Sinds vandaag heeft mijn zoontje een geirriteerd ogend oogje. Hij lijkt ietsje kleiner dan zijn ander oog, en zijn oogwit is een beetje roodachtig. Na zijn slaapjes zit er wat geel/groene prut tussen. Hij lijkt er verder geen last van te hebben. Als ik het schoonmaak doet het geen pijn en verder huilt ie ook niet meer of anders dan normaal... Gaat dat vanzelf over of is het misschien een (beginnende) ontsteking ofzo en moet ik ermee naar de dokter?
Waarschijnlijk een ontstoken oogje, zou het even goed blijven schoonmaken met afgekoeld gekookt water en een watje van buiten naar binnen wrijven vaak helpt dat al als het ontstoken is en gebruik voor ieder oog een ander watje anders blijf je het besmetten. Als het net is begonnen doet de dokter er volgens mij niets aan als het aanhoud zou ik wel even gaan.
Dank je wel voor je snelle reactie lot. Ik maak het inderdaad schoon met gekookt water dat afgekoeld is en een steriel gaasje. Van buiten naar binnen wist ik niet, daar zal ik nu dan op letten.
Dank je wel voor je snelle reactie lot. Ik maak het inderdaad schoon met gekookt water dat afgekoeld is en een steriel gaasje. Van buiten naar binnen wist ik niet, daar zal ik nu dan op letten.
Ik zou toch even naar de ha gaan. Mijn dochter heeft ook prut uit dr oogje maar zolang het niet rood is is het niet erg zegt het cb en moet ik het inderdaad schoonmaken van buiten naar binnen. Maar als het rood wordt dan moet ik de ha waarschuwen zeiden ze.
Dank jullie wel meiden. Het is gelukkig verminderd. Het rode is weggetrokken en er zat vanochtend minder prut tussen. Ik blijf het goed schoonhouden,hopelijk is het na vandaag helemaal over.
Als je bv geeft, kan je ook een druppeltje hiervan in het oogje laten vallen. Was een tip van de kraamverzorgster, helpt Loren erg goed. (Ook bij verkoudheid, maar dan in het neusje)
Julian heeft al sinds zijn geboorte regelmatig last van een vies oogje. Hetzelfde als wat jij beschrijft. Hij heeft er eigenlijk nooit pijn aan, maar nu wel. Echt zo zielig. Gisteravond de HAP gebeld, omdat ik me niet kon voorstellen dat hij zo hard huilde door dat oogje, maar dat kon best volgens de huisarts. Ik mocht hem best een paracetamol geven tegen de pijn, maar als het na het weekend nog steeds niet was afgenomen, dan moest ik toch naar de huisarts gaan met hem. En verder inderdaad schoonmaken van buiten naar binnen. Dat van die kamillethee wist ik niet. Zal ik ook eens gaan proberen.
Hier is het gelukkig alweer helemaal over. Nala, sterkte met het oogje van Julian, ik hoop dat het bij jullie ook gauw over is.
jesse had met ongeveer 3 maanden vaak last van onstoken oogjes, langs de huisarts geweest en hij stelde zoutwateroplossing voor. want alles staat met elkaar in verbinding en zo word het ook gespoelt.
Sam had er de laatste dagen ook erg veel last van. Het werd op een gegeven moment zo erg dat hij zijn oogjes amper nog open kreeg 's ochtends. Ben bij de huisarts geweest en kreen een Antibiotica zalfje. Nou dat was dus drama! Nu druppels en dat gaat er wel in maar het is nog steeds niet helemaal over.
Onze zoon heeft het ook nu voor de tweede keer. Het schijnt erg besmettelijk te zijn. Hij had het op de cheche opgelopen. Nu heeft mijn vriend het ook. Dus wees voorzichtig. Idd goed schoonhouden met afgek. gek. water of druppel bv. en als het langer als 5 dagen aanhoud toch even bellen met de HA. volgens onze huisarts heeft het verband met verkoudheid. Dat klopt bij ons want ons ventje is ook wat verkouden geweest. Nu hoest erbij. succes Anna
Druppeltje borstvoeding helpt hier ook goed. Wel opletten dat je niet met je tepel aan het oogje komt anders heb jij dalijk ook last van een ontstoken tepel. Joanne84; Ik wist alleen niet dat het ook hielp tegen een verstopte neus! Ga het straks gelijk proberen want ik heb hier een klein snurkertje in huis liggen...zielig!
Mijn ventje is inderdaad wat verkouden geworden na dat oogje. De zoutoplossing en verkoudheidsbalsem hebben erg goed geholpen. Af en toe nog wel een hoesje en niesje hier en daar. Bedankt voor alle reacties. Heb weer heel wat bijgeleerd!