Oogje ontstoken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door palmie37, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hallo allemaal,

Onze kleine meid is nu 3 weken oud en sinds gisteren heeft ze een beetje een ontstoken oogje.
    Elke keer als ik haar wakker maak om te voeden zit het oogje dicht en moet ik het eerst schoonmaken.
    Wat kan ik nu het beste doen en moet ik hiervoor gelijk de huisarts bellen?

Alvast bedankt!

Liefs Palmie

2. mroos

mroos Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem met zoon van 10 weken.
    Maak het ook elke keer goed schoon(klein beetje babyshampoo door water helpt ook wat) maar elke keer komt het weer terug. Ik ga morgen toch maar even de huisarts bellen ja

3. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Probeer het eerst een paar keer per dag schoon te maken met afgekoeld gekookt water (met evt beetje babyshampoo erdoor). Wordt het dan niet minder, dan kan je de huisarts bellen.

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Als je zelf bv geeft kun je ook een druppeltje voeding erin druppelen, dat doet echt wonderen tenminste hier wel.

5. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

idd een watje met gekookt water (afgekoeld), al zei de kraamhulp dat het tegenwoordig ook met warm water uit de kraan mag.
    Hier ging het ook niet over en heb een zalfje van de ha gekregen, daarna was het met een 5tal dagen ongeveer helemaal over, tot nu toe geen last meer gehad

6. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Hier ook!!

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou een druppeltje borstvoeding doen. Wanneer je zelf kunstvoeding geeft, heb je misschien een familielid of vriendin, wie je vertrouwd en durft te vragen om een druppeltje, dan kan je dat ook nog doen.

Gaat dat het niet worden zou ik het proberen met koud water uit de kraan (of gekookt afgekoeld water als je dat liever doet). Of met afgekoelde kamille thee.

Mocht het niet weg gaan, dan zou ik toch even naar de huisarts gaan.

8. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Mijn jochie heeft ook al sinds de geboorte (hij is nu 4 maanden) een onstoken oogje. Echt wel zielig dat zn oogje steeds zo dicht zit. Af en toe krijgt hij hem zelf niet eens open en moeten we echt even boenen om het schoon te krijgen.
    Borstvoeding hebben we geprobeerd maar dit hielp jammergenoeg niet. De tip van kamille thee ga ik dus maar eens proberen.

Ik hoor jullie hier trouwens zeggen dat je ermee naar de huisarts moet gaan? Ikzelf ben er al eens mee naar de huisarts gegaan aangezien het oog soms ook rood is. Maar volgens onze huisarts maakt een ontstoken oogje niets uit (ws zit de traanbuis nog dicht). Het enige wat we kunnen doen is elke dag de traanbuis masseren in de hoop dat hij open gaat en het oogje steeds schoonmaken. Meestal gaat het binnen 1 jaar over. Is dit niet zo dan word er pas vanaf 1 jaar actie ondernomen en kan het traanbuisje in het ziekenhuis worden doorgeprikt.

9. Sjeetje

Sjeetje Lid

10 feb 2009
    87
    0
    0
    Verkoopster

Plakt het oogje dan niet toe of moet je dat er ook uitspoelen (mss een stomme vraag)
    onze zoon heeft er ook last van al van begin van zijn geboorte

Deel Deze Pagina