extra plooi been > echo heup goed , wie ook ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 0Zebra0, 24 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Onze dochter heeft met 3 maanden een echo van de heupjes gehad ivm stuitligging en papa die ook een spreidbroekje gehad heeft.
    Echo was helemaal goed. heupjes voelen op de hand ook soepel en prima volgens de kinderarts.

Nu was ik gister bij het CB en begonnen ze toch over de extra plooi in 1 bovenbeentje, maar toen ik vertelde dat ze wel al een echo gehad heeft werd het afgedaan als ''trekt wel weg''

Iemand die ook een kindje heeft met een extra plooi in het beentje, en wat werd jullie als advies gegeven / verteld

Ik maak me er geen zorgen om maar vraag me toch wel af hoe het dan komt.
    volgens cb zou het babyvet kunnen zijn :(

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Oh hier ook hoor. Bij het cb zeiden ze het tegen ons, dus een verwijzing voor een echo gehad met 4 maanden. Die was goed, en bij het volgende bezoek cb begonnen ze er weer over, beentje scheelde mischien 1 cm.

Maar de echo was gewoon goed.
    Mijn antwoord bij de volgende bezoek"mevrouw bij mij zitten mijn rollen ook niet gelijk";)

En nu is het mooi bij getrokken geen extra plooi meer.
    En ze is 2 juli 1 geworden

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ohh dus het kan vanzelf weer wegtreken

Ze had gekeken naar de beentjes, die waren even lang en ook de knieeen staan gelijk.
    Alleen in extra plooi in het bovenbeentje
    Dan zal het toch een soort van vetrol plooi geworden zijn :)

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ja en hier scheelde het echt 1 cm.
    En ze bleven na de echo erover doorgaan. Vandaar mijn antwoord hahaha
    Ik bedoel bij mij zit het ook niet allemaal even recht hoor hahaha.

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    beide meiden hebben dit van mij. bij mn oudste (bijna vier) is het al een poosje helemaal weg. Mn jongste heeft aan beide kanten nog een vetplooitje zitten, dus ipv 1 spleetje....heeft ze er gewoon drie hahahhaa

6. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ja hier ook een extra plooitje maar de rontgenfoto was goed gelukkig:)

7. versace cristal

versace cristal Actief lid

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Hier hetzelfde verhaal, echo was goed en zelfs nog een keer extra gweest, maar met dr heupjes niets aan de hand, (ook family 1ste graad met spreidbroekje gehad) wel heb ik fysio voor me dochtertje omdat de plooitjes dus niet gelijk waren en omdat haar manier van tijgeren ed niet helemaal naar behoren ging.
    Maar bleek dat dit gwoon een manier van haar zelf was...dit voelde goed voor haar om te doen en vooruit te komen...
    Nu blijkt ook dat ze hypermobiel is (klinkt ernstig maar stelt niet zoveel voor) maar dat houdt in dat ze gwoon superlenig is en dus heeel veel moeite moet doen om haar spieren te gebruiken...haar plooitjes staan nog niet helemaal gelijk maar ik maak er niet zo druk om want de echo's waren goed...
    Nu staat ze ook nog s niet goed...draait haar voetje weg maar ook dit is een manier van haar zelf om in balans te blijven....mede daardoor doen de plooitjes er ook ietwat langer over om weer ong gelijk te worden....
    Ik heb liever een plooitje ongelijk dan een bijv een been ongelijk...
    Miss kan je er een kinderfysio extra na vragen maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor.
    De mijne wordt over 2 week 1jaar...

Suc6

8. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb nog een echo te goed, hier ook een extra plooitje, maar zowel kinderarts als huisarts zeiden dat dit niets hoeft te betekenen... Ben benieuwd we zullen zien

9. Krissie84

Krissie84 Actief lid

30 dec 2010
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een asymmetrische bilplooi of een extra bilplooi is tegenwoordig geen reden meer om een echo van de heupen te doen. Wel is dat een positieve familie anamnese voor heupdysplasie, beenlengteverschil of stuitligging.

Dus heeft je kindje alleen een dubbele bilplooi zou ik me geen zorgen maken. De kans dat je kindje heupdysplasie heeft is zeer gering.

10. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    ja klopt. Ik moest echt aan dringen voor een echo bij de huisarts.
    Terwijl mijn zus toch echt wat met haar heupen ahd bij haar geboorte.

Gelukkig was alles bij ons meisje goed.

11. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    * mag ik er heel even tussen piepen?? :) *

vandaag verwijzing gekregen voor een echo te maken van de heupen van mijn zoontje. Maar hij kan pas over 6 weken terecht...
    Is dat een normale wachttijd???

12. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is best lang. Wat als de huisarts zich er zelf mee bemoeit? Bij ons was een rontgenfoto zo gepiept, alleen de vervolgafspraak bij de orthopeed liet wel drie weken op zich wachten. Al met al maand na CB-bezoek aan het behandelen.

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Onze dochter had het ook, echo laten maken omdat ze ook erg stug was in de heupen. Niks aan de hand en de plooi is nu weg.

14. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    hier hetzelfde...extra plooitje aan Jarne zijn rechterbovenbeen. Op de echo was niets te zien.

15. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Ik kon de dag nadat ik belde al gaan, maar ik woon in België misschien dat dit een verschil maakt.

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    toch geruststellend om te horen!
    maakte me niet echt zorgen maar je vraagt ze toch af, of het dan toch niet wat zou zijn en ze verkeerd gekeken hebben bij de echo :)

17. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb ander ziekenhuis gebeld, kan nu a.s. maandag terecht! thanx!

* piept er weer tussenuit * ;)

18. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Hier ook. Extra plooi en naar de kinderarts. Foto en echo waren goed. Kinderarts vertelde dat een extra plooi geen reden meer is voor doorverwijzing maar dat CB dat nog wel vaak doen. Hij zei tactish: je ziet het vaker bij goed gevulde babietjes!

19. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Mijn nichtje had ook een extra plooi en die kreeg als advies dan de echo, die was goed en toen was het klaar ze had gewoon stevige beentjes zeg maar ;)

20. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ja hier lijkt al het vet ook in de beentjes te zitten hoor. buikje is gewoon ''slank'' en dan van die mollige pootjes eronder :D

Deel Deze Pagina