Hallo, Nu met dit warme weer wil ikzwemmen! Maar nu heb ik een tijd op internet lopen zoeken en de meninen zijn verdeeld en het is me ook niet duidelijk op het cb konden ze me ook niet echt een duidelijk antwoord geven. Mn tante heeft een binnenzwembad en deze is altijd rond de 30 graden. Wanneer mag ik hem daarmee naartoe nemen en lekker et water in al is het maar voor 5 min Groetjes
Meid waarom zet je niet zelf een bad op? je vult de bodem met lauw water en hupsakee d'r in d'r mee!!! Trouwens kleintje zal inderdaad wel redelijk afkoelen, dus wees toch voorzichtig met water onder de 30 graden, denk ik zo? xxx
Echt in t zwembad werd mij gezegd na de eerste inentingen pas te gaan zwemmen. Maar thuis een badje opzetten moet wel kunnen lijkt me. Als het water maar niet te koud is.
wat ik altijd begrepen heb is dat als ze de eerste 2 inentingen hebben gehad dat ze mogen zwemmen. wel eerst voor een half uurtje en niet langer ivm het snel afkoelen. veel plezier
Ik zou er niet voor kiezen om nu al met je kindje te gaan zwemmen, hij is nog wel erg jong en ik denk dat je hem daar nu nog geen plezier mee doet..
Ik werk in een zwembad. Even ter voorbeeld: Water voor baby zwemmen is bij ons 32,5 graad. Kinderen komen bij ons zwemmen vanaf gemiddeld 12 weken. Soms iets eerder. Officieel wordt 8 weken aangehouden. Maar vaak is dat nog te vroeg om de 20 minuten les vol te houden. Vaak is het dan na 10/15 minuutjes al méér dan genoeg, omdat ze dan al blauwig worden en het dus veel te koud krijgen. Onze oudste echter, vond het met 3 maanden nog veel te koud. Na 10 minuten was het al brullen. Met 4 maanden hield ze het pas 20 minuten vol. In ons gewone bad, wat 30,5 graden is, houden de meeste baby's van 12 weken die komen (vrij)zwemmen, het vaak maar 5 a 10 minuutjes vol. En dan heb ik het over de sterkere kindjes. Nadien nog even in het bubbelbad (34 graden) en dan is het wel weer genoeg. Een kindje van ruim een maand zou ik dus niet laten zwemmen in een bad van 30 graden. De kans op onderkoeling is gewoon te veel aanwezig en het risico te groot. Wel kun je een badje in de tuin zetten ofzo en dit gewoon helemaal opwarmen naar 37 graden. Over het bad van je tante: Als je heel graag wil en ook al is het maar voor 5 minuutjes: Probeer het eens met 10 weken ? Maar ik denk dat dat eigenlijk nog te vroeg is... 12/14 weken heb je meer kans. En dan ook maar voor 5 a 10 minuutjes... Kindjes kunnen vanaf 6 weken ongeveer hun lichaamstemperatuur goed regelen.
Hoi, Hier een kindje wat niet in bad wil maar wel in het zwembad! Inmiddels is hij al wat ouder, maar wij gingen de eesrte keer met een 7 weken. Hij hield het gewoon vol, een half uur zeker. Daarna lekker in het bubbelbad, daar viel hij zelfs in slaap. Zo ontspannend vond hij het. Het was brullen toen hij er uit moest en in een verwarmde handdoek ging. Dus ik zeg gaan! Of zet thuis lekker een badje in de tuin op! Ga er even in en zie wat er gebeurt. Word hij blauw of bibbert hij, ga er dan uit! Droog hem goed af en kleed hem aan! (voor zo ver dat nodig is met dit weer) Zeker omdat je het gewoon kan proberen. Je betaald geen intree dus is het helemaal niet erg als het maar 5 of 10 min is. Veel plezier! hoe vaker je gaat, hoe leuker het is/word!
Ook hier menigen verdeeld dus. ik wilde het een keer proberen omdat hij het badje en douchen enzo echt geweldig vind. En samen met hem zwemmen lijkt me gewoon een hele leuke belevenis en iets om lekker samen te doen. Maar ik denk dat ik toch nog maar een paar weekjes wacht voorde zekerheid. Maar nu door dit warme wee vroeg ik het me gewoon af wanneer het kon
oh nog één ding, ik denk er nu aan omdat blauwe speen 'ontspannend' noemt. Een symptoom van onderkoeling is 'apathie' en willen slapen. Dat kan lijken op ontspanning. Niet alle baby's gaan huilen als ze het te koud hebben. Nu zeg ik niet dat dat bij blauwe speen was - zéker niet hoor! - maar het herinnert me er even aan, dat je hier altijd bewust van moet zijn. Je zou natuurlijk na het warm inwikkelen van je kindje, even kunnen temperaturen dan weet je ook een beetje waar je aan toe bent.
Ik zou ook lekker gaan! Hier met 9 weken en ze vond het prachtig! Maar goed dat verschilt per kind. Overigens zwemmen we nu wekelijks en mijn dochter is door omstandigheden nog maar 1 x geënt.
Hier zei het cb: na de eerste prikjes. Die heeft Jasper geloof ik met 6 weken gehad, dus wij zijn met 8 weken gaan zwemmen. En dat doe ik al 9 maanden nu elke week