voor het eerst paracetamol gegeven.

Deel Deze Pagina