Oogje draait teveel naar binnen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty07, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo meiden,

Ik hoop dat jullie misschien het volgende herkennen:

Ons zoontje is nu 7 maanden en ik heb het idee dat hij soms teveel met 1 oogje naar binnen draait als hij naar rechts kijkt.
    Hij kijkt dus niet echt scheel maar voor mijn gevoel draait 1 oogje wat meer naar binnen als hij naar de hoeken kijkt.

Overigens kan zijn andere oogje dit af en toe ook wel eens doen als hij naar de andere hoek kijkt!

Komt dit bekend voor of moet ik dit door iemand na laten kijken?

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik lees evenn mee want mijn dochtertje doet dit ook alleen haar ooglid hangt ook een beetje aan een kant. We moeten dan ook 27 augustus naar een kinderoogarts.

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Hier is een foto van een baby wat een beetje lijkt op wat mijn zoontje doet.

Bij 1 oog is dan nog oogwit te zien aan beide kanten en aan het andere oog niet.......

Is dit erg?

Moet er eerlijk bijzeggen dat iemand anders het ook al opgevallen is...:(
    (goh, het lijkt wel alsof hij met 1 oog meer naar binnen draait....)

Foto baby.jpg

4. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik heb foto's op het CB laten zien en die hebben me doorverwezen naar de huisarts met een doorverwijzings verzoek. Uiteindelijk helemaal nooit de HA gezien die heeft gelijk een verwijsbrief gegeven.

zo ziet het er bij Lisa uit

5. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Als ik die onderste foto bekijk dan herken ik dit wel........:(

Misschien is het dan toch maar beter om een keer een verwijzing te vragen...
    Is er eigenlijk iets wat ze hieraan kunnen doen?
    Kan dat nog spontaan verdwijnen?

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Tot een jaar mogen kindjes scheel kijken om het maar zo te zeggen.
    Maar het is altijd beter om er na te laten kijken! Meestal is zo'n oogje lui en kan dan opgelost worden om een paar uur per dag het goeie oogje dicht te plakken. Mocht het scheel kijken heel erg zijn dan kunnen ze de oogspiertjes inkorten maar dat doen ze niet zo snel alleen als de afwijking heel groot is.
    Mijn oudste dochter heeft ook geplakt en is van 30% zicht naar bijna 100% gedaan dus ik zou zeggen je moet het zeker doen.

7. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ik heb een goede foto van mijn zoontje gevonden:

Bekijk bijlage 262437

Moet ik dit na laten kijken?
    Hij doet dit dus als hij naar een kant moet kijken; als hij recht vooruit kijkt is dit bijna niet te zien....

Wat vinden jullie?

8. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    dit doet Lisa ook!! alleen vond het CB erger dat haar ooglid hangt vandaar dat we dus een verwijzing kregen maar zou het zeker vragen als ik jouw was.

9. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    off-topic: ff een kort vraagie ben jij esther?

10. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Haha, ik realiseer me net dat wij elkaar dus al kennen van FB! ;)

11. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Dit doet mijn dochter ook, maar zij is pas 4,5 maand. Ik doe het zelf ook, zeker als ik moe ben. Zou ik met mijn dochtertje dat ook aan het cb voor moeten leggen?

12. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dit is waarschijnlijk "pseudostrabismus". Dit is onschuldig.
    Dit is een afwijkende oogstand door een brede neusbrug. Een van de ogen wijkt dan meer naar binnen.
    Laten baby's nou net vaak een brede platte neusbrug hebben.
    De meeste kindjes met deze 'afwijking' groeien hier letterlijk over heen.
    Naarmate je kindje ouder wordt, komt de neusbrug hoger te liggen en verdwijnt het 'scheel kijken'

Maar laat het altijd even nakijken

13. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik denk dat t inderdaad een brede neusbrug is. Mijn zoontje leek ook scheel te kijken, vaak als hij naar een kant keek. Bij het ene oog was meer oogwit te zien dan bij de andere. Uiteindelijk wel bij de oogarts geweest en zijn er allerlei testen gedaan. Hij heeft geen afwijking, maar een brede neusbrug.
    Na 6 maanden mogen kindjes niet meer scheel kijken, ook niet als ze moe zijn. Ik zou dus zeker een verwijzing aan de huisarts vragen, al is het alleen maar om het uit te sluiten.

14. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ik moet eerlijk bekennen dat jullie omschrijven (debster en fleuri) exact overeen komt met wat mijn zoontje doet!

Zo raar....ik heb namelijk heel sterk het idee dat hij dus helemaal niet scheel kijkt maar alsof er idd soms te weinig oogwit is als hij naar een kant kijkt...

Ben blij met jullie reacties want dit is denk wel wat er aan de hand is.

Maar.....uitsluiten is idd altijd beter dus ik ga het zeker volgende week op het CB aankaarten!

Bedankt dames! :)

15. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Geen dank!
    Laat nog even weten wat de CB arts zei.
    Is haar antwoord niet bevredigend, dan kan je altijd de huisarts nog vragen voor een doorverwijzing naar de orthoptiste. Zij zal dan testjes doen, zoals debster ook al aangaf.

16. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ja ik zou dat sowieso wel even doen. Mijn cb wilde elke keer maar wachten met verdere onderzoeken, maar de oogarts gaf aan, dat als er iets is, je hier beter zo vroeg mogelijk bij kan zijn. En als het aan ons cb had gelegen, was er nog steeds niks onderzocht.
    In het ziekenhuis staan vaan ook wachtlijsten, dus ik zou toch een afspraak maken bij je huisarts.
    Succes!!

Deel Deze Pagina