bijna 8 maanden opeens niet meer in de box willen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nathalie6, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

7 jan 2008
    186
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochtertje is bijna 8 maanden. Ze had het altijd reuze naar haar zin in de box. Ze lag er geen uren in maar een half uurtje ging prima.

Totdat 2 weken we familie over hadden uit het buitenland. Tuurlijk is ze in die dagen haast niet in de box geweest, alleen maar op schoot.
    Nu wil ze dus niet meer in de box. Ze houdt het 2 minuten uit en dan is het huilen en jengelen. Ik laat haar ook gewoon op een speelkleed op de vloer spelen maar soms moet je even dingen doen en dan is het fijn als ze in de box ligt.

Herkent iemand dit, is dit een fase of kan ik de box wel weg doen? Dat zou wel balen zijn.
    Of kan ik haar nog stimuleren wel in de box te blijven.

Groetjes,
    Natalie

2. Wiete

Wiete Lid

2 dec 2007
    20
    0
    0
    Heiloo
    Hallo Natalie,

Ik heb er geen ervaring mee, maar is het misschien scheidingsangst? Ik neem aan dat je je dochtertje in de box legt om even iets te doen uit het zicht.

Misschien gaat het beter als je de eerste keren met haar speelt in de box en haar er niet alleen laat?

Succes!

Groetjes,
    Wieteke

3. brianda1980

brianda1980 Actief lid

26 nov 2007
    125
    5
    18
    Mijn dochtertje heeft hetzelfde. Eerst lekker spelen erin, maar nu is het na 5 minuten over. Ze zit het liefst naast me op bank of op haar deken op de vloer. Ik denk dat het ook een beetje verlatingsangst is en dus een fase is. Ik heb zelf ook meer het idee dat ze meer ruimte nodig heeft om te oefenen met omrollen en kruipen. Ze lag soms helemaal scheef en half met haar benen uit de box en werd daar ook enorm boos om. Ik heb nu een hele grote deken op mijn vloerkleed liggen in plaats van een speelkleed, zodat ik toch wat dingetjes kan doen en zij veilig kan spelen zonder d'r eigen zeer te doen.

4. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Mijn dochter heeft het ook gehad! Leek wel een beetje verlatingsangt... Het is nu weer over en heeft ze van de week een uur liggen spelen in de box. Dus de box zeker nog niet weg doen!!!

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    dat is een fase, jelle had het zo nu en dan ook
    hij is nu een dik jaar en zit /speelt nog in de box, zolang hij er niet over heen klimt blijft de box in de kamer zo nu en dan gaat hij ook tegen de box aan staan en kijkt me aan van nou mem til mij er maar in! hij heeft echt zijn eigen vertrouwd hokje
    dus zeker nog niet weg doen!!!!!!

Deel Deze Pagina